Po zlevňování přijde reklama. Teslu podle Muska čeká těžký rok, Cybertruck se dostane na trh letos
Na setkání s akcionáři Elon Musk zveřejnil pár detailů ohledně Cybertrucku. Platí mimo jiné to, že vůz nebude mít klasickou konstrukci.
Elon Musk se po delší době ukázal opět v dresu Tesly, nikoliv v barvách Twitteru, který ho v posledních měsících hodně vytěžuje. Na setkání s akcionáři automobilky přiblížil detaily výroby Cybertrucku, ukázal, co už dokážou roboti Optimus, zdůraznil, že ani náhodou neplánuje končit jako šéf firmy, a připustil, že by Tesla mohla poprvé vyzkoušet reklamu.
Tesla Motors je v mnoha ohledech jiná automobilka. Asi nejlépe to dokládá příběh elektrického pick-upu s názvem Cybertruck, který Elon Musk představil v roce 2019 s tím, že do prodeje půjde o dva roky později. Teď, v květnu roku 2023, to vypadá, že by se měl na trh dostat snad letos.
Právě to, že chronicky neplní termíny, které si sám stanoví, je jedním z poznávacích znamení jeho i jím vedené firmy. Jde přitom o něco, co je v případě Volkswagenu nebo Toyoty jen těžko představitelné. I když ani jim se tu a tam nějaké zpoždění nevyhne. Zásadnější rozdíl ale spočívá jinde – v přístupu k výrobě a vývoji aut. Musk a spol. na to jdou od začátku jinak, zatímco jejich tradiční konkurence chtě nechtě musí vycházet z toho, co už měla k dispozici u spalovacích technologií.
Právě Cybertruck je v mnohém revoluční, protože na rozdíl od jiných modelů jde o vůz takzvaně exoskeletonové konstrukce. Klasické auto má tuhou ocelovou konstrukci, která se osadí hliníkovými plechy. Cybertruck bude mít karoserii z nerezové oceli už rovnou vyrobenou a bude samonosná, tedy bez vnitřní kostry. „Jeho výroba se ukazuje jako hodně náročná,“ připustil na setkání s akcionáři Musk.