Porsche sjíždí z asfaltu přímo do vln. Automobilka představila svůj elektrický člun za miliony

Automobilka Porsche vytvořila s rakouskou loděnicí Frauscher plavidlo, které je vybavené stejnou technologii jako německé elektromobily.

porsche-boat2

Foto: Porsche

Technologie z elektromobilů Porsche se dostávají i do vln

0Zobrazit komentáře

Není neobvyklé, že automobilky čas od času vybočí ze zajetých kolejí a kromě produkce vozů se začnou zabývat například developmentem luxusních nemovitostí, spoluprací s výrobci hodinek či producenty alkoholu. Projekty mimo silnici má i automobilka Porsche, která vyrábí elektrokola a nyní se pustila i do produkce elektrického člunu vybaveného stejným pohonem, který bude Porsche instalovat i do svých rychlých aut na baterku.

Porsche nedávno nechalo první novináře projet se připravovanou elektrickou verzí Macanu, který by měl ve své vrcholné verzi nabídnout výkon přes 600 koní. Síla pohonného systému Macanu však nebude drtit jen asfalt na silnicích. Porsche ji bude instalovat i do plavidla, na kterém spolupracuje s rakouskou loděnicí Frauscher.

Frauscher x Porsche 850 Fantom Air vychází z modelu 858 Fantom Air, nicméně podobností s původním plavidlem není mnoho. Loď má daleko blíže k elektromobilům od Porsche, když spoléhá na zcela novou platformu PPE, kterou využívá právě elektrická verze modelu Macan a v budoucnu se stane základem i pro další elektromobily od Porsche a Audi.

Díky využití platformy může Porsche do člunu instalovat i pohonné ústrojí, v tomto případě o výkonu 500 kW, který je generovaný synchronním elektromotorem. Loď by měla být schopna protínat vlny rychlosti až 22 uzlů v hodině, tedy přibližně 40,7 km/h, přičemž kapacita baterie vystačí na přibližně dvě až tři hodiny.

porsche-boat3

Foto: Porsche

Loď dokáže plout rychlostí až 22 uzlů

Samozřejmě záleží na rychlosti. Porsche nezapomnělo přibalit volič rychlostních režimů, mezi kterými nechybí ani mód Sport, určený pro momenty, kdy se chce posádka opravdu bavit nebo překonat vodní plochu v co možná nejkratším čase. V momentě, kdy energie dojde, je možné loď rychle nabít, podobně jako u elektromobilů od Porsche, a to z 10 na 80 % kapacity baterie za 30 minut.

Podobně jako u svých vozů, i zde německá automobilka nabízí nejen vytříbené technické zpracování, ale také maximální množství komfortu. Loď dokáže přepravit celkem devět cestujících, kteří na ní naleznou salónek s dvěma lehátky určenými k opalování, mohou se připojit k wi-fi, vychutnávat si hudbu z kvalitního audiosystému a celou atmosféru podtrhuje LED osvětlení na palubě i pod vodou. Komunikaci s lodí zprostředkovává 12palcový displej.

Automobilka počítá v první sérii s produkcí 25 kusů, které nabídne na počátku roku 2024. Cena tohoto trochu netradičního Porsche bude 561 700 eur, tedy přibližně 13,8 milionu korun. Oproti jedinému prodávanému elektromobilu, který má nyní Porsche v nabídce, tedy Taycanu nabízenému od 2,5 milionu korun, se jedná o podstatně vyšší cenu. Nicméně nelze předpokládat, že by loď od Porsche byla levnou záležitostí.

Německá ikona sportovních vozů však není jedinou automobilkou, která se u rýsovacího prkna sešla s loděnicí produkující elektrická plavidla. Ve Švédsku spojily síly loděnice Candela s automobilkou Polestar a vytvořily člun C-8 Polestar edition. Využívá unikátní technologii hydrofoilingu, díky které loď při jízdě nepluje přímo na hladině, ale nadnáší se.

Člun je proto schopen plout rychlostí až 30 uzlů, tedy přes 55 kilometrů v hodině. Toto plavidlo je navíc oproti člunu od Porsche o něco levnější, stále se však bavíme o částce 400 tisíc eur, tedy přibližně 9,8 milionu korun.