Populární Ratatouille se vrací jako muzikál inspirovaný zábavnými videi na TikToku. Vydělal už přes milion dolarů
Když koronavirová pandemie loni hudebním umělcům poměrně nekompromisně odstřihla příjmy z živého vystupování, nezbývalo jim nic jiného, než zkoušet nové formáty, jak ušlé zisky nahnat zpět a zároveň udržet pouto s fanoušky. Rozjely se proto virtuální koncerty, na nichž zazářili rapper Travis Scott nebo zpěvák The Weeknd. Nyní se do pohybu dává další umělecká oblast – virtuální muzikály. A opět u toho je síť TikTok, kde se ze zábavných sketchů zrodilo unikátní dílo.
Během posledních několika měsíců se na TikToku začala objevovat krátká videa parodující oceňovaný animovaný film Ratatouille. Ten, ve kterém hraje hlavní roli krysák Remy s touhou stát se šéfkuchařem ve vyhlášené pařížské restauraci. Originální momenty, kde lidé zpívali, tancovali, tvořili koláže a nosili tematické kostýmy, se na TikToku staly silně virálními, až si jich všimla produkční firma ze slavného newyorského divadla na Broadwayi.
Vznikl tak netradiční muzikál Ratatousical, ve kterém zaznívají původní skladby a sketche kreativních uživatelů TikToku, akorát si je berou do parády osobnosti z umělecké branže. Od herečky Ashley Park přes zpěváka Adama Lamberta až po herce Titusse Burgesse. Nejen ti se postarali o téměř hodinovou virtuální show, které se podařilo prodat vstupenky už za více než milion dolarů (přes 21 milionů korun) s tím, že výdělky poputují na podporu herců zasažených pandemií. Navíc to není zdaleka konečné číslo.
Pro lepší pochopení toho, jak byl úspěšný virtuální muzikál inspirovaný Ratatouille od studia Pixar vytvořen, je nutné se vrátit do srpna minulého roku, konkrétně k začínající americké tiktokerce a učitelce na základní škole Emily Jacobsenové. Bez ní by totiž patrně žádný Ratatousical nevznikl. Během uklízení svého bytu si totiž začala zpívat ikonickou skladbu o krysákovi Remym, do které dávala vlastní slova. Protože ji to přišlo vtipné, nahrála ji na TikTok a myslela si, že pobaví jen pár diváků.
Její píseň následně do svého videa použila už ostřílená tiktokerka Brittany Broski, rychle získala přes půl milionů zhlédnutí a původní dílo Jacobsenové se začalo šířit rychlým tempem. Námět zakotvil také u Daniela Mertzluffta, hudebního skladatele, který během léta rozvířil vody TikToku s nápadem pro „muzikál v supermarketu“. Ten celý nápad ze světa Ratatouille posunul na profesionálnější úroveň, díky čemuž se začal objevovat nový hashtag #ratatouillethemusical.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPod ním se na TikToku objevovala hromada dalších videí, kde lidé oblíbený animák parodovali a svým způsobem chtěli jediné – aby skutečně muzikál inspirovaný Ratatouille vznikl. A to se také stalo. V průběhu následujících týdnů se na celý nápad chytila produkční společnost Seaview Productions, která spolu s více než devadesáti hereckými i hudebními osobnostmi a scénáristou Jeremym O. Harrisem dala dohromady motiv a dějovou linku. Pak se rozdaly role podle toho, jak figurovaly ve filmu, a šlo se na věc.
Výsledkem je netradiční vystoupení plné zpěvu, nápaditých tanečních kreací i tematických kostýmů, které si můžete za minimální cenu pěti dolarů (zhruba 100 korun) zakoupit ke sledování. Dostupnost Ratatousical je však omezena do zítřejší jedné hodiny ranní s tím, že si vstupenku můžete zakoupit maximálně do dnešních 23.00. Přispět můžete i více peněz, které podle tvůrců půjdou na podporu herců a pracovníků ve filmovém průmyslu v rámci fondu The Actors Fund.
@danieljmertzlufftRemy: The Musical OG Song @e_jaccs add. Vocals @cjaskier #remy #ratatouille #musicaltheatre #broadway #singer #musical #disney #fyp #disneymusicals♬ original sound – danieljmertzlufft