Nike spouští předplatné pro tenisky. Dětem, kterým roste noha, pošle nový pár třeba každý měsíc
Platit každý měsíc nejen za nájem a energie, ale také třeba za hudbu, filmy, seriály a mnoho dalších, často internetových služeb, jsme si již pomalu zvykli. Formu předplatného chce nově prosadit i v docela jiném oboru Nike – za měsíční poplatek bude pravidelně zasílat nové tenisky dětským zákazníkům.
Nike oznámil, že ve Spojených státech spouští program Nike Adventure Club, v rámci něhož chce ušetřit spoustu starostí rodičům, kteří musí svým dětem od 2 do 10 let pravidelně kupovat nové boty, jelikož z nich vyrostou. Za 20 až 50 dolarů (460 až 1 150 korun) měsíčně jim každý jeden, dva, nebo tři měsíce pošle nový pár.
Podle toho, jaké tenisky si vyberou – například Nike Air Max nebo Converse –, členové klubu ušetří až 50 dolarů na každém páru oproti běžné ceně. Klíčové zároveň je, aby rodiče vždy zvolili správnou velikost a nemuseli boty vracet, což je tradiční problém u dětských nákupů, a tak Nike do balení přibalí i jednoduchý magnetický měřák, který lze připevnit třeba na lednici.
Dětský trh je pro Nike jedním z nejrychleji rostoucích segmentů a novým předplatitelským modelem chce největší prodejce tenisek na světě odrazit na domácí půdě tlak konkurence v čele s Adidasem. Klíčové zároveň je, že tenisky od začátku patří předplatiteli, který je nicméně může vrátit, jakmile je dítě opotřebuje nebo z nich vyroste. Nike je pak následně buď daruje na dobročinné účely, nebo zrecykluje.