Používalo ho přes 60 tisíc lidí měsíčně. Kvůli covidu teď český katalog restaurací Restu končí
Ještě před začátkem pandemie koronaviru si přes platformu Restu rezervovalo místo v restauracích více než 60 tisíc lidí měsíčně. Osmiletý startup, který vyrostl pod křídly skupiny Miton podobně jako například Rohlík, Bonami či Heureka a před dvěma lety putoval do rukou provozovatele sítě Makro, z pohledu uživatelů fungoval jako katalog. Vypuknutí pandemie a krize v gastronomii ale byznys firmy srazily na nulu a ta nyní oznámila, že svoje služby ke konci roku ukončuje.
„Přes osm let vám Restu pomáhalo najít nejvhodnější podnik, zhlédnout polední nabídku, zjistit, co se děje ve vašem okolí, inspirovat se a udělat super jednoduchou rezervaci. Podobně jako celé gastro odvětví, i nás tvrdě zasáhla celosvětová pandemie a to nás přimělo učinit těžké rozhodnutí. Oznamujeme, že k 31. 12. 2021 bude ukončen Restu katalog,“ uvádí služba na svém webu.
Se začátkem nového roku tak přestane fungovat celý portál, katalog i mobilní aplikace pro Android i iOS, a to v Česku, na Slovensku i v Polsku. Účty všech uživatelů budou postupně smazány, platné vouchery budou moci lidé využít do konce března. Po tomto termínu mohou ještě do konce roku 2022 využít obchodní kontakty na žádosti o případné proplacení nevyužitých voucherů.
Na opačné straně spolupracující restaurace získají možnost využít řešení další služby Dish, jež stejně jako Restu spadá pod stejnou společnost Hospitality Digital, dcery německého Metra, které v Česku provozuje síť Makro. Pokud s přesunem gastro podniky nebudou souhlasit, mohou si nechat proplatit předplacené služby za dobu, kterou nestihnou využít.
„Restauracím, které používají nástroje Restu B2B Booking, bude nabídnut atraktivní přechod na produkty HD Dish. Doufáme, že nejpozději do začátku roku 2022 dojde k přechodu všech zákazníků. Nástroje Dish poskytují velmi podobné služby jako Restu, včetně nástrojů pro rezervaci, Reserve with Google, management stolů i hostů,“ komentuje pro CzechCrunch Anne Linnenbrügger z oddělení komunikace Metra.
V komunikaci za celou německou skupinu ostatně jako jeden z hlavních důvodů ukončení fungování Restu označuje existenci služby Dish. Ta je do velké míry konkurenční a pod dvěma různými značkami tak firma vyvíjela stejné služby pro podobné trhy i zákaznickou bázi. Restu už navíc po osmi letech na trhu vyžadovalo značné investice do vývoje svých vlastních služeb.
„S ohledem na podobnost obou nabízených služeb a na hluboké dopady pandemických omezení na podnikání Restu se společnosti Metro, Hospitality Digital a Restu společně rozhodly zaměřit na obchodní rozvoj jen jedné služby a za tímto účelem spojit své zkušenosti a znalosti. Většině zaměstnanců Restu bylo nabídnuto, aby se připojili k rodině HD,“ říká Linnenbrügger.