Podívejte se do nových kanceláří startupu Dollar Shave Club, který vydělal miliardy prodejem žiletek

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

Kalifornský Dollar Shave Club patří jednoznačně k nejvýraznějším startupům posledních let. Společnost, která využila boomu členství a takzvaných subscription boxů prostřednictvím kterých svým zákazníkům pravidelně zasílá set nových žiletek v designových krabičkách, se totiž před dvěma lety stala velkým akvizičním cílem společnosti Unilever.

Ta patří k celosvětově největším výrobcům potravin a produktů pro péči o tělo a za Dollar Shave Club neváhala zaplatit částku pohybující se okolo 1 miliardy dolarů, díky čemuž se z Dollar Shave Clubu stal přes noc takzvaný startupový jednorožec (startup s valuací přesahující 1 miliardu dolarů).

startupyard_1

Přečtěte si takéSmíchovský StartupYard spustil nové akcelerační kolo pro startupy, ve kterém jsou 4 čeští zástupciSmíchovský StartupYard spustil nové akcelerační kolo pro startupy, ve kterém jsou 4 čeští zástupci

Dollar Shave Club se i po letech těší velké popularitě a roste, což se projevilo i na nutnosti firmy začít hledat nové, větší sídlo. Celý tým se tak nedávno přestěhoval do bývalých skladových prostor v kalifornském městě Marina Del Rey poblíž Los Angeles, jejichž kompletní redesign si vzali na starost architekti a designéři z architektonického studia Rapt Studio.

S jejich svolením vám nyní umožňujeme podívat se, jak to v kancelářích Dollar Shave Clubu, jenž se v roce 2012 proslavil mimo jiné tímto virálním spotem na YouTube, vypadá.

„Hlavním cílem bylo přetransformovat původně skladový prostor v Marině del Rey tak, aby vzniklo sídlo stimulující tři klíčové věci: propojenost, spolupráci a komfort a to jak z pohledu zaměstnanců, tak návštěvníků, kteří prostor navštíví. Zároveň bylo nutné prostor přetransformovat tak, aby se do něj vešlo přes 300 zaměstnanců, kteří v Dollar Shave Club pracují. Výsledkem je od základu redesignovaný komplex, který nabízí nejrůznější vymoženosti včetně barber shopu, lékarny, kavárny a rozlehlých venkovních prostor.”

Lokalita: Marina del Rey – Los Angeles, Kalifornie
Datum dokončení: 2018
Velikost: 4,645 m²
Design: Rapt Studio
Fotky: Noah Webb

dollar-shave-club-office-17

Lobby

dollar-shave-club-office-1

Lobby

dollar-shave-club-office-2

Recepce

dollar-shave-club-office-3

Pohled z druhého patra

dollar-shave-club-office-4

Malá jednačka

dollar-shave-club-office-5

Malá jednačka

dollar-shave-club-office-6

Kuchyně

dollar-shave-club-office-7
dollar-shave-club-office-8

Open space

dollar-shave-club-office-10

Open space

dollar-shave-club-office-11

Jednačka

dollar-shave-club-office-13

Lounge

dollar-shave-club-office-14

Breakout zóna

dollar-shave-club-office-15

Barber shop

dollar-shave-club-office-16

Barber shop

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Jan Širmer z Avastu: Uživatelé Air Bank se stali terčem phishingu

Jan ŠirmerJan Širmer

0Zobrazit komentáře

Jan Širmer, který ve virové laboratoři české technologické společnosti Avast vede tým zabývající se analýzou malwaru, ve svém článku rozebírá problém phishingových útoků. Jejich terčem se v posledních dnes stali například i uživatelé české Air Bank, od kterých se útočníci snaží získat jejich přihlašovací a bankovní údaje.

Phishingové útoky jsou bohužel opakovaným jevem a zvlášť uživatelé bank jsou jejich častým terčem. V posledních dnech se přes e-mail šíří phishing zaměřený na uživatele Air Bank.

Ukázka e-mailu:

ukazka

Odkaz však nevede na oficiální web Air Bank, ale na phishingové stránky.

av-1

S oficiálními stránkami banky bohužel nemají nic společného a podle všech indicií se jedná o nesprávně konfigurovanou a následně kompromitovanou stránku. To ukazuje i obrázek:

av-2

Po kliknutí na odkaz je uživatel přesměrován na stránky pnlusa, které se tváří jako oficiální web banky. Unikátní je zkopírování celého textu s návodem na to, jak ověřit, že uživatelé jsou na správných stránkách banky, včetně části s kontrolou adresního řádku se správnou adresou. Ta ale v tomto případě nesedí.

av3

Lze si všimnout i několika rozdílů jako je například chybějící ověřené https či možnost použít virtuální klávesnici pro zadání hesla:

av6

Když uživatel vyplní přihlašovací údaje na phishingové stránce, je bez jakéhokoliv ověření přesměrován na další stránku:

av-7
av8

Celé pozadí této stránky tvoří statický obrázek, který slouží pouze k vyvolání dojmu reálného účtu. Po vyplnění údajů je uživatel opět přesměrován na další potvrzovací stránku, tentokrát s údaji o platební kartě:


Zde se opět ukazuje, jak primitivní tento phishing je, protože nepoužívá ani základní ověření čísla karty. Po vyplnění a odeslání údajů se tvůrce této falešné stránky ještě pokouší získat přístup k e-mailu uživatele:

av10

Tento formulář opět postrádá i nejmenší ověření vyplněných údajů a po jejich zadání a odeslaní je uživatel přesměrován na legitimní stránky internetového bankovnictví Air Bank.

Na následujícím obrázku ukazujeme průběh všech přesměrování a názvy použitých skriptů po prvním kliknutí na falešnou stránku až po konečné přesměrování na oficiální internetové bankovnictví Air Bank:


Tento případ na první pohled vykazuje známky opravdu jednoduchého phishingového útoku a dá se velice snadno odhalit. Přesto se může stát, že nepozorný uživatel se nechá zmást a své údaje útočníkům poskytne.

Rady na závěr

Avast Antivirus již tuto podvodnou stránku detekuje. Co je však dobré sledovat?

  • vždy kontrolujte adresu v prohlížeči, aby byla stejná jako stránka vašeho bankovnictví.
  • oficiální bankovní stránky používají HTTPS certifikát podepsaný jménem banky. Ten je v prohlížeči vidět vlevo od URL adresy. Pokud chybí, je potřeba zpozornět a nezadávat nikam své přihlašovací údaje.
  • banky nikdy od uživatele nevyžadují vyplnění čísla kreditní či debetní karty, platnosti a CVC kódu.
  • banky neposílají e-maily s odkazem rovnou na internetové bankovnictví.
  • vždy je potřeba používat selský rozum a když se vám něco nezdá, důvěřujte svému instinktu.