Netflix potvrdil levnější předplatné s reklamami. Spolupracuje na něm s Microsoftem
Gigant z Redmondu má poskytnout technologické zázemí i zkušenosti s prodejem reklamy. Nové předplatné se připojí ke stávající nabídce.
Po mnoha letech, kdy Netflix v zásadě diktoval podmínky války mezi streamovacími službami, americký obr otáčí a následuje ostatní. Nedávno totiž jeho vedení zmínilo, že chce do konce letošního roku představit nové, levnější předplatné s reklamami. Podobné těm, které v některých lokalitách nabízejí třeba HBO Max nebo Hulu. Teď Netflix své záměry oznámil oficiálně a informoval, že na integraci i prodeji reklamy bude spolupracovat s Microsoftem.
Ředitel Netflixu Reed Hastings dlouho předplatné s reklamami vůbec nepovažoval za reálnou možnost. To se ovšem změnilo letos v dubnu, kdy se počet uživatelů největší streamovací služby na světě poprvé za více než dekádu zmenšil. Vedení proto najednou bylo otevřené novým možnostem, začaly poměrně výrazné změny ve fungování firmy a přišla řada právě i na levnější předplatné doplněné o reklamy.
Microsoft Netflixu poskytne technologické zázemí pro začlenění reklam do jeho služeb a má se podílet také na prodeji reklamy. „Při naší spolupráci na vytvoření nové nabídky s reklamou prokázal Microsoft schopnost pokrýt všechny naše potřeby v oblasti inzerce,“ stojí v oficiálním vyjádření šéfa operací firmy Grega Peterse.
„Náš dlouhodobý cíl je jasný: více možností pro spotřebitele a prémiová prezentace značky pro inzerenty, lepší než u lineární televize,“ dodal ještě.
Jak uvádí server Deadline, mezi kandidáty, ze kterých Netflix vybíral, byli také Roku, Google a NBCUniversal. Byznys Microsoftu nebývá s reklamou příliš spojovaný, společnost s ní má nicméně rozsáhlé zkušenosti jak z vyhledávače Bing, tak ze sociální sítě LinkedIn, která mu patří. V posledním čtvrtletí technologickému gigantovi inzerce vydělala 2,9 miliardy dolarů.
Microsoft má pro Netflix do budoucna zajistit inovace v prodejní i technologické stránce, důležitá má být také garance ochrany soukromí uživatelů. Právě možné komplikace kolem soukromí byly v minulosti jedním z bodů, které Hastings zmiňoval jako důvod pro svou neochotu pouštět se do reklam na streamovací službě. Nižší cena nicméně může přitáhnout nové a udržet některé stávající uživatele, což je teď pro firmu zásadní.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs