Oceňovaný český design v dalších koutech světa. Egoé vyrostlo na 70 milionů a míří i do Ameriky
Promyšlené produkty vznikající v malé vesničce nedaleko Uherského Hradiště budou již brzy nabízeny i na dalších kontinentech. Moravské designové studio Egoé po úspěchu v Polsku a růstu obratu na téměř 70 milionů korun roztáčí kola expanze a míří do Německa, Rakouska, Slovenska, ale i Severní Ameriky. Ve všech těchto státech chce zákazníky oslovit svými oceňovanými vestavbami do automobilů, lyžemi a také venkovním nábytkem.
Skutečně vysokou kvalitu českého designu se v minulých letech podařilo potvrdit hned několika českým studiím úspěchem v rámci cen Red Dot Award. Červený puntík, který je označován za designerského Oscara, si v letošním roce odnesly například brýle pro třetí svět Dot Glasses, líbivé obytné moduly od Koma Modular či kompenzační pomůcky pro chlupaté miláčky od AnyoneGo.
Mezi českými studii oceněnými Red Dot Award nechybí ani právě Egoé z moravských Bílovic, které zaujalo svými sjezdovými lyžemi Move, chytrou autovestavbou Nestbox i modulárním venkovním nábytkem Leva. Jak kvalitní produkty této společnosti jsou, se mohou tuzemští zákazníci přesvědčit na vlastní oči nejen v centrále společnosti, ale také v pražském showroomu sídlícím v srdci Karlína.
O kvalitní český design je však zájem i v zahraničí, a proto se k showroomu v Praze loni přidal také první zahraniční showroom v polském městě Mazančovice, ležícím mezi Krakovem a Ostravou. A naši severní sousedé nejsou zdaleka poslední, kteří budou moci kvalitu bílovické produkce okusit.
Vysoké obraty otvírají brány
Důvodem, proč se Egoé rozhodlo odstartovat expanzi svých produktů právě v Polsku, je fakt, že zde již předtím působilo v rámci své divize zaměřující se na stavby dopravní infrastruktury. „Polsko je dynamicky rostoucí trh, místní jsou hladoví po originálním designu s kladným vztahem k Čechům a českým produktům,“ vysvětluje marketingový ředitel Egoé Jan Juza.
Jeho slova se potvrdila krátce po otevření showroomu, a tak Egoé dospělo k rozhodnutí svou pozici na polském trhu ještě více posílit. V červnu tohoto roku se proto ve Varšavě otevřelo další místo, kde Egoé polským zákazníkům představuje své výrobky. Právě expanze do Polska sehrála důležitou roli ve výrazném růstu během loňského roku, kdy se obraty společnosti vyšplhaly na téměř 70 milionů korun.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsEgoé nyní tohoto úspěchu využívá coby pomyslného klíče, kterým si otevírá brány na zcela nové trhy. V současné chvíli pracuje na otevření celé řady dalších showroomů, které bude možné časem navštívit v Bratislavě, ale také v německy mluvících městech, konkrétně v Norimberku a ve Vídni.
Moravská firma však míří ještě dál, nasedá na parník a přes oceán veze své designovky až do Spojených států a Kanady, což označuje za velkou výzvu. Ve Vancouveru a Denveru chce bodovat především se svými autovestavbami Nestbox, které se dle Juzových slov musí poprat s odlišností tamního vozového parku a také s rozdílnou měrnou soustavou, která ovlivňuje například servis a logistiku.
Byť se může zdát nabídka lyží, automobilových vestaveb a zahradního nábytku jako nesourodá produktová směsice, ve skutečnosti vše směřuje k jedinému cíli. Tím je nabídnout zákazníkovi možnost cítit se venku jako doma, ať už na terase, zahradě nebo ještě dál, třeba v lese, u vody či v horách. A Vancouver a Denver, které jsou v obklopení národních parků, se zdají být ideálním místem, kde tento cíl naplnit.