Od koho byste rádi peníze pro váš startup? Podívejte se na aktualizovanou databázi investorů

Od andělů až po zástupce velkých fondů. Aktualizovali jsme naši podrobnou databázi českých investorů, kde najdete i fotografie nebo průměrné částky.

Databáze investorůCC+

Foto: CzechCrunch

Databáze startupových investorů CzechCrunche

Mnohdy stačí málo – třeba natrefit ve vhodnou chvíli na toho správného člověka. Proč ale nejít štěstí trochu naproti? Víme, jak je důležité mít širokou síť kontaktů a dokázat oslovit ty, kdo umějí hnout s byznysem. I proto jsme aktualizovali naši databázi startupových investorů. S rozsahem a podrobnostmi, které jinde nenajdete.

Databáze obsahuje už téměř 150 jmen – od andělských investorů až po zástupce fondů, kteří o investicích rozhodují. Sesbírali jsme informace o tom, jaká témata fondy zajímají, v jakých kolech do startupů investují a jak vysoká bývá poslaná částka. I to, jaké oblasti zajímají konkrétní investory. Informace, které potřebujete, je možné filtrovat.

Podívejte se do databáze startupových investorů na CC+Více

Není to ale jen přehled o trhu – seznam jsme sestavili tak, abychom umožnili lepší propojení investorů s firmami, jejich zástupci i zakladateli a dalšími byznysmeny, kteří chtějí rozšířit svou síť kontaktů. U každého z investorů tak najdete jeho fotografii. A konkrétní témata, která se u nich hodí pro small talk. Cílem je totiž seznámit se. Velká část investorů pravidelně navštěvuje akce CzechCrunche – tak proč ne třeba právě tam?

Databázi tvoří redakce CzechCrunche a je součástí projektu CC+, v němž vytváříme prostor pro budování byznysu. Informace, které v něm najdete, umožňují získat přehled o trhu, o jeho vývoji i důležitých hybatelích. Kromě toho poskytuje možnost dalšího vzdělávání, například díky slevám na naše eventy.

databaze_investoru

Foto: CzechCrunch

Databáze startupových investorů na CC+

Nikdo v Česku nepokrývá dění ve zdejším venture kapitálovém světě a pohyby ve financování startupů do takové hloubky jako CzechCrunch. Projekt CC+ shromažďuje informace přímo od firem, investorů a fondů. Podívejte se také na další souhrn důležitých informací z oboru: databázi VC investic nebo speciál Startupové Česko.

Inspiraci v tom, čím konkrétně mladé firmy zaujaly investory, je pak možné získat v přehledu takzvaných pitch decků, prezentací, kterými se zakladatelé druhou stranu snaží přesvědčit o budoucím úspěchu svého projektu. Aktuální novinky vám budeme rádi posílat i do vašich e-mailových schránek. Stačí se přihlásit k odběru našeho startupového newsletteru.

Nenašli jste se v databázi investorů a domníváte se, že byste tam měli být? Napište nám na filip.magalhaes@cc.cz – rádi vás tam přidáme!

Mladí lidé utrácejí nejvíc za jídlo. Ve finanční gramotnosti zaostávají a informace čerpají ze sítí

Generace Z čelí nízké finanční gramotnosti, i kvůli nedostatečné výuce. Spoléhá se proto hlavně na rady ze sítí – to může být ale značně problémové.

utraceni

Foto: CzechCrunch

Mladí lidé utrácejí nejvíc za jídlo

0Zobrazit komentáře

Že jsou mladí líní a nechtějí pracovat? Takový názor je ve veřejné debatě pořád ještě docela častý, ačkoliv ho nejrůznější průzkumy pravidelně vyvrací. Podle jednoho z těch novějších, konkrétně od Cook Communications, nemá žádný vlastní příjem jen 10 procent Čechů a Češek ve věku 16–25 let, valná většina naopak usiluje o finanční nezávislost a peníze si vydělává brigádami nebo prací na kratší typ úvazku. A za co pak peníze nejvíc utrácí? Věřte nebo ne, ale údajně za jídlo.

