Pavel Kacerle získává pro svůj startup Live Penalty přes 3 miliony korun a míří naplno za hranice

pavelkacerleInsider

Foto: CzechCrunch

Spoluzakladatel a šéf startupu Live Penalty Pavel Kacerle

0Zobrazit komentáře

Stojíte na fotbalovém hřišti, před sebou míč na perfektně střiženém trávníku a bránu, která se i přes nepříliš velkou vzdálenost zdá čím dál menší a tlukot srdce dodává na intenzitě celého zážitku. Zhruba tak se cítí hráči fotbalu, kteří se dostanou ke střele na bránu, ve které stojí perfektně soustředěný gólman. Na velkém hřišti a se známým jménem v bráně si to ale pravděpodobně nevyzkoušel prakticky nikdo z nás, což popohnalo trio Pavla Kacerleho, Lukáše Veverky a Matěje Suchého k odvážnému nápadu.

Se startupem Live Penalty se vrhli do tvorby mobilní aplikace, přes kterou mohou hráči v živém vysílání na dálku ovládat speciální přístroj, jenž střílí míč na bránu. I kvůli tomu, že jich mohou být stovky tisíc či miliony po celém světě, bylo potřeba vytvořit vlastní algoritmus, který vypočítává trajektorii střely na základě nejčastějšího zadání. Hráči pak postupně vypadávají podle toho, zda si vyberou umístění střely správně, a výherci získají cenu.

Právě tento systém Pavel Kacerle a jeho tým naplno testuje uvnitř prestižního německého akcelerátoru leAD, který je spojen se zakladatelem Adidasu. Tam se trio dostalo jako jeden z více než 300 přihlášených startupů a na další vývoj získalo nejen 25 tisíc eur, respektive téměř 650 tisíc korun, ale také podporu v podobě známých mentorů a navazujících kontaktů. Výměnou za to leAD dostal 8% podíl ve firmě.

livepenalty

Speciální zařízení pro Live Penalty

Právě na vývoji spolupracuje Live Penalty s pražským vývojářským studiem STRV, které bylo u zrodu myšlenky a nyní se rozhodlo do firmy investovat mimo vývoje také vlastní prostředky. Konkrétně od STRV putuje do Live Penalty 1,5 milionu korun, ke kterým se připojila i česká firma first.FRAME se stejnou částkou. Celkem tak startup získává 3 miliony korun.

Trojice v něm i nadále drží přes vlastní společnost Smashbuster majoritní podíl a postupně kouká po dalších investicích. „Do konce roku chceme udělat další investiční kolo s mnohonásobně vyšší částkou,“ říká pro CzechCrunch šéf Live Penalty a jeden z tvůrců Pavel Kacerle. Jeho tým má aktuálně plné ruce práce v rámci akcelerátoru, kde se postupně potkává s mentory a investory z firem jako Sport1, ProSieben nebo OneFootball, které mohou startup napojit třeba i na prestižní asociaci FIFA.

hendrik-meyer-bezrealitky3-min

Přečtěte si takéBezrealitky jdou do správy investičních bytů. Majitelům zajistí kompletní servis a předplatí tři měsíční nájmy dopředuBezrealitky jdou do správy investičních bytů. Majitelům zajistí kompletní servis a předplatí tři měsíční nájmy dopředu

Peníze navíc startup bude potřebovat. „Provoz na půl roku v plném zápřahu nás bude stát kolem 800 tisíc dolarů, potřebujeme se tak začít zaměřovat na placená partnerství,“ dodává Kacerle. Cílem startupu je přitom zavedení nového přístupu k partnerství se známými fotbalovými kluby, kterým chce v základu poskytovat svou technologii zdarma pro takzvanou aktivaci brandu.

