Ostravský SprayVision modernizuje lakovny Porsche či Volkswagenu. S miliony od J&T Ventures teď nakopává expanzi
Na první pohled jde možná o nezajímavý segment barev a lakování, český startup SprayVision však tuto oblast disruptuje a během dvou let od vstupu na trh dokázal své technologie prodat významným automobilkám i největším hráčům oboru. A navzdory tomu, že je tato mladá firma zisková, na další rozvoj a zejména mezinárodní expanzi získává investici od tuzemského fondu J&T Ventures.
Příběh SprayVision se začal psát v roce 2018, když Petr Jahn společně s Vojtěchem Roulem investovali několik milionů korun z vlastních úspor na vývoj prototypu, se kterým pak vyrazili na veletrh do Německa, kde si chtěli ověřit, jestli by byl na trhu o jejich nápad zájem.
„Dnes máme nasazené jednotky od Ameriky až po Turecko. Pracujeme pro velké automobilové koncerny i výrobce barev a ze šesti největších globálních hráčů v oblasti aplikační techniky už jsme naší technologii dodali třem,“ pochvaluje si Jahn s tím, že v začátcích firmě pomohl také Jaroslav Gergič, někdejší CTO společnosti GoodData a současný vedoucí vývoje v Ciscu.
Technologické řešení ostravského SprayVision za pomoci speciálních měřících zařízení a softwarové analýzy optimalizuje proces průmyslového lakování. Podle svého vyjádření dokáže běžně uspořit deset až patnáct procent použité barvy a současně s tím zlepšit kvalitu výstupu a snížit procento zmetků.
Tím výrobcům šetří významnou část nákladů na materiál a obsluhu, což využívají automobilky jako například Porsche, Volkswagen nebo Fiat Chrysler Automotive. Výrobcům barev a lakovací techniky pak pomáhá dosáhnout co nejlepších vlastností jejich produktů, a za tímto účelem jej využívají společnosti BSF či Sames Kremlin.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPoptávka po technologii SprayVision, který se letos stal vítězem soutěže Vodafone Nápad roku, navíc neopadá ani během pandemie a na podporu dalšího růstu teď firma získává investici od venture kapitálového fondu J&T Ventures. Podle informací CzechCrunche se pohybovala v řádu vyšších jednotek milionů korun, což má startupu pomoct stabilizovat pozici v Evropě, více penetrovat americký trh a také otevřít dveře do Asie.
„Velikost tohoto trhu je v desítkách miliard dolarů a dané technologie lze využít i v dalších oblastech. Kromě jasné finanční úspory navíc SprayVision korporacím pomáhá s digitalizací a přechodem na průmysl 4.0. Vidíme zde velkou příležitost a s celým týmem jsme si skvěle porozuměli i po lidské stránce,“ komentuje investici Adam Kočík, Managing Director J&T Ventures.