Pět tisíc let staré dřevo, vysoká exkluzivita i cena. Bentley představil jeden ze svých nejvzácnějších modelů
Bentley má svůj nový nejdražší model. Jeho novinka Mulliner Bacalar je raritní v každém svém detailu. Nejenže cenovka vozu atakuje 44 milionů korun, ale vůz vznikne pouze ve 12 exemplářích a v jeho interiéru nalezneme specialitku v podobě dřeva získaného z lesa, který pamatuje ještě starověký Egypt.
Automobilek, které vyrábějí skutečně jedinečné a rychlé vozy, najdeme na evropském trhu poměrně velké množství. Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Porsche, Bentley, Bugatti, to všechno jsou výrobci, které spojuje fakt, že jejich zákazníci hledají něco skutečně exkluzivního a neváhají si za tuto výjimečnost připlatit.
Každá automobilka však k této exkluzivitě přistupuje rozdílně. Například Porsche sází na poctivou techniku, která se snaží zachovat spirit stroje, Bugatti na řemeslné zpracování a parametry, které z jejich vozů dělají nejrychlejší a nejdražší vozy světa, a Ferrari zase sází na emoce a podmanivý italský design, který se opírá o mnohaletou tradici.
Exkluzivitu chce přinášet také anglické Bentley a opět se vydává svou vlastní cestou. Platí to i u modelu, na kterém s Bentley spolupracovala karosárna Mulliner, jež se chlubí titulem nejstarší karosárny na světě. Jejich společný výtvor byl odeslán na studia, kde si střihnul několik semestrů vysoké školy extravagance, a výsledkem je limitovaná edice Bentley Mulliner Bacalar, tedy dvoudveřový Grant Tourer, který automobilka označuje za nejvzácnější dvoudveřové Bentley moderní doby.
Celkem vznikl ve 12 exemplářích, které sice vycházejí z modelu Bentley Continental GT, ten ale v Mullineru přepracovali tak, že jej u Bacalaru rozeznáme jen stěží. Designově se oba vozy zásadně liší, protože mnoho prvků bylo přejato z konceptu Bentley EXP 100 GT, který přiblížil budoucnost značky v roce 2035.
Mews shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsVůz je poháněn šestilitrovým motorem W12, jehož výkon byl naladěn na 665 koňských sil a je spárován s osmistupňovým automatem, který dopřává hnací sílu všem čtyřem kolům. Zrychlení tohoto unikátu z 0 na 100 km/h zabere pouhé 3,5 sekundy, a pokud bude řidič držet plynový pedál na podlaze i nadále, může se dostat na maximální rychlost až 322 km/h.
Kus interiéru s bohatou historií
Kdybychom zde ukončili výčet jedinečností, které Bentley Mulliner Bacalar přináší, asi bychom byli všichni spokojení, ovšem Bentley šlo ještě dál. Zatímco dnes většina automobilek sbírá staré rybářské sítě, PET lahve a další odpad, ze kterého vyrábí jednotlivé komponenty interiéru, Bentley se pro materiál vydalo do lesa, a to ne jen tak ledajakého. Zamířilo do lesa, jehož stáří je odhadováno na 5 tisíc let.
To znamená, že stromy zde rostly již v době, kdy byly stavěny velké egyptské pyramidy nebo sepisován Epos o Gilgamešovi, a dávno předtím, než bylo postaveno římské koloseum. Nutno podotknout, že se Bentley v lese nepustilo do žádné invazivní těžby, ale materiál byl získán z popadaných stromů. Spolu s ním můžeme v interiéru najít i kůži ve dvou odstínech a další prémiové materiály, jako je chrom a karbon.
Majitel vozu navíc dostane vlastní kožená zavazadla značky Schedoni, která byla vytvořena tak, aby co nejvíce ladila s interiérem. A také kůže byla získávána ekologicky a v udržitelném duchu.
Špatnou zprávou pro všechny zájemce je, že všech 12 exemplářů bylo rezervováno ještě předtím, než Bentley svou novinku představilo. Cena jednoho vozu byla vyčíslena na 1,5 milionu liber, v přepočtu přibližně 43,8 milionu korun. Částka za automobil je to skutečně vysoká, ovšem v tomto případě má kupující jistotu, že se jedná o dobrou investici. Díky exkluzivitě totiž cena Bacalaru do budoucna jen poroste.