Online nákupy potravin spouští také Penny. Doručení v den objednání zajistí kurýři českého startupu DoDo

Česká rozvozová služba DoDo začíná spolupracovat i se supermarketem Penny

Foto: DoDo

Nakupovat potraviny přes internet dnes již není ničím výjimečným. Zejména poslední rok a půl výrazně změnil návyky domácností, které fyzické nákupní vozíky vyměnily za online košíky a namísto procházení regálů se proklikávaly webovými sekcemi nebo mobilními aplikacemi. Jelikož online nákupy představují budoucnost i pro supermarkety, začíná s nimi také řetězec Penny, který pro doručování potravin otevřel spolupráci s českým startupem DoDo. Ten bude pro Penny rozvážet zatím v Plzni.

DoDo je na tuzemském logistickém poli zavedeným hráčem. V loňském roce firma Michala Menšíka výrazně vyrostla, dosáhla půlmiliardových tržeb a nákupy už rozváží z několika supermarketů. Exkluzivně spolupracuje se sítí supermarketů Tesco, kompletně zajišťuje rozvoz pro online supermarket Košík.cz a také spolupracuje s dosud poměrně nenápadným e-shopem Tomato.cz.

Nyní do svého portfolia přidává i původem německý supermarket Penny, který v Česku operuje s téměř 400 pobočkami a nově také e-shopem. „Chceme být lidem blíž. Poslední rok a půl změnil nákupní chování lidí a my jim chceme nabídnout alternativu k nákupu v našich kamenných obchodech. Ty vždy byly, jsou a budou pro nás základem, ovšem reagujeme na potřeby a požadavky zákazníků, a proto jsme připravili projekt Penny domů,“ říká Jens Krieger, generální ředitel Penny.

Pilotní provoz online nákupů v Penny startuje v Plzni, a pokud se uchytí, má se dál rozšiřovat, byť zatím firma nechce sdělovat podrobnosti. „V průběhu pandemie, během které jsme zažili růst o sto procent, se nám ozvaly prakticky všechny velké supermarkety. Vidíme, že po digitalizaci prodejů i ze strany těch nejtradičnějších hráčů, mezi které se řadí také Penny, je velká poptávka,“ říká pro CzechCrunch šéf startupu DoDo pro Česko a Slovensko Martin Marek.

dodo-penny-2

DoDo zvládne doručit nákup z Penny i do dvou hodin

Foto: DoDo

Online objednání potravin v Penny funguje podobně jako v jiných supermarketech. Zákazníci navštíví nový web Penny domů, do košíku vloží vybrané zboží a následně zaplatí online kartou. Minimální výše objednávky je 500 korun s tím, že cena za dopravu činí 69 korun. Součástí procesu je i volba časového slotu, během kterého bude nákup doručen, což se odvíjí od časové vytíženosti kurýrů.

DoDo uvádí, že nákup bude možné objednat až tři dny předem, přičemž nejrychleji může být zboží doručeno dvě hodiny od objednání. To je rozdíl například proti konkurenčnímu Tescu, pro které rovněž jezdí kurýři DoDo, ale možnost doručit nákup v den objednání spustilo teprve nedávno, navíc stále ne tak rychle. Stejně jako Tesco každopádně Penny přistupuje k vyřizování online nákupů, které pro zákazníky kompletuje přímo ve své kamenné prodejně. I to přitom zajišťuje DoDo.

„Vyvinuli jsme vlastní aplikaci, která umožní, aby objednávky na prodejně sestavil přímo kurýr, který je následně rozváží. E-shopové objednávky tudíž nijak nenaruší běžný chod kamenného obchodu. Pro obchodníky znamená zajištění takzvaného pickingu dopravcem další usnadnění a urychlení potenciálního vstupu na internet,“ doplňuje Marek. Tesco má proti tomu na kompletaci nákupů vlastní zaměstnance.

Zástupci DoDo pro CzechCrunch potvrzují, že i díky novým partnerstvím jede letos vše podle plánu a společnost míří na miliardový obrat, tedy dvojnásobek co vloni. Vedle posilování domácího byznysu, kde vedle spoluprací s jinými supermarkety pomáhalo DoDo v roce 2020 rozvážet vánoční stromky nebo kloktací testy na covid, se etabluje také za hranicemi, konkrétně v Maďarsku (kde mimo jiné testovalo rozvoz skútry po Balatonu) a Bulharsku. Chystá se i expanze do Německa a Rakouska.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.