V jednoduchost vše spočívá v tom, že by Live Penalty měly prostřednictvím spolupráce s klubem zasáhnout co nejvyšší počet fanoušků na sociálních sítích a dalších kanálech jednotlivých klubů, přivést je k aplikaci a zajistit co možná nejlepší engagement. Kluby totiž často mají i desítky milionů fanoušků, ale jen malé procento z nich je aktivní.

livepenalty-sport1

Pavel Kacerle (vpravo) s Olafem G. Schröderem, šéfem skupiny Constantin Medien AG, pod kterou spadá stanice Sport1

Pro to chce Live Penalty mimo mobilní aplikace zapojit také aplikaci na Facebooku, ve které sice nebude možné vyhrávat reálné partnerské ceny, ale bude schopna zasáhnout ještě větší počet lidí s cílem jejich přechodu na mobil. V rámci bezplatné implementace aktivace značky pak chce český startup získávat procenta z prodaných výrobků prostřednictvím běžícího přenosu hry. „Tak by to mělo fungovat minimálně první půlrok reálného provozu, pak se chceme zaměřit na další formy monetizace,“ říká Pavel Kacerle.

O spolupráci nyní startup jedná s několika partnery v rámci Evropy i Spojených států. Live Penalty jsou nicméně pro Smashbuster, který ovládá zmíněné trio, jen jednou větví. Vedle toho se zaměřují také na projekt Live Sweepers, ve kterém tvoří speciální na dálku ovládané bagry, se kterými mohou hráči čistit pláže nebo i další místa postižená přírodními katastrofami nebo jen obecně znečištěním. Vedle Live Penalty tak Pavel Kacerle aktuálně hledá prostředky i na druhou větev firmy.

Český rybník i kanadská řeka. Sociální síť Fishsurfing Filipa Domoráda chce propojit rybáře z celého světa

domorad

Foto: Filip Domorád (archiv)

Zakladatel a šéf startupu Fishsurfing Filip Domorád

Navázat háček, vybrat tu správnou návnadu, nahodit za čarovného zvuku navijáku a čekat na ono typické, uchu lahodící žblunknutí. Jen pár magických chvilek stačí k tomu, aby se rybářův svět ztenčil jak stříbřitý vlasec pouze na udici a tančící splávek na třpytivé hladině. Rybaření je vášeň a touha, která přináší do duše klid a mír, a dává alespoň na chvilku zapomenout na všední starosti.

Jen v Česku se rybolovu věnuje podle statistik několik stovek tisíc lidí. Rybářský svaz Petrův cech má 350 tisíc oficiálních členů a lze předpokládat, že mnoho dalších se věnuje rybaření neoficiálně. Počet registrovaných rybářů navíc meziročně stále roste a o popularitě rybolovu u nás svědčí i fakt, že Češi za něj ročně utratí v průměru přes jednu miliardu korun.

Téměř u každé obce najdete alespoň jeden rybník, řeku, potůček nebo jiné vodní dílo. Rybáře Jakuba Vágnera zná snad každý Čech a své jméno proslavil i daleko za hranicemi naší země. Ale i přes to, že je rybaření tolik populární, až doposud neexistovala žádná globální ucelená platforma, která by rybáře sdružovala a dávala jim potřebné užitečné informace.

Právě to byl impuls pro Filipa Domoráda, aby se pustil do vývoje rybářské mobilní aplikace Fishsurfing. Světlo světa tak spatřila platforma pro všechny rybáře, kteří chtějí mít své přátele, své i jejich zážitky a veškeré informace od rybníka nebo řeky na jednom místě.

fishsurfing

Webová verze sítě Fishsurfing

Filipa Domoráda, který sám nikdy rybářem nebyl, přivedla na tento nápad ojedinělá návštěva u rybníka před čtyřmi lety, kde mu tamní rybáři odkryli, jak velká komunita se nejen v České republice za rybařením ukrývá, o jakou jde vášeň, a že lidé do tohoto koníčku neváhají investovat množství času i nemalé finanční prostředky.

