Netflix testuje zavedení levnějšího předplatného, které by bylo pouze na týden
Největší platformou pro streamování filmů a videí je nyní bezesporu americký Netflix, který má kolem 140 milionů uživatelů, ale rozhodně to není tak, že by se nemusel otáčet. Zřejmě již na příští rok si brousí zuby mnoho nových konkurentů, a tak Netflix hledá způsoby, jak přilákat nové uživatele a udržet si ty stávající. Vedle toho, že investuje stále více peněz do tvorby originální obsahu, si také hraje s alternativními možnostmi předplatného.
Standardem na poli předplatného za většinu služeb je dnes měsíční platba, případně kumulovaný roční a obvykle i výhodnější poplatek, což ovšem není případ populární streamovací služby. Netflix by ale naopak místo dlouhodobějšího předplatného mohl nabídnout ještě mnohem kratší období. V Rakousku aktuálně probíhá testování týdenního předplatného, které by mohlo změnit naše návyky.
Německý magazín SmartDroid informuje o tom, že v sousedním Rakousku nově Netflix nabízí předplatné pouze na týden, které je dostupné v závislosti na tarifu za 2,49, 2,99 nebo 3,99 eura (zhruba od 65 do 105 korun). Jedná se o tradiční nabídku plánů Basic, Standard a Premium, ale s tím rozdílem, že si je nemusíte předplácet na celý měsíc, ale jen na týden, v čemž Netflix vidí možnost, jak by mohl zaujmout další uživatele.
„Netflix aktuálně ve vybraných malých oblastech testuje různé možnosti platby. Cílem je udělat Netflix příjemnější a přístupnější pro lidi po celém světě. V tomto případě si chceme otestovat rozdílné platební možnosti, abychom lépe porozuměli, jaké varianty zákazníkům přijdou užitečné. Tyto testy se obvykle liší v délce jejich trvání i místě jejich testování, takže ne každý uživatel je má možnost využít,“ vysvětlil Netflix německému blogu Caschy.
Zatím tedy není vůbec jasné, zda se týdenní předplatné nakonec dostane do ostrého provozu. Ostatně pro změnu v Malajsii Netflix v posledních týdnech testoval zase zlevněný tarif, který umožňoval sledování pouze na mobilních zařízeních. Ani tato alternativa se zatím ke všem uživatelům nedostala, ale je zajímavé sledovat, s jakými variantami si Netflix pohrává.
Týdenní předplatné by bylo logicky méně výhodné, než kdybyste si sledování stovek filmů a seriálů na Netflixu předplatili na celý měsíc, jenže háček je v tom, že ne všichni uživatelé potřebují celý měsíc. Doba, kdy Netflix obvykle vydává nové série svých populárních seriálů najednou a fanoušci po celém světě je pak hltají prakticky bez přestávky, dokud nedojdou až k poslednímu dílu, může právě kratšímu předplatnému nahrávat. Koupím si Netflix jen na týden, podívám se na novou sérii oblíbeného seriálu a jdu dál.
Další důvod, proč může mít kratší předplatné zejména do budoucna smysl, je v tom, že se do světa streamovacích platforem chystá proniknout mnoho nových a velkých hráčů. Už dlouhé měsíce svou videoslužbu připravuje Apple, konkurovat Netflixu bude se svým obřím archivem Disney a podobné plány oznámily i další velké americké společnosti jako NBC nebo CBS. Navíc už nyní tu funguje HBO GO, Hulu či Amazon Prime. Většina uživatelů nebude ochotna platit stovky nebo tisíce korun za několik služeb najednou a právě kratší předplatné může přinést větší variabilitu mezi jejich přecházením.