Olympiáda ovládla TikTok. Za prvních pět dní na něm vzniklo sedmnáctkrát víc obsahu než při hrách v Tokiu
TikTok je zahlcen olympiádou, která na síti překonává rekordy. Virální příběhy a trendy přitahují mladé fanoušky a mění způsob sledování sportů.
Olympijské hry nejsou zdaleka jen o sportu. Ačkoliv došlo i mezi soutěžními disciplínami k několika změnám a organizátoři zařadili na program nově třeba breakdancing, s moderní dobou se snaží jít i olympijský obsah na sociálních sítích, především pak na TikToku. Tam bylo během prvních pěti dnů olympiády zveřejněno přes půl milionu příspěvků s hashtagem #olympics, což je sedmnáctkrát více než během olympijských her v Tokiu.
Už před zahajovacím ceremoniálem bylo zřejmé, že sociální sítě a na nich vytvářený olympijský obsah budou pro zvýšení dosahu klíčové. O to spíše v rámci zacílení na mladou generaci, která zprávy konzumuje nejvíce právě ze sociálních sítí a z TikToku. Oficiální účty olympiády proto začaly sdílet videa, která měla širokou veřejnost ke sledování olympijského dění nalákat.
To nebylo vlastně vůbec složité. Olympijské hry jsou plné fascinujících příběhů, sportovních i životních, které obsahují vtip, rivalitu, kontroverzi i drama. A právě na to internet slyší. Pokud se tedy spojí zajímavý příběh s trochou marketingového umu, dokáže nasbírat miliony zhlédnutí.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsJedním z příkladů může být třeba takzvaný muffin man. Jedná se o norského plavce Henrika Christiansena, který zveřejnil na svém tiktokovém profilu video, v němž hodnotí různá jídla z jídelny v olympijské vesnici. Čokoládovému muffinu dal 11 bodů z deseti, což jeho sledující zaujalo. Christiansenovi se proto začalo říkat muffin man a lidé se od té doby snaží v olympijské vesnici najít čokoládové muffiny. Virálních momentů ale nabídla olympiáda mnohem víc včetně třeba kuriózního selfie sportovců Severní a Jižní Koreje nebo snubního prstenu ztraceného v Seině.
I Česko má ale ve světě olympijských trendů svou stopu. V posledních dnech se totiž začala zahraniční média zajímat o emotivní příběh Kateřiny Siniakové a Tomáše Macháče, kteří v tenisové smíšené čtyřhře vyhráli v Paříži zlato. Jen pár dní předtím se po dlouholetém vztahu údajně rozešli a najednou stáli vedle sebe na stupních vítězů v slzách. Záběry z tohoto momentu se na TikToku rychle rozšířily a postavily české tenisty do popředí trendujících příběhů.
Podle šéfa sportovních partnerství TikToku Rolla Goldstauba má letošní olympiáda zatím všechny předpoklady stát se největší a nejvyhledávanější událostí na TikToku v historii. Ve srovnání s Tokiem byl obsah označený hashtagem #olympics za prvních pět dní her v Paříži více než sedmnáctkrát vyšší.
@niyaesperanza Replying to @Sarah🌻 #greenscreen #olympics #taylorswift ♬ I Can Do It With a Broken Heart – Taylor Swift
Vysoká sledovanost byla zaznamenána při zahájení olympiády i na České televizi. Na něj se dívalo 938 tisíc diváků a bylo tak nejsledovanějším zahájením od zimních her v Soči v roce 2014. To tehdy sledovalo 1,4 milionu diváků. V prvních pár dnech pařížské olympiády pak byly překonány rekordy i na streamovacích platformách Warner Bros. Discovery, tedy včetně Maxu a Discovery+. Tam olympijské hry sledovalo zatím přibližně pětkrát více uživatelů než hry v Tokiu.
Nárůst sledovanosti zaznamenala i televizní stanice NBC, která olympiádu vysílá ve Spojených státech – ve srovnání s Tokiem vzrostla o 79 procent. Samotná mediální společnost NBCUniversal si pak zájem o olympiádu pojistila tím, že do Paříže vyslala téměř třicet spřátelených influencerů, kteří olympijský obsah sdílejí na svých sítích včetně TikToku. Každý večer na něm navíc nabízí show s názvem Spotlight on Paris, která přináší zprávy z amerického domu v olympijské vesnici.
Popularita TikToku v rámci sledování olympijského dění není nijak překvapující. Uživatelé na něm naleznou rychlé videosestřihy toho nejdůležitějšího, co se v Paříži událo, a navíc se mohou zapojit i do zábavných virálních trendů, které mnohdy utváří samotní sportovci. Olympiáda se tak úspěšně dostává k mladým lidem, kteří už se tolik nedívají na živé sportovní přenosy, nýbrž právě na krátké sestřihy.