„Investují nejen do výbavy a oblečení, ale i do cestování za rybařením do dalekých destinací, jako je například Norsko, Španělsko, Island či na jiných kontinentech Mongolsko, Srí Lanka a Austrálie. Také k rybaření už dnes patří sdílení úlovků a zážitků na sociálních sítích s ostatními rybáři,“ říká k nápadu šéf startupu Filip Domorád.

nntb_1

Přečtěte si takéČeská aplikace proti šikaně je i na škole, kam chodil Elon Musk. Vytvořil jí devatenáctiletý podnikatel z BrnaČeská aplikace proti šikaně je i na škole, kam chodil Elon Musk. Vytvořil jí devatenáctiletý podnikatel z Brna

Přestože to je již nyní možné například na Facebooku, Domorád chtěl něco speciálně pro rybáře, což je právě Fishsurfing. „Jeho stavebním kamenem je tradičně sdílení videí a fotografií úlovků ve stylu Instagramu a nechybí ani jednoduché rybářské filtry. Zkrátka sociální síť se vším všudy,“ doplňuje Domorád.

Uživatelé navíc mohou vyhledávat potřebné informace, propojovat se s jinými rybáři, provozovateli soukromých revírů či lokálními rybářskými průvodci. V budoucnu budou mít možnost využít i dalších služeb společností, které v rybolovu podnikají – ty se mohou v aplikaci registrovat také zdarma.

fishsurfing_app

Foto: Fishsurfing

Mobilní aplikace Fishsurfing

K dispozici je i prostor, kam mohou samotní rybáři psát své zážitky, recenze, recepty, tipy či rady prostřednictvím článků přímo v aplikaci. Díky tomu si tak bude brzy možné kompletně naplánovat například i rybářskou dovolenou, aniž by bylo potřeba obracet se na mnohdy drahé a velmi skromné nabídky cestovních kanceláří.

Světové ambice

Fishsurfing se totiž neomezuje pouze na „český rybník“, ale nabízí možnost bezplatné propagace rybářských revírů, prodejen a soutěží ze všech koutů Evropy a časem se chce rozšířit na celý svět. „Na světě je přibližně 250 milionů rybářů a jen ve Spojených státech rybaří alespoň jednou za rok každý čtvrtý Američan,“ říká k potenciálu Domorád.

michal-mensik3

Přečtěte si takéMichal Menšík zakládá miliardovou investiční skupinu V-Sharp. Spojí v ní DoDo, Inveo, Atoto a další e-commerce projektyMichal Menšík zakládá miliardovou investiční skupinu V-Sharp. Spojí v ní DoDo, Inveo, Atoto a další e-commerce projekty

Proto se aplikace již nyní nezaměřuje pouze na lokální uživatele, jako je tomu u jiných projektů, ale nabízí prostředí hned v 15 jazycích, díky čemuž zde lze potkat rybáře z celé Evropy. Číst články a domluvit se v chatu mohou navíc uživatelé i bez znalosti cizích jazyků, jelikož aplikace má implementovaný automatický překladač.

Fishsurfing je tak aktuálně jednou z největších rybářských sociálních sítí v Evropě a chce dále expandovat. „V současné době má aplikace bezmála 150 tisíc stažení a s týdenní pravidelností ji používá přes deset tisíc uživatelů,“ doplňuje Filip Domorád.

fishing

K tomu Fishsurfing sdružuje na jednom místě významný počet evropských rybářských průvodců a většinu nejlepších evropských rybářských soukromých revírů. V blízké budoucnosti se počítá i s online databází obchodů s rybářskými potřebami a dalším krokem je, stát se mezinárodní platformou poskytující globální přehled nejrůznějších rybářských soutěží a akcí v rámci mapy.

Celá aplikace byla spuštěna poměrně nedávno a nyní se Domorád, který do ní investoval už několik milionů korun, chce s dalšími investicemi zaměřit na podporu růstu komunity, rozšiřování služeb, spolupráci s nadnárodními rybářskými společnostmi a také na monetizaci projektu. Ta bude probíhat především prostřednictvím kampaní a bannerových reklam, které mají nabízet výhradně rybářské služby a produkty od prodejců rybářských potřeb.