NetDirect loni vyrostl na 70 milionů korun a rozšiřuje záběr. Chystá hybridní řešení jako krok před e-shopem na míru

Peter BrejčákPeter Brejčák

lupinski

Foto: NetDirect

Šéf NetDirectu Daniel Lupinski

Daniel Lupinski se jako výkonný ředitel NetDirectu zaměřil na změny, které byznys jednoho z největších tuzemských e-shopových řešení rozdělily na několik nových vrstev. Firma díky tomu roste rychleji než samotný e-commerce trh, loni meziročně navýšila své obraty o sedmnáct procent a atakovala tak hranici 70 milionů korun.

„Zaměřili jsme se na efektivitu a zavádíme nové produkty a služby na e-commerce trhu, čímž rozšiřujeme naše portfolio,“ popisuje pro CzechCrunch Lupinski důvody pokračujícího růstu sedmnáctileté firmy, která stojí za vývojem více než 18 tisíc e-shopů.

Hlavním byznysem NetDirectu se 70procentním podílem na tržbách pořád zůstává vývoj na míru B2B i B2C e-shopových řešení. „Krabicová“ řešení, nazvaná FastCentrik, jež konkurují například Shoptetu, pak zaznamenala 25procentní podíl. Zbytek tvoří další větev NetDirectu – vývoj softwaru na míru znamenající odsun od původního zaměření jen na e-shopová řešení.

„V současné době vyvíjíme prakticky jakékoli aplikace, o které mají zákazníci zájem. Samotné implementaci předchází analýza požadavků, na základě které vybereme vhodné technologie jako .NET, PHP či Java. Konkrétně můžeme mluvit o logistických systémech, workflow systému, bonusovém systému, různých konfigurátorech a podobně,“ vyjmenovává Lupinski.

daniel-lupinski

Foto: NetDirect

Výkonný ředitel NetDirectu Daniel Lupinski

Mezi příklady nových produktů patří i DYPR, tedy dynamická cenotvorba. Ta na základě analýzy dat, jako jsou položky ve skladu, zájem o zboží či konkurenceschopnost produktu, nabízí možnost měnit ceny v podstatě v reálném čase.

Řešení, které na trhu chybělo

„NetDirect je firma s obrovským potenciálem od samotného vzniku. Postavili jsme největší e-shopy v Česku, například Alzu, Mironet, Notino (původně Parfums – pozn. redakce) a další. Chceme trhu přinášet kvalitní služby i produkty, ale také něco navíc,“ popisuje Lupinski.

Hlavním hnacím motorem NetDirectu má proto v letošním roce být takzvaný hybridní e-shop s produktovým názvem FastCentrik Hybrid umožňující obsloužit ještě více zákazníků. Cenově se bude pohybovat v rozmezí od 150 do 400 tisíc korun a nabídne veškeré standardní funkce pro klienty krabicových řešení, což jsou univerzální a dostupnější šablony e-shopů se základní sadou funkcí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Navíc FastCentrik Hybrid přinese další funkce jako individuální úpravy společně s možností úpravy grafiky na míru, čímž se e-shop dokáže odlišit od konkurence. „Je to řešení, které na trhu chybělo. Takový mezikrok mezi krabicovým řešením a e-shopem na míru. Dalším naším ambiciózním plánem je začít nabízet marketingové služby zákazníkům,“ doplňuje Lupinski.

Jako cílovou skupinu pro FastCentrik Hybrid vidí e-shopy, kterým již nestačí krabicové řešení, avšak zatím nemají vyšší stovky tisíc nebo nižší miliony korun na nové řešení na míru. Firma kvůli němu loni sjednotila zdrojový kód všech svých produktů a v první polovině letoška s ním plánuje vstoupit na trh. I díky novému produktu plánuje NetDirect letos pokořit obraty na úrovni 80 milionů korun.

netdirect_kancelar

Foto: NetDirect

Ostravské kanceláře NetDirectu

Tím ale výčet plánovaných novinek nekončí. Koncem loňského roku firma vyhrála tři velké tendry s celkovou hodnotou deset milionů korun, avšak zatím je kvůli mlčenlivosti nemůže blíže specifikovat.

Lupinski zároveň prozradil, že se NetDirect aktuálně nachází před akvizicí další společnosti. Jde podle něj o klasický vývoj na trhu a díky probíhající konsolidaci můžeme podobných zpráv v budoucnu očekávat více.

b-2000×1500-min

Přečtěte si takéVeřejně dostupná nejsou otevřená. Atlas cen zveřejnil data o cenách nemovitostí a podle katastru porušil zákonVeřejně dostupná nejsou otevřená. Atlas cen zveřejnil data o cenách nemovitostí a podle katastru porušil zákon

„Česko je e-shopová velmoc. Tomu odpovídá také vysoká úroveň služeb, kterou na trhu e-commerce všichni poskytujeme. Snad v každém odvětví existuje konkurence a je dobře, že tomu tak je. Posouvá nás to ještě rychleji kupředu,“ říká Lupinski, který stojí v čele firmy od září 2018.

„Konsolidace je přirozený proces, který už nyní můžeme vidět v Česku v různých odvětvích. NetDirect v minulosti akvíroval brněnský Sunlight systém a nyní jsme před další akvizicí jedné větší společnosti. Jedná se o běžný vývoj, evoluci,“ doplňuje Lupinski na závěr.

