Poprvé jsme neměli ani jeden fotbalový zápas, hlásí český Livesport. Pandemii i tak ustál a utržil 2,5 miliardy korun
Zakladatel Livesportu Martin Hájek
Úterý 21. dubna 2020 bude už navždy zapsáno do historie Livesportu. V aplikacích české technologické společnosti Martina Hájka, která zásobuje sportovními výsledky fanoušky po celém světě, totiž nebyl ke sledování ani jeden fotbalový zápas. Přestože Livesport pokrývá tisíce soutěží, pandemie před rokem zmrazila většinu sportovního dění po celém světě. Pandemický rok se mu ale nakonec podařilo ustát.
„I v tak složitém roce se skupině firem Livesport podařilo udržet příjmy na stejné úrovni jako v roce 2019,“ říká pro CzechCrunch provozní ředitel Livesportu Patrik Dzurenda. Firma si tak připsala tržby ve výši 2,5 miliardy korun. Po jarním příchodu pandemie koronaviru a zásadním propadu v návštěvnosti to tak nevypadalo, ale sportovní soutěže se nakonec opět rozjely.
V říjnu už Livesport na svých webech a aplikacích opět počítal přes 90 milionů fanoušků a podobně prý rostly také klíčové tržby z reklam. „Bylo to napínavé až do úplného konce. Dlouho jsme počítali s tím, že naše firmy obrat 2,5 miliardy korun z roku 2019 nezopakují, ale díky silnému závěru roku se nám to podařilo,“ říká Patrik Dzurenda
Nejprve propad, pak opět rekordy
Ze zmíněných 90 milionů fanoušků, kteří v době, kdy se hrají sportovní soutěže po celém světě, Livesport pravidelně navštěvují, se loni jejich počet propadl až na 20 milionů. To bylo v dubnu, kdy jinak probíhá nejen ve fotbale vrchol sezony a návštěvnost naopak trhá rekordy. Postupně se však odkládalo fotbalové mistrovství Evropy, světový šampionát v hokeji a další významné sportovní akce.
„V úterý 21. dubna 2020 jsme u nás dokonce neměli ani jeden fotbalový zápas – a to pokrýváme tisíce soutěží. Tím se tenhle den zapsal do historie Livesportu. Od roku 2006, kdy jsme spustili první stránky, jsme nic takového nezažili,“ popisuje Dzurenda, jak vypadalo opravdové sportovní sucho. Jakmile se ale zápasy rozběhly, v některých metrikách už zase v pražských Nových Butovicích, kde Livesport sídlí, mohli počítat rekordy.
Růst samotné návštěvnosti se sice koncem loňského roku zastavil, ale přes 90 milionů fanoušků začalo na Livesportu otevírat více stránek. V listopadu tak poprvé padla hranice tří miliard zhlédnutých stránek a v prosinci byl rekord ještě zvýšen na 3,13 miliardy. Livesport to přikládá zejména tomu, že poskytuje u jednotlivých zápasů stále více informací, a to nejen těch aktuálních, ale byla doplněna spousta údajů také z minulosti.
„Sportovní fanoušci mají čím dál víc důvodů u nás zůstávat,” říká Patrik Dzurenda. „Navíc jsme loni výrazně zrychlili načítání webů i ve vzdálených zemích, takže už zbytečně nepřicházíme o návštěvníky z jiných kontinentů, kterým se naše sportovní data zobrazovala pomalu,“ dodává provozní ředitel Livesportu.