Ovečkárna i v e-commerce krizi roste a vidí potenciál. Vedení e-shopu přebírá ředitel z DoDo

Zakladatel vlněného e-shopu Martin Bernátek se přesouvá do strategičtější pozice, provoz v Ovečkárně nově povede Ondřej Machala.

Peter BrejčákPeter Brejčák

oveckarna-obchod-boxedInsider

Foto: Ovečkárna.cz

Obchod e-shopu Ovečkárna

0Zobrazit komentáře

Zabalit Evropu do ovčí vlny. Taková je vize tuzemského e-shopu se zaměřením právě na vlněné produkty Ovečkárna.cz. A v dosažení tohoto cíle mu nyní pomůže nová posila. Zakladatel Martin Bernátek se přesouvá do strategičtější pozice a provoz ze židle ředitele nově povede Ondřej Machala, jenž předtím působil jako obchodní ředitel logistického startupu DoDo. Firma se zároveň připravuje na sezonu ve druhé polovině roku a očekává, že energetická krize jí může pomoct vyrůst.

„Pozici ředitele jsem Ondřejovi přenechal, abych se mohl více soustředit na rozvoj samotné Ovečkárny. Nyní už nemusím řešit běžné provozní věci,“ popisuje pro CzechCrunch Martin Bernátek, který svůj byznys rozbíhal v roce 2009 a loni s ním dosáhl tržeb téměř 190 milionů korun.

Proč padla volba právě na Ondřeje? „Protože je ze Zlína,“ směje se Bernátek, rovnou ale doplňuje, že Ovečkárna do svých řad potřebovala člověka se zkušenostmi z velkých firem. Samotný e-shop totiž dlouhodobě roste, rozšiřuje svoji stopu na nové trhy včetně posledního Německa a s růstem byznysu bude potřebné nastavit i správné procesy.

Ondřej Machala se bude v Ovečkárně starat zejména o všechny provozní záležitosti, soustředí se na rozšíření privátní produktové řady Vlnka a také na expanzi na další zahraniční trhy. Kromě startupu DoDo historicky působil jako obchodní ředitel v regionálním zastoupení firmy Panasonic či jako projektový manažer HP Tronic Zlín, kromě jiného matky Datartu.

ondrej-machala-min

Foto: Dodo

Ondřej Machala, nový ředitel Ovečkárny

„Chtěli jsme se posunout zase o krok dál a najít člověka, který nám pomůže s dalším rozvojem firmy. Čeká nás toho opravdu hodně, a proto jsme se rozhodli rozšířit vedení. Věřím, že se nám díky novému řediteli podaří více využít potenciál německého trhu, který pro nás bude do budoucna zásadním,“ říká doplňuje Bernátek.

Ten se bude věnovat hlavně marketingu, byznysovému a produktovému vývoji firmy, v čemž mu od loňského roka pomáhají také investoři – v transakci za stovky milionů korun do společnosti Czech Wool Company, která Ovečkárnu provozuje, vstoupila skupina eRockets a společnost Enterstore, za níž stojí Hartenberg Holding bývalého premiéra Andreje Babiše.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

I když se oblast e-commerce letos dostala do krize a podle dat Heureky trh ve druhém čtvrtletí meziročně klesl o devět procent, podle Bernátka Ovečkárna nyní zaznamenává růst o 20 procent. Zásadní ale pro e-shop bude druhá polovina letoška a vánoční sezona, která mu přináší většinu ročních tržeb.

Potenciál přitom zakladatel Ovečkárny částečně vidí v energetické krizi, kdy rychle stoupají ceny energii a lidé jsou tak nuceni více šetřit. „Můžeš si koupit naše ponožky nebo papuče, což tě vyjde na pět set korun a je to lepší investice než na elektřině platit o 10 tisíc korun více. Lidé se možná budou muset uskromnit, ale i toto uskromnění si mohou udělat díky přírodním produktům lepší,“ uzavírá Bernátek.

Heureka ukázala nové kanceláře. Jejich koncept je tržiště, prostory proti dřívějším dvojnásobné

Budova se řadí v Česku k těm nejvyspělejším. Zachytává dešťovou vodu a fasáda (byť prosklená) nevpouští teplo.

