Nový model inovativní sprchy Nebia šetří díky rozprašování 65 % vody. Investoval do ní i šéf Applu Tim Cook
Psal se rok 2015, když mladý sanfranciský startup Nebia představil jednu z prvních sprch, která díky použitým technologiím dokázala prokazatelně šetřit velké množství vody. Vše stálo na speciálním procesu takzvané atomizace, jenž dokázal proudy roztříštit do miniaturních kapek a z hlavice tak vytvořit inovativní rozprašovač, který lidem přinášel stejný požitek jako během klasického sprchování. Takzvaná Spa Shower se rázem stala velmi populární.
Nebia tohoto produktu následně prodala na tisíce kusů po celém světě a od debutu před necelými čtyřmi lety měla majitelům údajně ušetřit až 385 milionů litrů vody. Nehledě na to, že do startupu investovala i velká technologická jména jako Tim Cook z Applu, Eric Schmidt z Googlu nebo startupový akcelerátor Y Combinator. Sprcha byla nicméně zajímavá i po designové stránce, a to především díky modernímu, minimalistickému vzhledu, na němž si měli podílet i lidé z NASA, Tesly nebo Applu.
Vzhledem k oblíbenosti a velkému mediálnímu zájmu se tak dalo očekávat, že startup ze slunného San Franciska představí i další generaci této ekonomicky i ekologicky úsporné sprchy. A to se také stalo. Nebia na crowdfundingové platformě Kickstarter odpálila kampaň pro takzvanou Spa Shower 2.0, která má svou původní verzi posouvat opět o něco dál. Konkrétně tak, aby šetřila ještě více vody a zvyšovala komfort majitelů během každodenního sprchování.
Co se týče spotřeby, Spa Shower 2.0 by měla šetřit až 65 procent vody, nicméně se stejným efektem jako běžné hlavice. Dle údajů startupu má na jedno standardní sprchování využít okolo 26,5 litru vody, přičemž normální sprcha jich má spotřebovat necelých 76. Opět jde o stejný princip jako u předchozí varianty, tedy atomizaci, která vodu rozprašuje.
Problémem u tohoto procesu však bylo, že někdy na konkrétní části těla dopadaly kapky vody poměrně studené, což dávali najevo i majitelé v recenzích. Z tohoto důvodu se Nebia u nového modelu zaměřila na nový systém ohřevu, který má slibovat až o 29 procent teplejší vodu. S tím se pojí i samotný rozstřik, jenž má nově pokrývat dvakrát větší část lidského těla a měl by být také „silnější“, respektive lidé by měli více cítit, že se skutečně sprchují.
Jelikož je Spa Shower 2.0 stále předmětem crowdfundingové kampaně – kde však již nyní vybrala téměř 10krát tolik, co byl její cíl ve výši 100 tisíc dolarů –, lze ji možné pořídit v několika balíčcích. Ten nejlevnější vychází na 350 dolarů, tedy zhruba 8 tisíc korun (bez daně), v němž zájemce dostane hlavici v matně černém nebo matně stříbrném provedení. V nabídce je také decentní sprchová polička ve stejných barvách, za kterou si Nebia účtuje 35 dolarů (zhruba 800 korun).
Foto: Nebia