Nová Bridget Jonesová vtrhla do kin. Je z ní vdova a na stole v kuchyni má české sklo

Ve Velké Británii zválcovala po své premiéře kina. Nová Bridget Jonesová je ale zajímavá i proto, že si pořídila sklo od Klimchi.

Eliška NováEliška Nová

Bridget Jonesová a český džbán

0Zobrazit komentáře

Během prvního víkendu se v Británii stala nejúspěšnější romantickou komedií vůbec. Za čtyři dny od premiéry tu utržila 11,8 milionu liber, což je něco přes 357 milionů korun. Tím překonala i všechny předchozí verze sebe sama. Bridget Jonesová se vrátila do kin po devíti letech a během té doby si navíc pořídila džbán od české sklářské značky Klimchi.

Bridget vstoupila do kin ve Velké Británii opravdu s velkou slávou. Lidé na ni chodili dokonce víc než na nový díl z marvelovské série Captain America, který měl s podtitulem Nový svět premiéru ve stejný den. Podle listu The Guardian za sebou zanechala nejlepší víkendový start v historii britské produkční společnosti Working Title Films a překonala tu snímky, jako je Oppenheimer. Na prvním místě nejnavštěvovanějších filmů byla rovněž v kinech v Polsku, Nizozemsku nebo Norsku.

V jednu chvíli se spekulovalo i o tom, že filmová vdova překoná Barbie, hit roku 2023, který se stal nejúspěšnější komedií všech dob. To se nakonec nestalo, přesto se díky oběma filmům začalo hovořit o novém fenoménu snímků pro ženy, které mají obrovský úspěch.

Bridget Jonesová a Barbie mají každopádně ještě jedno společné: vlastní české sklo. A to konkrétně džbán Hobnail, ikonický produkt od firmy Klimchi. Zatímco v Barbie měl podle očekávání růžovou barvu, v Bridget Jonesové je světle zelený. „Je fascinují sledovat, jak si filmoví designéři sami našli cestu k našemu sklu. Na našem e-shopu vidíme vícero poptávek a objednávek od produkčních společností,“ líčí zakladatel a ředitel značky Lukáš Klimčák.

O tom, že se jejich sklo objeví také ve čtvrtém díle úspěšné romantické komedie, však neměli v Klimchi ponětí. „Dozvěděli jsme se to až díky upozornění našich sledujících ze zahraničí na Instagramu,“ popisuje Klimčák s tím, že je rád, že si produkce sklo zvolila sama. Je to podle něj důkaz, že se značka po pěti letech svojí existence stala známá i v zahraničí.

Za výběrem Klimchi na stůl Bridget Jonesové stojí Penny Crawford a Peter Lee, kteří mají na starosti rekvizity. Ti podle svých slov strávili hodiny hledáním autentických předmětů, které by vystihly osobnosti hlavních postav. Na džbán narazili v obchodě, který značku zastupuje v Británii, Klimchi jim navíc doporučili kolegové.

Velká Británie je pro českou sklářskou značku důležitý trh, ostatně už když v roce 2019 vznikla, její produkty se začaly prodávat na ostrovech. Klimčák totiž navázal spolupráci s britskými obchody během svého pobytu v Anglii a značka se tam etablovala. V Česku se představila až v roce 2021, tedy o dva roky později.

Bridget Jonesová: Láskou šílená je od 20. února také v českých kinech. Stejně jako v Anglii i tady se stala po uvedení jedničkou. Za první čtyři dny utržila bezmála 10 milionů korun a film navštívilo skoro padesát tisíc diváků.

České sklo, a nejen to od Klimchi, navíc v poslední době dobývá filmový průmysl. Skleněné dekorace s původem u nás se objevily také ve filmu Na nože: Glass Onion, ve kterém si hlavní roli zahrál Daniel Craig. Šedesátku plastik tam dodala sklárna Pačinek Glass.

Co se stane, když se spojí Daniel Vávra, KCD2 a největší český streamer? Milion na dobrou věc za pár minut

„Právě jsme dokončili sedmihodinový stream, během kterého jsme vybrali přes tři miliony korun,“ hlásí výřečný vývojář Daniel Vávra.

Michal MančařMichal Mančař

Daniel Vávra a Vojtěch „Agraelus“ Fišar

0Zobrazit komentáře

Milion vybrali za pár minut. Dva miliony za hodinu. A za celý večer z toho byly více než tři miliony korun, které poputují na charitu. Taková je síla dvojice Daniel Vávra a Vojtěch „Agraelus“ Fišar – tedy kreativního ředitele Warhorse Studios podepsaného pod Kingdom Come: Deliverance a největšího českého streamera.

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho videoherního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

„Právě jsme dokončili sedmihodinový stream, během kterého jsme vybrali přes tři miliony korun. První milion během šestnácti minut. Je to český rekord. Díky,“ vzkázal svým sledujícím videoherní vývojář Daniel Vávra v pondělních ranních hodinách. V neděli večer totiž sedl po bok Vojtěcha „Agraela“ Fišara k nebývale úspěšnému charitativnímu vysílání.

Příspěvky od fanoušků celkem vynesly částku přes 3,14 milionu korun, kterou si rozdělí organizace Dejme dětem šanci, Cesta z krize a Sanitka splněných snů. Stream dvou online celebrit na Twitchi přilákal téměř třicet tisíc diváků, mezi kterými nechyběli ani další streameři jako Dušan „Duklock“ Brachna. Právě ten dobrou věc podpořil nejvyšším příspěvkem 169 tisíc korun.

Vávra s Fišarem se ve společném vysílání ukázali už v roce 2020, tehdy stanovili rekord českého Twitche s více než padesáti tisíci sledujícími. Také jejich aktuální vystoupení bylo výjimečné – nikoliv diváky, ale finančně.

Vybraná suma překonala charitativní stream z roku 2023 pro Twisten Foundation, organizaci zaměřenou na duševní zdraví mladistvých. Tehdy Agraelus s dalšími osobnostmi a podporou Sazky vybral těsně nad tři miliony korun.

Výřečný vývojář se tentokrát u nejpopulárnějšího domácího streamera, který má na Twitchi 725 tisíc sledujících, rozhovořil nejen o nedávno vydaném Kingdom Come: Deliverance 2. Vávra si v živém vysílání například zahrál online střílečku Fortnite nebo zavzpomínal na retro tituly, které ho v kariéře inspirovaly.

Také došlo na povídání o hře, která mu mezi hráči vydobyla věhlas – kultovní Mafii. Ta prý z Vávry udělala milionáře, ale tvorba prvního Kingdom Come vydělané peníze prakticky spolkla. Ačkoliv následný osud Warhorse Studios musel na tyto složité začátky dát rychle zapomenout.

lapidarium

Přečtěte si takéVýstaviště otevřelo Lapidárium, krásná budova prošla rekonstrukcíVýstaviště otevřelo Lapidárium. Jedna z nejkrásnějších budov prošla rekonstrukcí

Po úspěchu první hry její tvůrce koupil za zhruba 860 milionů korun velký vydavatel Koch Media, dnes známý jako Plaion. Vávra tehdy ve firmě držel 17procentní podíl. Před pár týdny Warhorse Studios vydali pokračování Kingdom Come: Deliverance 2, které získává fantastická hodnocení a sklízí chválu ze všech stran.

Během jediného dne navíc vývojáři hlásili milion prodaných kopií KCD2, ani ne během dvou týdnů pak oznámili přes dva miliony prodejů. Což pro Kingdom Come 2 znamená tržby přes tři miliardy korun. Tedy zhruba o miliardu víc, než nasbíral první díl za sedm let na trhu.