Od zatavování krabiček žehličkou k obratu 100 milionů. Ve FitKitchen připraví čtyři tisíce jídel denně
Dvojice podnikatelů rozjela byznys postavený na krabičkové dietě, začátky ale byly poněkud punkové. Dnes rozvezou přes 900 tisíc jídel ročně.
Narodili se na Ukrajině, kvůli nestabilní politické situaci v zemi se ale před časem oba odstěhovali do Česka, kde se spolu seznámili. A i když Egor Remizov a Yegor Lorenc měli jiné zájmy, nakonec je dohromady svedl společný podnikatelský záměr. Egor totiž viděl potenciál v tom dostat kvalitní, výživné jídlo k velkému počtu lidí, Yegor pak coby nadšenec do kulturistiky věděl, že vyvážená strava je základ pro udržitelné sportování a začal připravovat krabičkovou stravu nejen pro sebe, ale i pro své přátele. Nakonec založili vlastní krabičkovou firmu a po šesti letech s ní míří ke stamilionovému obratu.
Krabičková dieta není nic nového pod sluncem. Jde o jeden z mnoha druhů redukčních diet, který spočívá v pravidelném přísunu menších porcí jídel. Ty jsou poskládané tak, aby pokryly denní přísun všech potřebných živin, díky čemuž má člověk kontrolu nad tím, jaký je jeho denní příjem bílkovin, sacharidů a tuků. Takové řešení by mělo fungovat dobře pro ty, kdo se snaží nějakou váhu pozbýt, nebo naopak nabrat, třeba v případě silového tréninku.
Jenže skládat si takové krabičky po vlastní ose může zabírat spoustu času. A při plném pracovním nasazení nemáme mnohdy čas ani na to si uvařit večeři potažmo oběd do práce. Egor Remizov a Yegor Lorenc se tak rozhodli, že si založí firmu, která se bude specializovat právě na krabičkovou dietu. Nakročeno k tomu měl především Yegor, jenž se do krabičkové stravy ponořil v rámci své záliby v posilování.
„Jelikož jsem chtěl posilováním dosáhnout viditelných výsledků a věděl jsem, že vyvážená strava je základ, začal jsem si vařit nutričně hodnotná jídla. Pak přišel nápad na krabičkovou stravu. Od kamaráda jsem si nejprve pronajal bistro a na zkoušku jsem si nechal uvařit pár jídel, která jsem se snažil pomocí žehličky zatavit do krabičky. To nebylo úplně dobré řešení, a tak jsem si pořídil ruční zatavovací stroj a jídla pak rozvážel svým kamarádům,“ vzpomíná na poněkud punkové začátky.
Když do krabičkového vlaku krátce nato naskočil Egor Remizov a založili firmu FitKitchen, balená jídla už sice nezatavovali žehličkou, ale rozváželi je po Praze sami. Z malé přípravny v bistru ale přeskočili na větší výrobní středisko v Mirošovicích u Prahy. Díky finanční podpoře rodičů Remizova provozovnu vybavili a začali si hrát i s myšlenkou, která by krabičkový byznys posunula ještě o úroveň výše – zaměřili se totiž na odvětví potravinářských technologií, tedy food-tech.
„Byli jsme si vědomi toho, že pokud chceme vyniknout nad konkurencí, musíme se zaměřit právě na technologickou část. Vytvořili jsme vlastní IT úsek, který vymýšlí, jak co nejvíce zautomatizovat výrobní postupy. Podle poptávky například spočítá, jaké množství surovin je třeba mít na skladě, abychom byli schopni vyrobit požadovaný počet jídel,“ vysvětluje Lorenc.
I díky tomu, že v jejich začátcích byla konkurence na trhu s krabičkovou stravou poměrně malá, začali rychle růst. A pak přišla pandemie covidu, kdy poptávka po krabičkách FitKitchen výrazně vzrostla. Zatímco v roce 2020 dosáhli Egor Remizov a Yegor Lorenc obratu kolem 24 milionů korun, o rok později už byl více než dvojnásobný. Loni se vyšplhal na více než 78 milionů a v letošním roce očekávají obrat přes 94 milionů korun.