Ačkoliv se Česko může pyšnit vysokou zaměstnaností, příjmy mladých lidí se tady nachází nejčastěji pod platovým průměrem. „Je přirozené, že absolventi škol, univerzit a mladší lidé vydělávají méně než jejich zkušenější, a tím pádem i dovednější kolegové, kteří mají pro zaměstnavatele vyšší hodnotu,“ vysvětluje pro CzechCrunch zakladatel zmíněné agentury a bývalý reportér Financial Times Joe Cook.

To, co si mladí vydělají, pak nejčastěji utrácí za jídlo – vyhrazují si na něj podle průzkumu dokonce 24 procent svých příjmů. Finální částka je ale nakonec stejná i pro průměrného zdravého člověka, a to bez ohledu na věk. „Roli by mohlo hrát i to, že někteří respondenti mají malé děti – například ti na konci dvacítky nebo na začátku třicítky – a jejich výdaje na jídlo jsou proto vyšší,“ míní Cook.

Hned po jídle následují v seznamu výdaje na bydlení, přičemž nejčastěji se jedná o podnájem, na který padne průměrně 14 procent příjmů. Stejnou částku pak mladí věnují i na spoření, ačkoliv si nejsou v této oblasti zcela jistí. Asi třetina dotazovaných má k dispozici úspory pokrývající jen jeden měsíc výdajů, právě kvůli mnohdy nedostatečnému finančnímu ohodnocení.

zabza-5

Přečtěte si takéGlosa: Mladí při investování sází na mágy ze sociálních sítíMladí při investování sází na mágy ze sociálních sítí, poradci u nich propadli. Na co si dát pozor?

Problémem ale zůstává nízká finanční gramotnost, se kterou se mladí lidé potýkají. Ta je způsobena mimo jiné i neadekvátním vzděláním na místních školách, během kterého se s oblastí osobních financí mělo setkat jen 14 procent mladých Čechů a Češek. Výukové rámce aspekt financí většinou zcela postrádají a mladí lidé pak musí informace hledat jinde.

„Vzdělání je nenahraditelné, a proto v našem průzkumu docházíme k závěru, že by se mělo více zaměřit na finanční a ekonomickou gramotnost ve školách a také v rámci finančního sektoru. Mladí lidé tráví hodně času online, takže by dávalo smysl, kdyby finanční sektor přistupoval ke komunikaci s mladými lidmi – kteří jsou samozřejmě potenciálními zákazníky – inovativněji a poutavěji,“ říká Cook, který dříve působil i jako zahraniční zpravodaj pro týdeník The Economist.

I kvůli nedostatkům výuky na školách se tak mladí lidé obrací na sítě – na nich hledá informace o základech práce s penězi podle neziskové organizace CFA Institute až 60 procent generace Z. To ale může být značně rizikové. „Online finanční influenceři mohou veřejně sdílet rady a názory bez jakéhokoli dohledu, licence nebo formální regulace, nelze si tak být jistý jejich odborností nebo kvalifikací,“ varuje Cook.

V Česku nejsou influenceři povinni absolvovat žádné formální školení ani dodržovat kodex, který by zajistil alespoň faktickou správnost jejich informací. Právě na investice a finanční gramotnost se jich ale na sítích zaměřuje spousta: namátkově třeba youtubový účet Investiční brambora, instagramový profil Investování pro holky nebo influencer Karel Kovář, známý spíše pod přezdívkou Kovy.

Možná i kvůli jednoduché dostupnosti informací na sítích je téma investování u mladé generace stále populárnější – největší zájem má o akcie, kryptoměny a investiční fondy. Fenoménem, který se u mladých v menším podílu také vyskytuje, je pak důraz na udržitelnost, což platí i pro rozhodování o financích. Ačkoliv ji nevnímají jako prioritu, mají zájem o etické investování, které zohledňuje nejen finanční výnos jako takový, ale i jeho původ a dopady na společnost a životní prostředí.

Rubriku Investice podporujíjet-investment_logo_srgb