Iva BrejlováIva Brejlová

Heureka

Foto: Heureka

Heureka si nechala prostory vybavit ve stylu tržiště

0Zobrazit komentáře

Do starých kanceláří už se nevešli, ty nové proti nim nabízejí asi dvojnásobek prostoru. A trojnásobek míst k sezení. Nové kanceláře Heureka Group v pražském Karlíně mají 303 židlí, na kterých se dá pracovat, přitom v Praze skupina zaměstnává 160 lidí. I když totiž firma zaměstnancům nabízí možnost pracovat kompletně na dálku, alespoň jednou za čas se v Praze objeví podstatná část pracovníků.

V této městské části Heureka není nová – odstěhovala se jen do sousední budovy. „S naším průměrným tempem růstu deseti lidí měsíčně pro Česko nás ale staré kanceláře už nezvládaly,“ vysvětluje Martina Chloupková, ředitelka lidských zdrojů skupiny. Nový prostor je koncipován jako tržiště, což je tématem pro celou Heureku. Místa pak mají různou tematiku i zpracování.

Někde se mohou lidé v kanceláři setkat na barových židlích, jinde na podlouhlých lavicích, které připomínají jídelny. Architekty zajistila společnost Tétris Design & Build. Samotná budova Mississippi House, kde kanceláře jsou, je jednou z technologicky nejvyspělejších v Česku. Využívá i třeba pokročilé možnosti recyklace odpadu nebo monitorování oxidu uhličitého.

V budově je do retenčních nádrží zachytávána dešťová voda, která se má používat pro závlahu zeleně v okolí. Speciální prosklená fasáda zadržuje tepelné sluneční zisky, ale má vysokou propustnost denního světla. Pod stavbou jsou geotermální vrty, které zajišťují dodávku 80 procent chladu a tepla pro celou budovu. A také hlídaná parkovací stání mimo jiné pro kola a podobné dopravní prostředky.

Pětapadesát nováčků za kvartál

V nových kancelářích je vyloženě pracovních míst 150, k nim je nadesignováno 26 meeting pointů, coworkingové prostory i „focus-budky“ na soustředěnou práci. Celá Heureka Group má přes 450 zaměstnanců, z toho zhruba 300 jich je z Česka. Aby se tu vhodně vystřídali, používá firma pro rezervaci míst aplikaci, která je propojená i s parkováním a kancelářemi v Liberci. Tak ostatně fungovala i v předchozích kancelářích.

Heureka

Foto: Heureka

Nové prostory Heureka Group v Praze

heureka

Foto: Heureka

Takzvané focus-budky na soustředěnou práci v tichosti

„Napříč firmou klademe důraz hlavně na to mít možnost se hromadně v kancelářích potkat, pořádáme proto pravidelně celofiremní neformální snídaně, každý měsíc vítáme s malým občerstvením nové heurečany, jednou za kvartál prezentujeme před celou firmou naše OKRka a další tematické příležitosti potkat kolegy osobně,“ popisuje Chloupková.

Dodává, že jen za první kvartál letošního fiskálního roku společnost nabrala 55 nováčků. A nafukovat se bude dál. „Protože budeme investovat především do rozvoje našich platforem, budeme hodně růst hlavně ve vývojových týmech,“ říká Chloupková. To jsou ovšem přesně ti, kteří často využívají možnost pracovat z domova. Aby je kancelář nalákala, vyžaduje velmi dobré podmínky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Rozdíly v návštěvnosti sledujeme i v jednotlivých zemích. Třeba v Maďarsku dříve nebylo využívání home office samozřejmostí, a zde si kolegové tuto možnost teď docela ­ ‚užívají‘. Na druhou stranu třeba ve Slovinsku jsme v souvislosti s možností full-remote práce moc změn nezaznamenali, Slovinci chodí do kanceláří vůbec nejvíce a tráví v ní spolu hodně času,“ popisuje Chloupková.

V Česku mají kanceláře vydržet několik let a jejich použití by mělo zaměstnancům vyhovovat. Ostatně zadání pro návrh pracovního prostoru a specifikace požadavků vzešly z interního dotazování a konkrétních potřeb jednotlivých šéfů týmů a jejich oddělení.