Pilulka jde do Maďarska. Těší se na konfrontaci s velkými hráči, které chce porazit

Pro českou nejen online lékárenskou síť to bude už čtvrtý trh. A nejnovější jen na pár týdnů – během této chvilky se hodlá rozšířit i do Rakouska.

Iva BrejlováIva Brejlová

kasa-pilulka

Foto: Pilulka

Martin a Petr Kasovi, spoluzakladatelé a spolumajitelé Pilulky

0Zobrazit komentáře

Je to v oblasti e-commerce a lékárenství země s velkým potenciálem. Nějací silní hráči už tu jsou. Ale Pilulka je hodlá předhonit. Online lékárna právě oznámila, že vstupuje do Maďarska, kde ji lidé najdou pod označením Pilulka.hu. Její ambicí je být jedničkou mezi online lékárnami a drogeriemi a vůbec nejlepší apatykou v mobilu.

„Půjde o naši první pobočku s hybridním modelem, kde kombinujeme aktuální infrastrukturu skupiny s lokálním komerčním oddělením a zákaznickou péčí. To nám dává obrovskou flexibilitu a efektivitu ve škálování služeb a sortimentu pro spotřebitele. Obdobný model chceme do pár týdnů spustit i v Rakousku,“ vysvětluje Petr Kasa, CEO společnosti Pilulka.

V Maďarsku chce společnost stavět na komplexní nabídce nejžádanějších značek v kombinaci s vlastními službami a zákaznickou péčí. Posiluje zároveň v prodeji privátních značek, které se objeví i na novém trhu. 

„Startujeme s 6000 produkty a nabídku budeme rozšiřovat obdobně jako v Česku a Slovensku na desítky tisíc nejžádanějších produktů,“ dodává Béla Grósz, General Manager pro Maďarsko. Říká, že firma bude soutěžit o zákazníky jak s velkými online hráči, tak i s řadou lékárenských a drogistických řetězců. „Na tuto konfrontaci se velmi těšíme,“ popisuje.

V září skupina Pilulka představila klíčové změny ve své obchodní strategii. Chce hlouběji a globálně spolupracovat s vybranými výrobci a dodavateli. S využitím vlastní platformy usnadní výrobcům a distributorům vstup na další trhy a zjednoduší jim správu svých kampaní a skladových zásob.

Pilulka doteď fungovala v Česku, na Slovensku a v Rumunsku. I přes některé problémy e-commerce se jí daří právě především v online divizi, kde loni rostla o 60 procent. I když část růstu tvořilo zboží, které zakladatelé označují jako covid portfolio, z růstu by se firma těšila i bez něj.

Za celý loňský rok podle auditovaných výsledků konsolidovaných tržeb rostla skupina meziročně o 35 procent na 2,4 miliardy korun, ke kterým přidala ještě 1,2 miliardy franšízová síť lékáren. Letos očekává další vylepšování výsledků. Už teď takové signály má a druhá polovina roku je prý vždy lepší než ta první.