Nike společně se Sony navrhl limitovanou edici tenisek se svítícím logem PlayStationu

Filip HouskaFilip Houska

012318_nike_playstation_4
0Zobrazit komentáře

Kolaborace mezi nejrůznějšími hudebními umělci nebo luxusními značkami a výrobci bot jsou v dnešní době poměrně časté a skupiny vášnivých sběratelů, takzvaných sneakerheads, jsou za ně ochotny zaplatit nemalé částky. Nicméně málokdo si mohl myslet, že taková kolaborace vznikne i s ryze technologickou firmou, což nyní vyvrací Nike.

Tento americký gigant na poli sportovního oblečení a doplňků ve spolupráci se Sony, respektive herní divizí PlayStation, vytvořil limitovanou edici basketbalových bot PG-2 s motivem vesmíru a této kultovní konzole. Neméně důležitou součástí celé kolaborace byl i Paul George, basketbalista hrající v NBA za tým Oklahoma City Thunder, na kterém byl pár zároveň prezentován.

Star Wars

Přečtěte si takéDeník The New York Times vydal unikátní kroniku mapující vývoj světa Star WarsDeník The New York Times vydal unikátní kroniku mapující vývoj světa Star Wars

PG-2 vyniknou nejen svým barevným provedením, kterému dominuje černá základna s bílou podrážkou s fialovými, růžovými či zelenými body, fialová „fajfka“ a herní symboly PlayStationu, ale zejména tradičním svítícím logem PS na jazyku jedné boty a designově zpracovanými iniciály Paula George (PG) na botě druhé.

Tyto prvky mohou i blikat a vibrovat, což má napodobovat herní ovladač Dual Shock, nicméně nevydrží věčně – podle serveru Engadget baterie zvládne až 150 hodin provozu, ale nedá se (zatím) vyměnit. Další netradičností oproti běžné obuvi je i speciální PSN voucher s kódem, který je natisknut na zadní straně levé boty. Ten má sloužit pro stáhnutí vesmírné tématiky PG-2 jakožto grafiky pro uživatelské rozhraní PlayStationu 4.

012418_nike_playstation_6

Paul George a jeho signature boty PG-2

PG-2, které mají mimo své zajímavé barevnosti nabízet i pohodlné a kvalitní nošení pro vrcholové sportovce (basketbalisty), se začnou globálně prodávat 10. února za 110 dolarů (cca 2 300 korun).

Foto: PlayStation Blog

Elon Musk by mohl během příštích 10 let v Tesle vydělat více než 75 miliard dolarů

elonmusk

Šéf Tesly Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Vizionář a podnikatel Elon Musk má před sebou asi nejzásadnější dekádu dosud. Nejenže ho v čele vesmírného startupu SpaceX čeká uskutečnění první mise s lidskými pasažéry na Mars či cestování z jednoho konce světa na druhý do hodiny, během příštích 10 let by si mohl dle nové smlouvy přijít v Tesle, kde aktuálně drží 20% podíl, až na 78 miliard dolarů.

Ty by měl získat na základě splnění předem daných cílů. Konkrétně se závázal k tomu, že během příštích 10 let zvedne valuaci společnosti ze stávajících 59 miliard dolarů na 650 miliard. Za nárůst na 100 miliard a poté za každých dalších 50 miliard dolarů má Musk obdržet 1,69 milionů kusů akcií, které odpovídají zhruba 1 % společnosti. Mimo navýšení valuace navíc musí splnit další kritéria obratu a zisku.

458BA9BC-71CE-4011-B0A8-B37D3F8A9CF2

Přečtěte si takéNorsko chce být první zemí, která bude pro vnitrostátní lety využívat pouze elektrická letadlaNorsko chce být první zemí, která bude pro vnitrostátní lety využívat pouze elektrická letadla

Pokud by se tak během 10 let podařilo Muskovi dovést firmu do plánovaného cíle a splnit všechny podmínky, navýšil by hodnotu svého stávajícího podílu na 130 miliard a dohromady tak disponoval jměním přes 220 miliard dolarů, což by ho posunulo na první příčku mezi světovými miliardáři.

roadster

Chystaný Tesla Roadster

Kromě výše zmíněných odměn se Musk ve smlouvě, která ještě musí projít finálním schválením, zavázal k udržení pozice CEO, případně výkonného předsedy správní rady a produktového ředitele, na dalších 10 let a také k minimální mzdě ve výši 37 tisíc dolarů ročně, jelikož v Kalifornii není možné v jeho pozici nepobírat žádný plat.

Obrovský nárůst kapacity výroby

Tesla v minulém roce prodala zhruba 100 tisíc vozů, v průběhu příštích let by se pak pro splnění daných cílů musela posunout na hranici 2 milionů kusů elektromobilů ročně, což je podobný počet, jako prodá automobilů například BMW. Tak nebo tak jde jasně vidět, že Musk ve svoji společnost věří a je ochoten v ní i nadále zůstat bez nároku na jistou odměnu, což může zásadně pomoci s dalším prodejem a jednání s potenciálními investory.

Foto: Tesla, Heisenberg Media / Flickr