Porsche šlape do pedálů. Po nákupu elektrokol od Rimacu se chce pustit do vývoje a výroby ryze vlastních e-biků
Porsche je synonymem pro pohledná, výkonná a technicky vytříbená vozidla oblíbená napříč generacemi. Díky svým poslední aktivitám je však jméno německé automobilky stále častěji spojováno také s cyklistikou. To potvrzuje i spolupráce se společností Ponooc a čerstvý vstup do firmy Fazua, výrobce komponentů pro stavbu elektrokol.
Mít v garáži zaparkované Porsche nemusí nutně znamenat naleštěný sporťák, kterému pod kapotou dříme několikasethlavé koňské spřežení. Německá automobilka začala své logo umisťovat nejprve na rámy jízdních kol s elektrickým pohonem výrobce Rotwild, do segmentu takzvaných e-biků v minulém roce začala promlouvat také skrze značku Greyp.
Tu odkoupila od chorvatského zázraku jménem Mate Rimac, respektive od jeho automobilky Rimac, která nedávno převzala otěže nad Bugatti a ve které Porsche taktéž drží část podílu. Cyklistický apetit Porsche však neutichá, a tak nyní automobilka oznámila dvě nové transakce, které jí pomohou proniknout do světa jízdních kol ještě hlouběji.
Nově k tomu využije dvacetiprocentní podíl v bavorské společnosti Fazua, která se od roku 2013 specializuje na výrobu lehkých a kompaktních elektrických pohonů. Ty dnes dodává přibližně 40 renomovaným výrobcům, mezi kterými nechybí například Canyon, Focus, Pinarello či Trek. Za jak vysokou částku Porsche podíl ve Fazue získalo, však nechce žádná ze stran prozradit.
Mimo Fazuy začne být jméno automobilky spojováno také s nizozemskou společností Ponooc Investment, jež se zaměřuje na řešení mobility a využívání energie z udržitelných zdrojů. Tato firma je mimo jiné aktivní i v automobilovém a cyklistickém průmyslu a Porsche chce s její pomocí založit dva nové podniky, které budou působit v oblasti elektromobility.
V nich chce spojit právě know-how Fazuy se znalostmi Ponoocu. První podnik by měl mít na starosti vývoj, výrobu a distribuci elektrokol prodávaných přímo pod hlavičkou Porsche. Druhý bude zaměřen na technologická řešení na rychle rostoucím trhu mikromobility. Více detailů prozatím Porsche nechce zveřejňovat, dokud neproběhne schválení tohoto záměru antimonopolním úřadem.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsLze ovšem předpokládat, že Porsche bude i nadále opírat své cyklistické aktivity o vysoce výkonná elektrokola, která představují důstojný doplněk k jeho automobilům. Ty navíc samy pozvolna vstupují do elektrických vod a tato strategie německé legendě vychází, jak naznačují výsledky za minulý rok, kdy prodala 40 tisíc kusů elektrického Taycanu.
Prodejně se dařilo i kolům vzniklým ve spolupráci s Rotwildem, která automobilka uvedla na trh loni v březnu. Hračky nabízené za stovky tisíc korun byly dle vyjádření Porsche na podzim minulého roku téměř vyprodány, což je pro Porsche jasný impulz, že i jedna stopa dává smysl.