Petr Andrýsek podpoří miliony korun český esportový tým Brute. Chce z něj udělat evropskou špičku

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

petr-andrysekInsider

Foto: Socialsharks

Petr Andrýsek, majitel a zakladatel Socialsharks

0Zobrazit komentáře

Stejně jako letošní rok zahájil, tak ho i končí. Petr Andrýsek znovu investuje do esportu, protože v rychle rostoucím světě profesionálního hraní počítačových her vidí velký potenciál a budoucnost. Zakladatel agentury Socialsharks si tentokrát vybral český esportový tým Brute, s nímž chce začít dobývat Evropu.

Jednatřicetiletý podnikatel poprvé do světa esportu významněji vstoupil začátkem letošního roku, kdy oznámil, že má připravených osm milionů korun na několik investic s gamingem spojených. V esportech se však pohybuje už tři roky, když do něj začal pronikat po vstupu do projektu Madmonq.

Jde o doplněk stravy, který má přinést zdravější způsob života do esportu a pomoci hráčům zlepšovat se, a přestože Andrýsek původně chtěl jen pomoci zakladateli Michalu Nogovi s marketingem a expanzí do Spojených států, nakonec uviděl v esportu mnohem větší potenciál.

Na začátku roku tak poslal několik milionů korun jak do Madmonq, tak do své firmy Socialsharks, která se začala esporty taktéž více zabývat, a ještě do českého startupu Oddin pro analýzu esportových zápasů. A nyní investuje i do další zásadní části celého ekosystému – profesionálního týmu. Jak prozradil pro CzechCrunch, prvními miliony korun Andrýsek podpoří tým Brute.

brute-esport

Foto: Brute

Český esportový tým Brute

„V Česku zatím není moc esportových týmů, které by dokázaly konkurovat zavedeným týmům z Evropy. Český a slovenský trh potřebuje někoho, kdo bude první a ke komu se bude moci vzhlížet. Esport tým si každý představí jako partu kluků, co hrají profesionálně hry. Já v tom vidím byznysový přesah. Tým by měl být nástroj, který pomáhá dostat esport do mainstreamu a propojit offline a online svět showbyznysu skrze hry,“ hlásí Andrýsek.

tesla_cyber

Přečtěte si takéMarketingová kouzla Elonu Muskovi vychází. Tesla má na nový Cybertruck přes 140 tisíc rezervací na 8 miliard dolarůMarketingová kouzla Elonu Muskovi vychází. Tesla má na nový Cybertruck přes 140 tisíc rezervací na 8 miliard dolarů

Ostatně o tom, že v Česku jsou esporty podobně jako po celém světě taktéž na vzestupu, ale právě profesionální týmy jsou zatím slabší součástí, hovořil nedávno v rozhovoru pro CzechCrunch šéf Mistrovství ČR v počítačových hrách Lukáš Pleskot. Andrýsek chce svou investicí do konkrétního týmu celému tuzemskému esportu pomoci.

Esportový tým Brute má za sebou tři roky na scéně a v České republice patří mezi špičku. Mezi jeho největší úspěchy se řadí 1. místo na Prima Cool Finals v Praze, 2. místo na Polbit Aréně v Polsku nebo kvalifikace na polské Games Clash Masters. Byť se již nyní Brute dokáže s některými evropskými týmy rovnat, Andrýsek vidí velký prostor pro růst.

Cesta na špičku evropské scény

V týmu získal 55% podíl a investuje do něj zejména co se týče provozu a přípravy na příští sezonu. Hraní počítačových her totiž není jen o tom, že sedíte za počítačem a mačkáte tlačítka na klávesnici nebo klikáte myší.

„Chci vybudovat organizační tým a celé zázemí. Kluci na to herně mají, ale musí se naučit hrát jako profíci, což je podle mě zejména o hlavě. Od kouče přes psychologa až po obsahový tým,“ doplňuje Andrýsek.

brute

Foto: Brute

Lukáš “capsen” Koláčný z týmu Brute, který hraje CS:GO

Za Brute vedle spolumajitelů Petra Andrýska a Ondřeje Šišmiše stojí jako CEO Jaroslav Chlumský a tým pod jeho vedením se specializuje na hraní titulů jako Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends nebo PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG). Chlumský věří, že podpora od Andrýska celý jeho tým posune dál.

„Za naši relativně krátkou historii se celku Brute podařilo získat řadu solidních umístění a ukázat, že patříme mezi špičku tuzemské scény. Tohle je ale pro nás pouze odrazový můstek. Věřím, že Petrovo byznysové know-how a konexe, pomohou našemu klubu zařadit se mezi špičku evropské scény a poskytnout našim hráčům zázemí, které si zaslouží,“ říká šéf týmu.

Sám Petr Andrýsek chce jít ve svém investování příkladem dalším potenciálním investorům a partnerům celého esportového světa, protože si uvědomuje, že je třeba vybudovat pevné základy. Podle něj je potřeba nejprve udělat krok zpět a vystavět základní kameny celého ekosystému, než dokáže finančně explodovat jako v zahraničí, kde se dnes na odměnách v největších turnajích točí desítky milionů dolarů.

„Chápu, že mnoho ze současných subjektů je už v byznyse dlouho a chtělo by nějaké zadostiučinění, primárně finanční, ale scéna potřebuje dlouhodobé a spokojené sponzory. Co nejrychleji co nejvíce peněz pro co nejvíce značek je špatná cesta,“ říká Andrýsek, jenž hlásí, že růst vidí prakticky ve všech svých esportových aktivitách.

madmonq

Foto: Madmonq

Doplněk stravy Madmonq pro hráče počítačových her

Daří se jak jeho agentuře Socialsharks, která se specializuje na sociální sítě a nyní své zkušenosti propojuje se sportem, tak zmíněnému doplňku stravy Madmonq. Letos dokázal přilákat už 30 tisíc zákazníků, prodal se první milion tablet a v přípravě je expanze do dalších zemí, se kterou souvisí i nová jeho nová verze. Ta mimo jiné obsahuje o 36 % více aktivních ingrediencí.

Budoucnost v esportu vidí například také influencer Jirka Král, který spustil vlastní turnaj v esportu, v němž se bude hrát o téměř čtvrt milionu korun. Hraní počítačových her pak zaujala i českého miliardáře Daniela Křetínského, který koupil půlku herní agentury Grunex. Podle jejího šéfa aktuálně v Česku není silnějších partnerů a pro další rozvoj bude tuzemský esport takových investic potřebovat ještě víc.