Po Brně a Karlíně otevřel Vilgain novou pobočku na Národní třídě. Chystá i fastfoodový koncept
Vilgain od Aktinu rozšiřuje své působení na českém trhu. Zdravé potraviny teď nabízí na Národní třídě a v domovském Brně chystá zcela nový koncept.
Vilgain, značka spadající pod brněnský e-shop Aktin, pokračuje v rozšiřování svého působení na českém trhu se zdravou výživou. Po otevření fyzické prodejny v Brně a pražském Karlíně teď otevřel obchod v Praze na Národní třídě, kam lákal mimo jiné i jednorázovým prodejem sportovního oblečení, které pod Vilgain spadá. Na své kořeny ale nezapomíná a do Brna chce proto v únoru přinést nový koncept fast foodu.
Aktin, který byl založen v roce 2010 Michalem Hubíkem, začínal jako e-shop se zdravou a fitness výživou. „Původně to bylo hlavně o tom, vyhnat z Česka a Slovenska ‚fitness bullshit‘, který na různých tuzemských webech převládal,“ popisoval už dříve Hubík v rozhovoru pro CzechCrunch. S postupem času se mu začala sázka na e-commerce vyplácet a v letošním roce už dosáhl Aktin obratu 830 milionů korun. Meziročně pak vzrostl o 80 procent.
V roce 2021 se Aktin rozšířil o vlastní značku Vilgain, která se pro něj stala vlajkovým a nepostradatelným brandem. Dnes už tvoří 78 procent obratů firmy a meziročně roste o 162 procent. Nabízí přitom širokou škálu produktů, od proteinů a zdravé stravy přes přírodní kosmetiku až po zmíněné sportovní oblečení.
Novou pobočkou na Národní třídě tak Vilgain chce oslovit nejen místní zákazníky, kterým se může na klíčovém dopravním uzlu připomínat, ale i zahraniční turisty. Jeho produkty si totiž mohou už teď objednat lidé z Rakouska, Německa nebo Velké Británie. I přes on-line možnosti ale značce funguje i osobní kontakt se zákazníky – prodejna v Karlíně, která je otevřená od letošního jara, zvyšuje své tržby kvartálně o 15 procent.
I proto plánuje Vilgain dál rozšiřovat svůj sortiment. Každý týden představuje 15 až 20 nových produktů. V jeho nabídce jsou už teď třeba ovesné vločky, proteinové tyčinky, základ na pizzu, rostlinné alternativy potravin, sportovní legíny i prací gel. Všechny výrobky si pak můžou zákazníci vyzvednout v jedné ze tří kamenných poboček.
Tam naleznou i velkou část nabízeného sortimentu – až na oblečení. „Chceme prostor věnovat tomu, co je pro nás klíčové – kvalitnímu jídlu,“ vysvětluje Natalie Zichová, PR specialistka Aktinu. Podle té jsou jednorázové prodeje oblečení jen formou propagace obchodů a sety na cvičení si tak budou lidé moci objednávat jen na webu.
Kromě rozšiřování klasických prodejen má Vilgain spadeno na další metu. Připravuje totiž v Brně nový koncept fast foodu, který by měl spojit zdravou výživu s rychle dostupným jídlem. „Chceme ukázat, že se dá najít i lepší varianta než klasický fast food a že se můžeme v uspěchaném životě najíst tak, abychom získali veškeré nutriční složky a zároveň aby bylo jídlo kvalitní a rychlé,“ říká Zichová a avizuje, že by se měl koncept otevřít už v únoru 2025.
Značka Vilgain, která byla uvedena na trh jako součást rebrandingu Aktinu, zaznamenala v posledních letech výrazný růst. I skrze to se chce Aktin stát lídrem v oblasti zdravé výživy nejen v Česku, ale i v Evropě – už teď působí v několika dalších zemích. „Je vidět, že Němci i Rakušané umí ocenit špičkovou kvalitu a záleží jim na tom, co kupují,“ uvedl pro CzechCrunch v roce 2023 zakladatel Michal Hubík.