Nové posily přes Welcome to the Jungle hledá 200 českých firem. Investoři jí posílají přes miliardu
Do Česka původem francouzská platforma vstoupila akvizicí portálu Proudly. V Praze má po Paříži druhou největší a nejdůležitější pobočku.
Firmám pomáhá budovat značku zaměstnavatele a s náborem zaměstnanců. Z pozice jednoho z lídrů evropského trhu se teď chce rozšířit za oceán. Francouzské Welcome to the Jungle, jež působí také v Česku, oznámilo získání zásadní investice přes miliardu korun, která mu má pomoct mimo jiné i se vstupem do Spojených států.
Welcome to the Jungle získalo v rámci takzvané série C celkem 50 milionů eur, tedy bezmála 1,2 miliardy korun, od trojice dlouhodobých partnerů Revaia, XAnge a Bpifrance i přispěním pěti nových. Poslední investiční kolo firma uzavřela v roce 2019, kdy podle tehdejšího kurzu nabrala přes půl miliardy korun.
Jako platforma Welcome to the Jungle nabízí různý obsah, jehož cílem je inspirovat lidi k profesnímu růstu. Zároveň společnostem pomáhá najít správné kandidáty skrze takzvaný employer branding, tedy tvorbu značky zaměstnavatele. Na firemních profilech potenciálním kandidátům ukazuje zákulisí firemní kultury pomocí videí, fotografii a rozhovorů. Konkurenčním hráčem na českém trhu je portál Cocuma.
Za loňský rok firma hlásí dosažení opakujících se ročních příjmů (ARR) ve výši 30 milionů eur, tedy asi 716 milionů korun a překonání milníku pěti tisíc klientů. „Vzhledem k současné ekonomické situaci to považujeme za velký úspěch. Nyní máme více než kdy jindy na to, abychom pokračovali v revoluci personálního sektoru a zahájili novou kapitolu v historii Welcome to the Jungle,“ komentuje Jan Klusoň, ředitel společnosti pro Česko a Slovensko.
Klusoň v roce 2015 zakládal portál Proudly, který stejně jako Welcome to the Jungle umožňoval firmám tvorbu vlastních profilů. O čtyři roky později jej francouzský hráč koupil v rámci akvizice, čímž také vstoupil na lokální český a slovenský trh. Klusoň od té doby ve společnosti působí dodnes, jestli je on a případně další Češi rovněž podílníkem, nekomentuje.
„Jsme moc rádi, že se nám podařilo získat finanční prostředky dokazující důvěru našich starších i nových investorů. Je to pro nás skvělým zakončením roku 2022, kdy se firma Welcome to the Jungle rozrostla o sto nových kolegů a naše průměrná měsíční návštěvnost webu dosáhla téměř tří milionů unikátních návštěvníků,“ říká Klusoň.