Noví Přátelé jsou za dveřmi, pokud je nesežere Venom. Je tu další CC Watch s filmovými a seriálovými tipy

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

ccwatch7
0Zobrazit komentáře

Je tady nové vydání newsletteru CC Watch o tom, na co se dívat. Znamená to shrnutí zajímavých novinek ve světě filmu a televize za poslední týden, upozornění na vzrušující trailery a tipy na audiovizuální program na večer i kdykoliv jindy. Hlavní novinkou je tentokrát blížící se nový díl kultovních Přátel, kterému ke zvednutí vlny očekávání stačí pár záběrů. Něco podobného se děje také u Applu, jenž zveřejnil první pohled na Leonarda DiCapria ve Scorseseho obřím westernu Killers of the Flower Moon.

Z Cupertina k nám ale dorazil i trailer na minisérii podle nejoblíbenějšího vlastního románu Stephena Kinga Lisey’s Story, kde se oscarová Julianne Moore vydá do děsivého paralelního světa. Kdyby pak někomu pořád chybělo strašení, je tu pokračování Venoma a pro milovníky elegantních zlodějů pokračování seriálu Lupin.

Vedle dalších novinek a trailerů samozřejmě nechybí ani doporučení ke sledování, od kvalitního českého psychothrilleru přes dokument o hledání dokonalého kilogramu až po psychedelický horor s Nicolasem Cagem. Aby vám naše shrnutí a doporučení pro příště neuniklo, můžete se k odběru newsletteru CC Watch přihlásit zde.

***

Co hýbe světem filmu a televize

Zlaté glóby příští rok nejspíš nebudou: Televize NBC, které patří výsadní práva na vysílání předávání cen, se totiž rozhodla, že další ročník do televize nepustí. Chce tak dát prostor k nápravě asociaci HFPA, která Zlaté glóby pořádá. V posledních měsících se kolem ní spustila lavina kontroverze kvůli korupci v organizaci, hlasujícím, jež zneužívají své postavení, a naprosté absenci afroamerických členů. Na celou záležitost jsme se podívali v samostatném článku.

Noví Přátelé dorazí už za dva týdny: Jedna z hlavních televizních událostí roku se neodehraje v obřích fantazijních světech, ale v jednom obýváku nebo kavárně. A to už 27. května, kdy na obrazovky dorazí nový speciál kultovních Přátel a HBO na něj láká prvními záběry. Ačkoliv v nich vidíme vlastně jen pár lidí zezadu, fanouškům sitcomu se z nich jistě rozbuší srdce. V nové epizodě se kromě šestice legendárních hrdinů objeví například i David Beckham, Justin Bieber, Lady Gaga, Kit Harrington, Tom Selleck, Reese Witherspoon a další.

Na co jsme zvědaví

První Venom s Tomem Hardym byl vysoce očekávaný a v kinech na sebe několikrát vydělal, s kvalitou podívané to ale už tak slavné nebylo. Režii pokračování si tak na starost vzal častý spolupracovník Petra Jacksona Andy Serkis a v traileru láká snad až na černou komedii. Díky zkušenostem s Glumem z Pána prstenů nebo novou trilogii Planety opic by měl Serkis zajistit i skvěle zpracovanou vizuální stránku plnou počítačem renderovaných monster. Jako záporák Carnage se v novince objeví Woody Harrelson.

Další zprávy, tipy na novinky a trailery, na něž jsme velmi zvědaví, výběr zajímavých filmů i seriálů, které stojí za vidění, či osobní tip jednoho z členů redakce CzechCrunche najdete v kompletním sedmém vydání newsletteru CC Watch.

Pokračování nového newsletteru CC Watch si můžete přečíst zde.

Disney+ nenaplnilo očekávání, ale chystá velké věci. Loki vyjde dříve a filmové hity tam půjdou po pár týdnech v kině

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

loki

Foto: Disney

Tom Hiddleston v seriálu Loki

0Zobrazit komentáře

Kdekoliv se Disney objeví, tam začne rychle vydělávat. Dnes největší hollywoodské studio není neomylné, ale většinou se mu daří zaujmout široké publikum. Platí to i o jeho streamovací službě Disney+, ačkoliv na počátku letošního roku její růst poprvé nenaplnil očekávání. Studio se tak rozhodlo například posunout premiéru Lokiho na dřívější datum (9. června) a do budoucna domluvilo zkrácení exkluzivní doby promítání v kinech.

