Nový standard ve vrácení zboží. České Retino nabídne e-shopům zdarma své řešení pro pohodlné a expresní vratky
Spoluzakladatelé Retina Kryštof Řeháček a Petr Boroš
Realitou českých e-shopů často bývá nedostatečná péče o zákazníka, a to zejména v době po dokončení nákupu, například když chtějí zboží vrátit nebo reklamovat. Přibližně tři roky v této oblasti internetovým obchodníkům pomáhá český startup Retino, který jim pomocí automatizace vratkového procesu včetně dopravy a refundace snižuje starosti s logistikou. Ve výsledku pak samozřejmě zásadně zlepšuje také servis pro zákazníky.
Pražské Retino aktuálně využívá více než tisícovka e-shopů. Aby startup dokázal rychleji oslovit další a zároveň se na trhu stal standardem ve vracení zboží, rozhodl se teď ze svého nástroje oddělit zákaznický portál a nabídnout jej jako samostatný produkt.
Retino Portal si mohou nově e-shopy na svůj web nasadit nad rámec svých stávajících systémů a využít ho jako zákaznický portál pro své zákazníky, kteří v něm mohou vyřešit například zpětnou dopravu. „Samotný e-shop nemusí nic řešit, přes Retino Portal svým zákazníkům nabídne zpětnou dopravu přes standardní dopravce jako PPL nebo GLS, ale také v expresní formě od Liftaga,“ popisuje během online rozhovoru pro CzechCrunch Petr Boroš, zakladatel a ředitel Retina s tím, že nový produkt e-shopům nabízí zcela zdarma.
Díky spolupráci s Liftagem dokáží internetoví obchodníci nabídnout kvalitu služeb na úrovni těch největších e-shopů. V rámci prémiové varianty zpoplatněné 200 korunami k zákazníkovi do patnácti minut přijede kurýr, kterému jednoduše odevzdá klidně i nezabalené zboží, a tím je pro něj celá záležitost s vratkou či reklamací vyřešena. O vše ostatní se následně postará Retino s e-shopem.