Noční můra od Amanita Design. České studio chystá novou hru Happy Game, která vás vtáhne do světa hororu

happy-game-amanita-x1

Foto: Amanita Design

Nová netradiční hororovka Happy Game od Amanita Design

0Zobrazit komentáře

Creaks, Pilgrims, ChuchelSamorost, Botanicula nebo Machinarium, to všechno jsou herní tituly z dílen tuzemského vývojářského studia Amanita Design, které rozjasní duši a vykouzlí úsměv na tváři. Brzy k nim tvůrci přidají nový titul pojmenovaný Happy Game, ovšem ten – na rozdíl od výše zmíněných – rozhodně nebude tak „happy“.

Ten, kdo hodnotí knihu podle obalu, se může u Happy Game nepříjemně spálit. Již s hrou Creaks dala Amanita najevo, že se nebojí trochu přitvrdit, což její novinka teď potvrzuje. Samotný název z podstaty nepůsobí nikterak hororově, jenže o roztomilých skřítcích a zpívajících broučcích si tentokrát můžeme nechat jen zdát.

Přesně o to se pokouší i hlavní hrdina hry, malý unavený chlapec, který zavřel oči a usnul. Do jeho spánku se však vkradla děsivě psychedelická noční můra, která ho provází třemi děsivými světy. Každý z nich postaví chlapce před jiné výzvy, hádanky a úkoly a také ho konfrontuje se svými děsivými obyvateli, jež mají s nezvaným hostem nepěkné úmysly.

happy-game-amanita6

Foto: Amanita Design

Pokud hráč v Happy Game selže, stane se hlavním chodem hororové hostiny

happy-game-amanita1

Foto: Amanita Design

Občas to bude skutečně psychedelická jízda

Vedle smajlíků, dychtících dát si malého kluka k večeři, to jsou například prapodivně růžoví králíci, nemrtvé panenky, ektoplazmatické přízraky a další ztělesnění hororové hrůzy. Všechny tyto bytosti vám v Happy Game půjdou po krku. A pokud nezapojíte svůj postřeh a vaše prsty nebudou hbitě přejíždět po klávesnici nebo gamepadu, pak se jim to bude i dařit.

Přes svou hororovou odlišnost má Happy Game s ostatními hrami od Amanity mnoho společného. Jde hlavně o neuvěřitelné vizuální kulisy, v nichž se útěk z nočních můr odehrává. Jejich autorem je Jaromír Plachý, který má na svém kontě podobu Botaniculy a Chuchlu.

Právě díky nim dostává celý příběh tu správnou atmosféru, na které se podílí i mistrné „freakfolkové“ hudební aranžmá kapely DVA, která s brněnským studiem spolupracuje dlouhodobě. Hra bude dostupná na Windows, macOS a konzole Nintendo Switch. Celý podivný zážitek se hráčům otevře příští rok na jaře.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Amanita patří mezi nejznámější matadory tuzemské nezávislé vývojářské scény, která na trh přináší tituly vyvolávající netradiční emocionální prožitek. Tato strategie se však vyplácí. Jen Machinaria byly prodány čtyři miliony kopií a daří se i ostatním hrám. Happy Game v tomto ohledu zajisté nebude výjimkou, protože kdo by nechtěl prchat před roztomilými bytostmi potřísněnými krví?

EA chce dominovat trhu se závodními hrami. Za 1,2 miliardy dolarů koupí Codemasters, tvůrce sérií F1 a Dirt

Filip HouskaFilip Houska

f1-2019

Foto: Codemasters

Autentická simulace závodů formulí ve hře F1 2019

0Zobrazit komentáře

Ultimátní silniční závody Grid, zablácené rally Dirt a nekompromisní pálení pneumatik v královně motorsportu F1. Ačkoliv jsou všechny tyto populární herní série odlišné svým zaměřením, přeci jen mají jedno společné – stojí za nimi slavná britská vývojářská společnost Codemasters. Právě o ní ale v posledních týdnech kolují spekulace o možném prodeji a nyní vše napovídá tomu, že nového majitele skutečně získá. A ne jen tak ledajakého.

Americký videoherní gigant Electronic Arts oznámil, že s Codemasters uzavřel dohodu o prodeji, jehož cena by se mohla vyšplhat až na 1,2 miliardy dolarů (zhruba 26 miliard korun). Podle oficiálních informací má transakce, spočítaná na základě sumy 7,98 dolaru za jednu akcii Codemasters, proběhnout v prvním čtvrtletí příštího roku. A pokud se tak stane, bude to pro EA největší akvizice v historii.

„Příležitost spojit Codemasters a Electronic Arts za účelem tvorby skvělých a inovativních závodních her pro naše fanoušky je pro nás velmi podmanivá. Roste jak náš průmysl, tak i žánr závodních her, a společně můžeme být lídry v nové éře závodní zábavy,“ dodává k chystané akvizici šéf Electronic Arts Andrew Wilson. Pro EA může jít skutečně o další krok, jak se stát ještě výraznější postavou na poli racingových her.

nfs-hp_1

Foto: EA

Remasterovaná verze závodní hry Need for Speed: Hot Pursuit

EA už kdysi ukázalo, jak žánr závodních her posunout. Již v roce 1994 vydalo první díl veleúspěšné série Need for Speed, na kterém demonstrovalo schopnost velmi dobře pracovat s herní dynamikou a na tehdejší dobu povedenou grafikou. Od té doby vydalo dalších čtyřiadvacet dílů, přičemž jeden z těch nejslavnějších, Hot Pursuit, se dočkal i letošního remasteru. Nehledě na to, že se oblibě těší také série pro mobilní zařízení Real Racing.

Codemasters na druhou stranu pilovalo především formule, respektive sérii F1, která je naprostým standardem pro všechny, jež si chtějí zahrát ty nejkvalitnější závody v královské disciplíně motorsportu. Dokonce v ní jezdili i profesionální jezdci během zrušení klasických závodů. Dále Britové stojí za slavnou sérií Colin McRae Rally, která se postupem času přejmenovala na Dirt – a ta naopak patří k tomu nejlepšímu, co mohou hrát fanoušci rally.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Mít všechny tyto hry pod jednou střechou včetně know-how vývojářů Codemasters tak pro EA dává smysl z hlediska budování dominantnějšího postavení v oblasti závodních her, což se může hodit i v „boji“ proti Sony, který má exkluzivně na PlayStationu Gran Turismo, a Microsoftu, který drží sérii Forza Motorsport. EA navíc bude chtít hry od Codemasters posunout do interaktivnější roviny pro hráče, a to díky zkušenostem v datové analytice a předplatitelských službách. Konkrétnější informace ale nejsou zatím známy.

Zajímavý je také fakt, že britské studio měl původně koupit americký herní vývojář a distributor Take-Two Interactive (Rockstar Games či 2K Sports), který za něj nabízel částku okolo 970 milionů dolarů. EA ale evidentně nabídlo vyšší cenu a podle všeho je rozhodnuto. Co se vedení týče, ty nejdůležitější osoby včetně senior managementu mají v Codemasters setrvat i poté, co bude firma patřit Electronic Arts.