Obecně se Disneymu pořád dařilo velice dobře, zvlášť vzhledem ke stále omezenému přístupu k jeho obřím zábavním parkům či výletním lodím. Celkové příjmy za první čtvrtletí tohoto roku dosáhly 15,6 miliardy dolarů (necelých 330 miliard korun), přičemž 912 milionů z toho představoval zisk z každodenní operace. Toto číslo se díky uvolňování opatření a rostoucímu vlivu streamování na byznys meziročně téměř zdvojnásobilo.

Přesto byly příjmy o pár stovek milionů nižší, než předpokládali analytici. Podobná situace pak platí i v segmentu streamování. Zatímco úzce profilované služby jako sportovní ESPN+ a Hulu, zaměřené hlavně na dospělé publikum, zaznamenaly zvýšený zájem, Disney+ poněkud zpomalilo. Odhady z Wall Street mu na počátek dubna předvídaly kolem 109 milionů předplatitelů, skutečné číslo se ale zastavilo na 103,6 milionu.

Bob Chapek, CEO Walt Disney Company

Podle některých odhadů to znamená, že streamování kina jen tak nepohřbí, menší zájem o Disney+ totiž provází otevírání filmových sálů v USA a rychle rostoucí návštěvnost. Například první letošní blockbuster Godzilla vs. Kong v kinech vydělal přes 422 milionů dolarů. Za normálního stavu by se dalo očekávat mnohem více, pořád je to ale obnos na úrovni skutečného blockbusteru, kterému se podařilo se zaplatit. Dokonce se uvažuje o původně neplánovaném pokračování.

Zároveň zpomalující výsledky Disney+ poněkud vyrovnávají dosud propastný rozdíl mezi rychlostí růstu jeho a Netflixu. Největší streamovací služba sice z nástupu karantény kolem poloviny loňského roku výrazně profitovala, v posledních měsících se však četnost přibývání uživatelů výrazně propadla. Současný postup Disney+ i Netflixu tak dává poměrně jasný signál, že lidé rádi vyrazí ven i do kina.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S tím souvisí další plány Disneyho, které stříbrné plátno prý dlouhodobě pořád považuje za stěžejní zdroj příjmů. Na 7. července tak na ně chystá konečně vypustit očekávanou Black Widow a nedávno firma zveřejnila video, v němž do kin láká na velká dobrodružství. Ukazuje třeba první záběry z Eternals, připomíná zářijovou premiéru nového superhrdiny Shang-Chi a přidává i data vydání příštího Spider-Mana, Dr. Strange a Thora.

I když ovšem Disney ve videu oslavuje velké zážitky z kin a podle slov ředitele Boba Chapeka je nadšené, že se tam diváci mohou zase vrátit, připravuje se na novou éru distribuce. Definitivně se totiž podle všeho změní dlouho zavedené pořádky několikaměsíční exkluzivity nebo nepřípustného alternativního vydávání. Jak už jsme upozorňovali dříve, hned Black Widow se vydá do kin a online zároveň, další filmy zase budou mít výrazně zkrácené okno v kinech.

Místo dříve standardních 90 dnů půjdou Shang-Chi nebo film Free Guy na internet po 45 dnech. Je to špatná zpráva pro kina? Možná. Čím déle se v nich totiž film promítá, tím více se postupně zvyšuje jejich podíl na zisku z prodeje vstupenek. Na druhou stranu zároveň platí, že nejvíce lidí film na plátně zhlédne právě v průběhu prvního měsíce, takže ve výsledku 45denní okno nemusí být až tak krátké.

ticketportal-mvp

Přečtěte si takéEstonci ovládli český ticketingový trh. Od Mafry kupují TicketportalEstonci ovládli český ticketingový trh. Po GoOutu a Ticketstreamu kupují od Mafry také Ticketportal

Pak je zde však ještě aspekt intenzity zájmu diváků. Když na domácí projekci nebudou muset čekat několik týdnů místo měsíců, půjdou do kina? Nový systém distribuce, který se postupně rozšiřuje napříč velkými studii a v některých případech i u menších distributorů včetně těch českých, bude nejspíš měnit divácké návyky. Společenská i kulturní událost promítání v kině zůstane jistě důležitá, ale spíš než na exkluzivitu se bude muset často spoléhat na atraktivitu.

Třeba Disney tak ve čtvrté fázi audiovizuálního univerza Marvelu bude na jedné straně podněcovat k dobrodružství na velkém plátně a pak ho rychle pošle na Disney+. Zde následně půjde navázat jedním z drahých seriálů o Lokim, Ms. MarvelHawkeyeovi a mnoha dalších. A pokud to divákům pořád nebude stačit, mohou se jako Spider-Man, Ant-Man či Dr. Strange vydat do nového centra Avengers v Disneylandu.