Olympiáda ovládla TikTok. Za prvních pět dní na něm vzniklo sedmnáctkrát víc obsahu než při hrách v Tokiu
TikTok je zahlcen olympiádou, která na síti překonává rekordy. Virální příběhy a trendy přitahují mladé fanoušky a mění způsob sledování sportů.
Olympijské hry nejsou zdaleka jen o sportu. Ačkoliv došlo i mezi soutěžními disciplínami k několika změnám a organizátoři zařadili na program nově třeba breakdancing, s moderní dobou se snaží jít i olympijský obsah na sociálních sítích, především pak na TikToku. Tam bylo během prvních pěti dnů olympiády zveřejněno přes půl milionu příspěvků s hashtagem #olympics, což je sedmnáctkrát více než během olympijských her v Tokiu.
Už před zahajovacím ceremoniálem bylo zřejmé, že sociální sítě a na nich vytvářený olympijský obsah budou pro zvýšení dosahu klíčové. O to spíše v rámci zacílení na mladou generaci, která zprávy konzumuje nejvíce právě ze sociálních sítí a z TikToku. Oficiální účty olympiády proto začaly sdílet videa, která měla širokou veřejnost ke sledování olympijského dění nalákat.
To nebylo vlastně vůbec složité. Olympijské hry jsou plné fascinujících příběhů, sportovních i životních, které obsahují vtip, rivalitu, kontroverzi i drama. A právě na to internet slyší. Pokud se tedy spojí zajímavý příběh s trochou marketingového umu, dokáže nasbírat miliony zhlédnutí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Jedním z příkladů může být třeba takzvaný muffin man. Jedná se o norského plavce Henrika Christiansena, který zveřejnil na svém tiktokovém profilu video, v němž hodnotí různá jídla z jídelny v olympijské vesnici. Čokoládovému muffinu dal 11 bodů z deseti, což jeho sledující zaujalo. Christiansenovi se proto začalo říkat muffin man a lidé se od té doby snaží v olympijské vesnici najít čokoládové muffiny. Virálních momentů ale nabídla olympiáda mnohem víc včetně třeba kuriózního selfie sportovců Severní a Jižní Koreje nebo snubního prstenu ztraceného v Seině.
I Česko má ale ve světě olympijských trendů svou stopu. V posledních dnech se totiž začala zahraniční média zajímat o emotivní příběh Kateřiny Siniakové a Tomáše Macháče, kteří v tenisové smíšené čtyřhře vyhráli v Paříži zlato. Jen pár dní předtím se po dlouholetém vztahu údajně rozešli a najednou stáli vedle sebe na stupních vítězů v slzách. Záběry z tohoto momentu se na TikToku rychle rozšířily a postavily české tenisty do popředí trendujících příběhů.
Podle šéfa sportovních partnerství TikToku Rolla Goldstauba má letošní olympiáda zatím všechny předpoklady stát se největší a nejvyhledávanější událostí na TikToku v historii. Ve srovnání s Tokiem byl obsah označený hashtagem #olympics za prvních pět dní her v Paříži více než sedmnáctkrát vyšší.
@niyaesperanza Replying to @Sarah🌻 #greenscreen #olympics #taylorswift ♬ I Can Do It With a Broken Heart – Taylor Swift Vysoká sledovanost byla zaznamenána při zahájení olympiády i na České televizi. Na něj se dívalo 938 tisíc diváků a bylo tak nejsledovanějším zahájením od zimních her v Soči v roce 2014. To tehdy sledovalo 1,4 milionu diváků. V prvních pár dnech pařížské olympiády pak byly překonány rekordy i na streamovacích platformách Warner Bros. Discovery, tedy včetně Maxu a Discovery+. Tam olympijské hry sledovalo zatím přibližně pětkrát více uživatelů než hry v Tokiu.
Nárůst sledovanosti zaznamenala i televizní stanice NBC, která olympiádu vysílá ve Spojených státech – ve srovnání s Tokiem vzrostla o 79 procent. Samotná mediální společnost NBCUniversal si pak zájem o olympiádu pojistila tím, že do Paříže vyslala téměř třicet spřátelených influencerů, kteří olympijský obsah sdílejí na svých sítích včetně TikToku. Každý večer na něm navíc nabízí show s názvem Spotlight on Paris, která přináší zprávy z amerického domu v olympijské vesnici.
Popularita TikToku v rámci sledování olympijského dění není nijak překvapující. Uživatelé na něm naleznou rychlé videosestřihy toho nejdůležitějšího, co se v Paříži událo, a navíc se mohou zapojit i do zábavných virálních trendů, které mnohdy utváří samotní sportovci. Olympiáda se tak úspěšně dostává k mladým lidem, kteří už se tolik nedívají na živé sportovní přenosy, nýbrž právě na krátké sestřihy.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.