Porsche přijíždí se svým nejrychlejším produkčním vozem. Podívejte se na nový elektrický Taycan

Facelift oblíbeného, plně elektrického vozu z dílen Porsche je tady. Taycan se zlepšil snad ve všech podstatných ohledech.

Filip HouskaFilip Houska

taycan

Foto: Porsche

Facelift elektrického Porsche Taycan

0Zobrazit komentáře

Vyšší výkon, delší dojezd, rychlejší akcelerace a lepší dobíjení. Porsche skutečně nelhalo, když před časem řeklo, že se další elektrický Taycan změní takřka ve všem podstatném. A znatelných inovací se letošní facelift dočkal hlavně po technické stránce. Podívejte se, v jaké parádě se tři nová karosářská provedení oblíbeného elektromobilu z německých dílen představí.

Po vizuální stránce se toho u nového Taycanu od Porsche ve srovnání s původním modelem z roku 2019 příliš mnoho nezměnilo. O něco jiné jsou například přední světlomety, které jsou postaveny na technologii s vysokým rozlišením, vzadu je nové, trojrozměrné logo a uvnitř prošel menším vylepšením displej na přístrojovém štítu. To hlavní – a podstatné – se děje takříkajíc po kapotou.

Všechny tři modernizované verze – klasický sedan, crossover Cross Turismo a kombík Sport Turismo – mají v první řadě vyšší výkon. Základní Taycan si polepšil o 60 kW, přičemž vrcholná varianta Turbo S dosahuje hranice 700 kW, tedy o 140 kW více než předchozí verze. Stává se tak nejrychlejším a současně nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem v historii značky.

Spolu s tím se pojí i lepší akcelerace, kdy klasický Taycan zvládne zrychlit z nuly na sto za 4,8 sekundy (o 0,6 sekundy rychleji), zatímco Turbo S to dokáže už za 2,4 sekundy (o 0,4 sekundy rychleji). Vedle výkonu a akcelerace se Porsche podařilo zvýšit i dojezd. V závislosti na karoserii a pohonu dosahuje až 678 kilometrů, respektive o zhruba 175 kilometrů více, a to díky trakční baterii s kapacitou zvětšenou na 105 kWh. Jde ale o hodnoty dosažené „v ideálních podmínkách“, realita je spíš na úrovni okolo 590 kilometrů, čehož Porsche dosáhlo v rámci testování v reálném provozu.

Současně se u novinek zvýšil i nabíjecí výkon na 320 kW, tedy o 50 kW více než v případě původní verze. Porsche nicméně uvádí, že výkon přes 300 kW je možný nejvýše po dobu pěti minut. V této souvislosti je důležité také zmínit, že se zlepšila křivka nabíjení v průběhu celého rytmu, tudíž pokud se předchozí Taycan v optimálních podmínkách nabíjel z deseti procent na osmdesát za 37 minut, modernizace dobu zkrátila na 18 minut.

Cena za základní verzi je stanovena 101 tisíc dolarů, tedy asi 2,3 milionu korun, přičemž nejdražší Taycan Turbo S Cross Turismo vychází na téměř 214 tisíc dolarů, respektive necelých pět milionů korun. Jedná se ovšem o zahraniční ceny – přepočet na české koruny se může lišit. Co se dostupnosti týče, všechny modely by v Česku měly být k dispozici letos na jaře. Detailnější informace naleznete přímo na oficiálních stránkách Porsche.