Ostravský SprayVision modernizuje lakovny Porsche či Volkswagenu. S miliony od J&T Ventures teď nakopává expanzi
Na první pohled jde možná o nezajímavý segment barev a lakování, český startup SprayVision však tuto oblast disruptuje a během dvou let od vstupu na trh dokázal své technologie prodat významným automobilkám i největším hráčům oboru. A navzdory tomu, že je tato mladá firma zisková, na další rozvoj a zejména mezinárodní expanzi získává investici od tuzemského fondu J&T Ventures.
Příběh SprayVision se začal psát v roce 2018, když Petr Jahn společně s Vojtěchem Roulem investovali několik milionů korun z vlastních úspor na vývoj prototypu, se kterým pak vyrazili na veletrh do Německa, kde si chtěli ověřit, jestli by byl na trhu o jejich nápad zájem.
„Dnes máme nasazené jednotky od Ameriky až po Turecko. Pracujeme pro velké automobilové koncerny i výrobce barev a ze šesti největších globálních hráčů v oblasti aplikační techniky už jsme naší technologii dodali třem,“ pochvaluje si Jahn s tím, že v začátcích firmě pomohl také Jaroslav Gergič, někdejší CTO společnosti GoodData a současný vedoucí vývoje v Ciscu.
Technologické řešení ostravského SprayVision za pomoci speciálních měřících zařízení a softwarové analýzy optimalizuje proces průmyslového lakování. Podle svého vyjádření dokáže běžně uspořit deset až patnáct procent použité barvy a současně s tím zlepšit kvalitu výstupu a snížit procento zmetků.
Tím výrobcům šetří významnou část nákladů na materiál a obsluhu, což využívají automobilky jako například Porsche, Volkswagen nebo Fiat Chrysler Automotive. Výrobcům barev a lakovací techniky pak pomáhá dosáhnout co nejlepších vlastností jejich produktů, a za tímto účelem jej využívají společnosti BSF či Sames Kremlin.