Obnošené vraťte a dostanete nové. Švýcarská značka On s investicí od Rogera Federera spouští předplatné na tenisky
Ještě před pár lety jsme si byli zvyklí předplácet jen pár vybraných věcí, například oblíbený časopis, ale dnes už si předplácíme celou řadu služeb, které by nás nedávno asi vůbec nenapadly, od Netflixu přes Spotify až po cloudová úložiště nebo Xbox Game Pass. Tento formát navíc už dávno překročil hranice internetu a některé firmy nabízí předplatné dokonce i na oblečení. Podobným směrem kráčí i švýcarská sportovní značka On, která zákazníkům nabídne přísun tenisek na základě měsíčních poplatků.
Ačkoliv se On stále drží ve stínu gigantů jako Nike, Adidas nebo Under Armour, postupně se dere nahoru. Velkou roli v tom má slavný tenista Roger Federer, mimo jiné také Švýcar, který do výrobce z Curychu zpočátku investoval a následně s ním navrhl minimalistické streetwearové tenisky. To značce zajistilo mediální zviditelnění a najednou se lidé začínali zajímat o to, v čem je On tak speciální, že mu věří i slavný tenista.
Vedle toho, že produkuje ultralehké běžecké boty s charakteristickou polštářkovou podrážkou (zvanou CloudTec), totiž hledí i do budoucna a zajímá se o životní prostředí. Proto nyní představuje speciální program na běžecké boty, které si zákazníci budou předplácet s jistotou, že jakmile se tenisky obnosí, mohou jej poslat zpět. Obratem dostanou nový pár a ten starý firma náležitě zrecykluje, aby se dal používat v jiných modelech.
Alespoň tak je na papíře popisována služba pojmenovaná jako Cyclon, prostřednictvím které chce On proměnit nákupní chování lidí i globální průmysl se sportovním oblečením. Novinka zatím začne pouze s jedním, stejnojmenným modelem běžeckých bot, které mají benefitovat ze své nízké hmotnosti, jednoduchého vzhledu a faktu, že jsou z více než 50 % vyrobeny z biologických materiálů pocházejících z fazolí skočce.
„Služba Cyclon je velmi průkopnická. Nejenže přispívá k vyšší udržitelnosti, ale zároveň zákazníkům bude vždy zajišťovat skvělé běžecké vybavení bez jakýchkoliv kompromisů,“ komentuje Caspar Coppetti, jeden ze zakladatelů značky On, čímž reaguje i na proces následného znovuzpracování, jakmile se opotřebované boty vrátí zpět do jejich továren.