Online antikvariát Knihobot vyjíždí do Německa a Rakouska. Už má první desítky tisíc přečtených knih
Po úspěchu v Česku a na Slovensku se Knihobot vydává na nové trhy. Po náročném roce hlásí růst tržeb a chce najít nového investora.
Jednoduše poslat zpátky na trh již přečtené knihy mohou po Češích a Slovácích nově také v Rakousku a Německu. Se svým online antikvariátem tam přijel český projekt Knihobot, který k našim západním sousedům přichází s úspěšným konceptem, díky kterému se rozjel u nás, ale s novým jménem. Pod mezinárodní značkou Bookbot už v Rakousku a Německu zapustil první kořeny a hlásí, že tamní zákazníci mu již poslali první desítky tisíc knih v němčině. Do konce roku by chtěla firma prodat v těchto dvou zemích zhruba čtvrtinu z celkového objemu prodaných knih. Knihobot tak chce dát definitivně zapomenout na náročný loňský rok, v němž musel propouštět a pozměnit strategii růstu.
Zatímco v loňském roce Knihobot vyrostl v obratu na 182 milionů korun, teď hlásí, že jen za první letošní pololetí dosáhl na 130 milionů korun. Je tedy na dobré cestě významně vyrůst a pomoci k tomu má i zahraniční expanze. V německojazyčných trzích vidí zakladatel Knihobotu Dominik Gazdoš velký potenciál. Jednak proto, že v nich má ležet mnoho miliard eur, navíc prý v Německu ani Rakousku neexistuje odpovídající konkurence. Gazdoš přitom říká, že použité knihy se tam prodávají mnohem častěji než u nás.
„Knižní trh v Rakousku a Německu je v mnoha ohledech jiný než český. Použité knihy se tam prodávají mnohem častěji a jsou běžně k dostání třeba na Amazonu. V tom hlavním se ale podobá tomu našemu v době, kdy jsme s Knihobotem začínali. Všichni cílí na kupující a ignorují výkup přesto, že je pro fungování naprosto zásadní,“ říká Dominik Gazdoš a doplňuje, že Bookbot v Rakousku a Německu bude fungovat stejně jako Knihobot v Česku a na Slovensku – na jedné straně jako knihkupectví s knížkami z druhé ruky, na druhé straně jako partner, který bude nechtěné knížky vykupovat a prodávat.