Podívejte se na nový design YouTube, který bude konečně k dispozici i v tmavé verzi
Momentálně největší videoserver na světě, YouTube, který dnes soupeří především s videoplatformou Facebooku, která se mu snaží postupně přetahovat uživatele, již delší dobu nezaznamenal žádnou zásadní změnu. Postupně pouze vylepšuje jádro a opatrně spouští nové funkce, které slouží především pro tvůrce obsahu. Nyní ale přišlo i na vylepšení rozhraní pro běžné uživatele.
V rámci své betaverze si je možné vyzkoušet zcela nový vzhled celého YouTube, a to v jeho světlé nebo tmavé verzi, která přichází na základě rostoucí obliby uživatelů – ti totiž až dosud museli využívat rozšíření třetích stran, které styl do tmavé verze přeply. YouTube, stejně jako jiné služby Googlu, přechází do tzv. “material designu”, který vzhled ještě více zjednodušuje a sjednocuje.
Základní rozložení stránek zůstává stejné, výrazného redesignu se ale dočkaly samotné profily, které nyní více cílí na vlastní grafiku uživatelů a přehledné rozdělení informací o profilu od všech nahraných videí. YouTube stále nechává novou verzi designu v jisté formě betaverze, kterou je nutné manuálně aktivovat.
Nové jádro videoserveru je vytvořeno na základech javascript frameworku Polymer, který by měl načítání všech částí webu ještě více zrychlit a zároveň umožnit mnohem rychlejší vývoj dalších funkcí. YouTube bude momentálně nový design testovat na uživatelích, kteří si ho aktivují a po vyladění možných chyb ho vypustí globálně.