Každý den jiný vůz. Nissan po vzoru konkurence umožní za jedno předplatné střídat neomezeně aut

nissan-switch3

Foto: Nissan

Nissan v rámci své předplatitelské služby nabízí i model GT-R

0Zobrazit komentáře

Mít pod okny zaparkovaný jeden či dva automobily je převážně v tuzemsku silně zažitý kolorit, kterého se čeští řidiči nechtějí jen tak vzdát. Sdílená mobilita je sice i u nás na vzestupu, ovšem křivka prodejů vozů v České republice též každým rokem stoupá. Je otázkou, zda by tento trend dokázaly změnit předplatitelské služby automobilek, které nyní spouští i Nissan.

Naučit Čechy využívat sdílené mobility a vzdát se vozů, které jim již nebudou říkat pane, bude velice složitý úkol, už jen proto, že pro mnoho Čechů je vůz i statusovou záležitostí. Co kdyby jim ale někdo nabídl možnost jezdit za jednotnou měsíční částku hned několika nejnovějšími modely, přesně podle jejich představ?

To již nyní umožňuje řada, převážně luxusních, automobilek. Alternativu ke klasickému leasingu nabízí Mercedes, Porsche, BMW, Audi nebo například Volvo. Model jejich služeb vypadá u všech víceméně podobně. Za jednotnou měsíční částku, ve výši několika stovek až tisíc dolarů, se zákazníkovi otevírá možnost zcela libovolně měnit modely nabízené v rámci vybraného balíčku.

nissan-switch4

Foto: Nissan

Zastoupení Nissanu v Houstonu

Součástí měsíčního paušálu je také kompletní pojištění, servis a další služby. V praxi to znamená, že si předplatitel může v podstatě každý den jezdit v jiném voze vybrané značky a nemusí se o nic starat, což mu šetří čas a přidává flexibilitu.

Až doposud se na tuto službu zaměřovali hlavně výrobci luxusních vozů, nyní chce své štěstí v této oblasti vyzkoušet také Nissan, který v texaském Houstonu spustil službu Nissan Switch. V rámci služby bude mít předplatitel k dispozici celou řadu modelů, které japonská automobilka na americkém trhu nabízí. V nabídce jsou například elektrický Leaf Plus, pick-up Titan či sportovní GT-R.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na rozdíl od svých luxusních kolegů nabízí Nissan o něco umírněnější výši měsíčního předplatného, se kterou se blíží nabídce automobilky Volvo. U obou automobilek začíná nabídka pod tisícem dolarů.

Nissanem nabízený základní balíček Select vychází na 699 dolarů měsíčně (přibližně 16 tisíc korun) a zahrnuje možnost využívání méně prémiových modelů, jako je Altima, Rogue, Pathfinder a Frontier. Balíček Premium za 899 dolarů měsíčně (necelých 21 tisíc korun) nabízí možnost využívat vozy Leaf Plus, Maxima, Murano, Armada, Titan či 370Z. Model GT-R je k dispozici jak předplatitelům balíčku Select, tak i Premium, musí si však za den připlatit dalších 100 dolarů navíc (zhruba 2300 korun) a vůz mohou využívat maximálně sedm dní.

nissan-switch2

Foto: Nissan

Mezi další nabízené modely patří i Nissan Frontier

K celé službě se váže ještě jeden poplatek, který zájemce zaplatí při počáteční registraci. Ten vychází na 495 dolarů (zhruba 11 tisíc korun) a obsahuje služby dodávek vozů, čištění, pojištění, asistenční služby a servis.

Jen vybraná města v USA

Všechny doposud jmenované automobilky zkouší nabízet svůj nový předplatitelský model v USA a většina z nich v oblastech, kde bychom to příliš nečekali. Například BMW službu začalo provozovat v Nashvillu ve státě Tennessee, stejně jako Mercedes-Benz, který nabízel službu ještě v Filadelfii v Pensylvánii.

b-2000×1500-min

Přečtěte si takéVeřejně dostupná nejsou otevřená. Atlas cen zveřejnil data o cenách nemovitostí a podle katastru porušil zákonVeřejně dostupná nejsou otevřená. Atlas cen zveřejnil data o cenách nemovitostí a podle katastru porušil zákon

Obě německé automobilky spouštěly svou službu v prvním čtvrtletí roku 2018 s tím, že s ní budou expandovat do dalších měst a států. Bohužel po dvou letech BMW stále nabízí svou službu pouze v Nashvillu, kde zůstává i Mercedes, který namísto Filadelfie začal službu nabízet v Atlantě v Georgii. Audi zase se svou službou setrvává pouze v texaském Dallasu.

nissan-switch1

Foto: Nissan

V nabídce nechybí ani Nissan Armada

O něco lépe si vede Porsche, které také původně nabízelo službu v Atlantě a postupně ji rozšířilo do Las Vegas, Phoenixu, San Diega a Toronta. Zajímavé je, že žádná z výše zmíněných automobilek tuto službu ještě nespustila v některém z evropských měst. Jedinou výjimkou je Jaguar, který vozy půjčuje ve Velké Británii.

Možným důvodem jsou nenaplněné výsledky, které si evropští výrobci od uvedení služeb ve Státech slibovali. Rozhodně však nemůžeme vyloučit, že se některý z nich, případně někdo zcela nový, pokusí nabídnout tento model i u nás, potažmo v celé Evropě.