Party na Ibize s novou Toyotou C-HR. Vyzkoušeli jsme crossover, který přijíždí se zajímavou cenovkou
Toyota představila druhou generaci modelu kompaktního crossoveru C-HR, který opět nabízí neotřelý design, komfortní interiér a české ceny.
Ibiza je proslavená coby ostrov, na který si turisté vyjíždějí pořádně si vyhodit z kopýtka za doprovodu živých vystoupení takových hudebníků, jako je například David Guetta. My jsme na Ibizu vyrazili již po sezóně, v době, kdy hotely na pobřeží zely prázdnotou, hudba utichla a celkové tempo BPM spadlo do španělského standardu. Přes to všechno jsme si i my na ostrově zatancovali. Parket jsme však vyměnili za klikaté silničky, na které jsme vyjeli se zcela novou generací kompaktního crossoveru C-HR od Toyoty.
Listopadová Ibiza je rozhodně zelenější, svěžejší, ale o poznání mrtvější než Ibiza letní. Kluby jsou zavřené a teplota moře spíše než příjemné „kakaíčko“ připomíná osvěžující frappuccino, ve kterém se moc dlouho vydržet nedá. Co tedy na ostrově v polovině listopadu podniknout? Náš program byl jasný. Čekala na nás celá flotila v pořadí druhé generace modelu C-HR od Toyoty, který v loňském roce přinesl malou designovou revoluci.
Vzhledem k velikosti ostrova jsem schopnosti novinky mohl otestovat na velkých hlavních silnicích vybudovaných na pobřeží, v uličkách přímořských letovisk i na klikatých cestách v kopcovitých oblastech ve vnitrozemí. Pro místní to musela být velká podívaná. Podobně jako v případě první generace i tentokrát Toyota vdechla crossoveru odvážný design, za kterým se člověk otočí. U nás se navíc tento efekt umocňuje díky velmi zajímavě nastavené ceně modelu.
Nejprve však pohlédněme C-HRku do tváře. Celá maska má podle designérů Toyoty připomínat tvář žraloka kladivouna, osobně bych se však více přiklonil k mantě obrovské. Přední nárazník je rozšklebený do stran a plynule na něj navazují světlomety. Celé to působí, jako by se po přídi vozu svíjela dvě velká chapadla chobotnice a zmačkávala ji směrem do středu k logu. Je dobré si na toto designové tvarosloví zvykat. Ukázalo se na novém Priusu i elektrickém bZ4X a v budoucnu se bude propisovat do podoby dalších modelů značky.
Přepracovaná příď spolu se zádí dělají z druhé generace opticky zcela nový automobil, přestože se mezigeneračně samotná silueta vozu zas tolik nezměnila. Záď pracuje s jednoduchou vystouplou linií lamp, mezi kterými je nápaditý detail podsvíceného nápisu jména modelu. Jeho první generace přinesla před lety malou designovou revoluci a ta současná jde ve šlépějích této idey. Možná už nevyvolává tolik emocí, pozornost však přitáhne zaručeně.
U jednoho menšího detailu se však přece jen zastavíme, a tím jsou zapuštěné kliky. Jak je zvykem, tento prvek se často objevuje u konceptů, ale do produkce si cestu nevyboxuje. Tentokrát je však nové C-HR téměř totožnou kopií původní koncepce, a tak zůstaly i zapuštěné kliky. Přiznám se však, že jejich úchop nebyl tou nejlepší zkušeností – zvítězil design nad funkcí.
Nadstandardní interiér
Podobně rozpačité byly i vnitřní kliky dveří, které celou dobu působily, jako by zůstaly viset na půli cesty při návratu na místo. Naštěstí je to snad jediná výtka na adresu jinak velmi povedeného interiéru. Jeho zpracování je natolik dobré, že se nebráním srovnání s Lexusem, tedy prémiovou značkou Toyoty určenou pro nejnáročnější klientelu.
Použité materiály souzní ve většině případů se současným udržitelným trendem a v C-HR našly svůj druhý život. Přesto nic nepůsobí laciným dojmem. Naopak měkčené plasty i sametové výplně dveří působily velmi komfortně, stejně jako animal free volant, z jehož názvu je patrné, že za něj nepoložilo život žádné zvíře.