Praha 1 nakreslila u historické Prašné brány kruhový objezd. Občané i magistrát se bouří
Kruhový objezd vyvolal vlnu nevole. Pražský Institut plánování a rozvoje navrhne, aby se místo uspořádalo tak, aby se zvětšil prostor pro pěší.
Nedávno našli archeologové u Masarykova nádraží zbytky dlážděných cest, které sahají před vznik Nového města, tedy před Karla IV. Jedna vedla od Prašné brány. Teď před ní stojí velký zářivý kruhový objezd. Bouří se občané, pražský magistrát i městští plánovači. Kruháč nechala nakreslit městská část Praha 1. Ta se hájí, že se díky tomu zlepší doprava.
Kruhový objezd, za který by se nemuseli stydět ani na výpadovce z města, se na území před Obecním domem objevil už minimálně na začátku týdne. Bitva se však strhla až na jeho konci. Proti novému řešení dopravy se ozval primátor Zdeněk Hřib, stejně jako jeho koaliční partner Jan Čižinský. Vymezil se proti němu i pražský Institut plánování a rozvoje (IPR).
„IPR s magistrátem už v roce 2019 zpracoval koncepci Hradební korzo, která popisuje stavební úpravy celého prostoru od ulice Revoluční až po Národní třídu skrze ulice Na Příkopě a 28. října. Řeší tedy i prostor před Prašnou bránou. V tomto místě je potřeba zvětšovat plochy pro pěší a cyklisty,“ uvedl pro CzechCrunch mluvčí IPR Marek Vácha.
Dodává, že Praha 1 naopak plochy chodníků u domu U hybernů a na rohu s Dlážděnou zmenšuje, což je podle institutu zcela nepřístupné. „Na chybný postup městské části v otázce kruhového objezdu před Prašnou bránou jsme opakovaně upozorňovali už loni a dokonce jsme podali námitku,“ říká Vácha.
Praha 1 se však hájí. „V Hybernské bude zaveden obousměrný provoz, který uleví dopravě v mnoha okolních ulicích a urychlí provoz tramvají v Jindřišské ulici. Před Masarykovým nádražím už díky tomu vzniká nová pěší zóna bez aut,“ uvedl skrze twitterový účet Prahy 1 radní pro dopravu první městské části Richard Bureš.
Dodává, že k tomu došlo po dohodě s magistrátem. Hřib argumentuje, že nikoho, kdo by na magistrátu takové řešení posvětil, nemohou najít. Náměstci navíc tvrdí, že negativní postoj vyjádřila Technická správa komunikací i Institut plánování a rozvoje. Ten má navíc s místem úplně jiné plány. Ty však směřují opačným směrem – ke zklidnění dopravy v místě.