Nová Bridget Jonesová vtrhla do kin. Je z ní vdova a na stole v kuchyni má české sklo
Ve Velké Británii zválcovala po své premiéře kina. Nová Bridget Jonesová je ale zajímavá i proto, že si pořídila sklo od Klimchi.
Během prvního víkendu se v Británii stala nejúspěšnější romantickou komedií vůbec. Za čtyři dny od premiéry tu utržila 11,8 milionu liber, což je něco přes 357 milionů korun. Tím překonala i všechny předchozí verze sebe sama. Bridget Jonesová se vrátila do kin po devíti letech a během té doby si navíc pořídila džbán od české sklářské značky Klimchi.
Bridget vstoupila do kin ve Velké Británii opravdu s velkou slávou. Lidé na ni chodili dokonce víc než na nový díl z marvelovské série Captain America, který měl s podtitulem Nový svět premiéru ve stejný den. Podle listu The Guardian za sebou zanechala nejlepší víkendový start v historii britské produkční společnosti Working Title Films a překonala tu snímky, jako je Oppenheimer. Na prvním místě nejnavštěvovanějších filmů byla rovněž v kinech v Polsku, Nizozemsku nebo Norsku.
V jednu chvíli se spekulovalo i o tom, že filmová vdova překoná Barbie, hit roku 2023, který se stal nejúspěšnější komedií všech dob. To se nakonec nestalo, přesto se díky oběma filmům začalo hovořit o novém fenoménu snímků pro ženy, které mají obrovský úspěch.
Bridget Jonesová a Barbie mají každopádně ještě jedno společné: vlastní české sklo. A to konkrétně džbán Hobnail, ikonický produkt od firmy Klimchi. Zatímco v Barbie měl podle očekávání růžovou barvu, v Bridget Jonesové je světle zelený. „Je fascinují sledovat, jak si filmoví designéři sami našli cestu k našemu sklu. Na našem e-shopu vidíme vícero poptávek a objednávek od produkčních společností,“ líčí zakladatel a ředitel značky Lukáš Klimčák.
O tom, že se jejich sklo objeví také ve čtvrtém díle úspěšné romantické komedie, však neměli v Klimchi ponětí. „Dozvěděli jsme se to až díky upozornění našich sledujících ze zahraničí na Instagramu,“ popisuje Klimčák s tím, že je rád, že si produkce sklo zvolila sama. Je to podle něj důkaz, že se značka po pěti letech svojí existence stala známá i v zahraničí.
Za výběrem Klimchi na stůl Bridget Jonesové stojí Penny Crawford a Peter Lee, kteří mají na starosti rekvizity. Ti podle svých slov strávili hodiny hledáním autentických předmětů, které by vystihly osobnosti hlavních postav. Na džbán narazili v obchodě, který značku zastupuje v Británii, Klimchi jim navíc doporučili kolegové.
Velká Británie je pro českou sklářskou značku důležitý trh, ostatně už když v roce 2019 vznikla, její produkty se začaly prodávat na ostrovech. Klimčák totiž navázal spolupráci s britskými obchody během svého pobytu v Anglii a značka se tam etablovala. V Česku se představila až v roce 2021, tedy o dva roky později.
Bridget Jonesová: Láskou šílená je od 20. února také v českých kinech. Stejně jako v Anglii i tady se stala po uvedení jedničkou. Za první čtyři dny utržila bezmála 10 milionů korun a film navštívilo skoro padesát tisíc diváků.
České sklo, a nejen to od Klimchi, navíc v poslední době dobývá filmový průmysl. Skleněné dekorace s původem u nás se objevily také ve filmu Na nože: Glass Onion, ve kterém si hlavní roli zahrál Daniel Craig. Šedesátku plastik tam dodala sklárna Pačinek Glass.