Obrazovky ovládly Devadesátky s rekordním publikem. Česká televize a spol. odolávají i streamování
Většina nejsledovanějších pořadů patří České televizi, ta ovšem čelí možným problémům s financováním nových projektů.
Mnozí dnes považují za fakt, že budoucností televize není lineární vysílání, ale streamovací služby nebo jiné formy sledování online. Zájem o tradičnější formu audiovizuální zábavy u mladšího publika klesá, jak ale ukazují nové žebříčky sledovanosti v Česku za první polovinu letošního roku, situace není tak jednoduchá, jak by se zdálo. Některé tituly jako Devadesátky dokonce dosáhnou na rekordní čísla.
Jak jsme zmínili už letos v únoru, temná kriminálka inspirovaná skutečnými případy, které se v Česku v 90. letech objevily, se u nás stala nejsledovanějším seriálem za posledních osmnáct let. Jako nedělní večerní program ji přitom živě sledovaly vždy přes dva miliony lidí. To je téměř polovina všech, co právě seděli u televize.
Devadesátky se od té doby jinému pořadu nepodařilo překonat, vévodí tak i žebříčku sledovanosti za celou první polovinu roku. Velký zájem seriál navíc vzbudil i na internetu, kam směřuje spíše mladší publikum. Do týdne od premiéry ho zde prostřednictvím iVysílání vidělo 161 tisíc lidí. Více měl jen Most! Česká televize tím ukazuje, že umí vyprodukovat kvalitní tituly schopné zaujmout diváky napříč věkovým spektrem a ovládnout tak lineární vysílání i překročit jeho hranice.
Na dobrá čísla u živého vysílání v uplynulých šesti měsících dosáhla také další kriminálka Stíny v mlze. Ta si podle dat společnosti ATO-Nielsen Admosphere získala v průměru 1,6 milionu diváků, což ji řadí na pozici druhého nejsledovanějšího pořadu. Třetí příčka žebříčku pak připadla komedii Špunti na cestě s průměrem 1,43 milionu diváků u jednoho dílu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs