O třetinu vyšší tržby i zisk. Heureka v minulém fiskálním roce utržila skoro dvě miliardy

Iva BrejlováIva Brejlová

braverman_regular

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Tomáš Braverman, výkonný ředitel Heureka Group

0Zobrazit komentáře

29,9 milionu eur, tedy asi 795 milionů korun – to je provozní zisk internetového nákupního rádce Heureka, kterého dosáhl za fiskální rok končící březnem. Je to skoro o třetinu víc než za předchozí období. Heurece znatelně pomohla vládní omezení v souvislosti s pandemií koronaviru, uvedla mluvčí společnosti Adéla Berková. Není to ale jediný důvod, Heureka Group se rozprostřela po celkem devíti trzích střední a východní Evropy a je se svou návštěvností 23 milionů uživatelů měsíčně a nabídkou z více než 55 tisíc internetových obchodů největším evropským srovnávačem a nákupním rádcem.

„Do online prostoru se přesunula drtivá většina nakupující populace, na což musely samozřejmě reagovat také kamenní prodejci, kteří byli nucení svou nabídku také přepnout do online prostoru, pokud to šlo,“ uvedl k výsledkům výkonný ředitel skupiny Heureka Tomáš Braverman.

Tržby Heureky se dostaly na 70 milionů eur, tedy v přepočtu 1,9 miliardy korun. I ty rostly významně, celkem o 35 procent. Za vysokými čísly stojí podle firmy kromě produktových inovací v klíčových kategoriích také intenzivní práce na mezinárodním obsahu, práce na datových produktech napříč celou Evropou a některé akvizice.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Mezi agregátory, srovnávači a podobnými platformami jsme největší ve střední a východní Evropě. V počtu návštěv jsme jednička v Česku, na Slovensku a Maďarsku. Na dalších trzích rosteme,“ popisoval nedávno v podcastu pro CzechCrunch Tomáš Braverman.

Do skupiny Heureka Group patří vedle Heureka.cz a Heureka.sk dále Árukereső.hu v Maďarsku, Compari.ro v Rumunsku, Pazaruvaj.com z Bulharska, Ceneje.si ze Slovinska, Jetfinije.hr z Chorvatska, Idealno.rs ze Srbska a Idealno.ba z Bosny.

V Česku, jak dřív Braverman uvedl, chodí na Heureku prakticky všichni. Jenže ani to firmě nestačí – v poslední době se vydala i na nákupy. Letos oznámila investici do analytického startupu Dataweps a před rokem získala také další tuzemský startup Testuj.to. Zároveň úspěšně získává peníze prostřednictvím dluhopisů – a to už miliardy.

S přispěním ČTK.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Odlitek auta, kšiltovka, mikina nebo luxusní karafa. Tesla spustila v Česku svůj oficiální e-shop

Luboš KrečLuboš Kreč

tesla-karafa-1

Foto: Tesla

Luxusní karafa od Tesly

0Zobrazit komentáře

Zapomeňte na rudě červené šortky, tequilu, plamenomet nebo gigapivo. Nic takového tam nenajdete. Alespoň ne teď. Kde? Na českém oficiálním e-shopu automobilky Tesla, který právě začal fungovat. Žádné výstřelky, kterými v minulosti bavil Elon Musk svět a za které byli jeho fanoušci ochotni utratit desítky milionů, na něm nejsou, pár raritních kousků se ale najde – třeba karafa inspirovaná právě Tesla Tequilou.

Český e-shop Tesly je prvním v rámci bývalého východního bloku. V Evropě je momentálně obchod k dispozici ve většině západních a jižních států Evropské unie, ve Skandinávii nebo ve Švýcarsku a Velké Británii. Samozřejmě funguje také ve Spojených státech, Kanadě, Austrálii, na Novém Zélandu a v hlavních asijských státech, jako je Čína, Japonsko nebo Jižní Korea.

Pro nákup je potřeba se na e-shopu registrovat. Sortiment je rozdělený do čtyř základních skupin – nabíjení, příslušenství vozidel, oblečení a životní styl. Například nabíječka na zeď je k dispozici za 14 900 korun, textilní rohože do Modelu Y vyjdou na 2 800 korun, dětské tričko s logem Tesly stojí 700 korun, odlitek jakéhokoli modelu v měřítku 1:18 má cenovku 4 900 korun a ona luxusní karafa? Ta je za 4 200 korun.

K dispozici jsou také trička, mikiny, kšiltovky, deštník nebo flashdisk. Nechybí ani standardní příslušenství typu příčníky na střechu nebo rohoží, jejichž ceny se nijak neodlišují od cen u německých automobilek. Tesla v obchodních podmínkách uvádí, že objednané zboží se snaží odeslat během 24 hodin, jelikož se ale sklad nenachází v Česku, je pravděpodobné, že bude doručení trvat minimálně několik dní. Sama firma uvádí až dva týdny.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V nabídce e-shopu zatím chybí i poslední merchandisingový slib Elona Muska – při nedávném oficiálním otevření továrny u Berlína prohlásil, že Tesla bude mít vlastní pivo pojmenované Gigabeer, v Německu nazvané Gigabier. To je položka, která by v Česku, tedy v zemi s největší spotřeba piva na hlavu, mohla rezonovat.

V minulosti Elon Musk tím, co se pod jeho jménem vyrábí a prodává, opakovaně provokoval. Třeba když v roce 2018 prodal tisíce plamenometů pod značkou své společnosti The Boring Company, která buduje tunely pod Las Vegas nebo Los Angeles. Loni zase nabídl červené trenky pojmenované Tesla Short Shorts, což byla zjevná narážka na investiční spekulanty, kteří sázeli na propad akcií Tesly, ale neuspěli a prodělali miliardy dolarů.

tesla-hoodie

Foto: Tesla

Černá mikina s logem Tesla