Pražská posilovna Železná koule zbořila Hithit. První milion korun vybrala za necelé 4 hodiny a předběhla Vasky

Filip HouskaFilip Houska

vratny-1

Foto: Archiv MV

Michal „Radar“ Vrátný, zakladatel Železné koule

0Zobrazit komentáře

Je tomu pár měsíců, co na české crowdfundingové platformě Hithit pokořil zlínský výrobce obuvi Vasky rekord v nejrychleji vybraném milionu korun. K tomu, aby překonal dosavadní rekord DVTV, mu stačilo pouhých pětadvacet hodin. Teď ovšem na Hithit vtrhla oblíbená pražská tělocvična Želená koule a výrazně tam zamíchala kartami, když první milion vybrala za necelé čtyři hodiny.

Železná koule si odjakživa zakládala na tom, aby pro své klienty zajišťovala ideální tréninkové zázemí bez posilovacích strojů. Od roku 2010, kdy ji Michal „Radar“ Vrátný založil, stavěla na cvičících metodách pouze s vlastní váhou, činkami a kettlebelly. Protože byla jiná než ostatní fitka, těšila se velkému zájmu veřejnosti a postupně se z ní stal pražský lovebrand.

O popularitě Želené koule svědčí i fakt, že jí za deset let na trhu prošlo pod rukama více než sedm tisíc studentů a každoročně napříč svými pěti tělocvičnami zprostředkuje přes devět tisíc lekcí. Letošní rok je však kvůli protipandemickým opatřením poněkud odlišný a Vrátný se svým týmem potřeboval vymyslet, jak udržet byznys v chodu i za zavřenými dveřmi.

zelezna-koule

Foto: Železná koule

Kettlebell jako jeden z doplňků posilovny Železná koule

Ačkoliv tomu dlouho odolávali, nakonec se rozhodli pro formu online tréninků, které nyní chtějí posunout na profesionálnější úroveň. Chystají totiž novou platformu Online koučink, co má koule, jež kombinuje tréninkové programy s instruktážními videi a speciálním bonusovým obsahem s cílem vylepšit domácí cvičení. Potřebují však financování.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Proto spustili crowdfundingovou kampaň na Hithitu a dali si za úkol vybrat od lidí minimálně 555 555 korun, což se jim povedlo až překvapivě rychle – za 68 minut. Na první milion pak dosáhli již po 3 hodinách a 45 minutách, čímž stanovili „hithitový“ rekord. A nová platforma se slibně rýsuje.

„Říkali jsme si, že by bylo naprosto skvělé nasbírat 2,5 milionu korun, protože to celé spolkne fakt hodně peněz. Nechceme je nutně rvát do marketingu, ale přímo do samotného produktu a do práce lidí, kteří ho s námi pomáhají tvořit. Včetně našich trenérů. A pokud bychom zvládli tři miliony, vytvořili bychom i mobilní aplikaci,“ říká pro CzechCrunch Michal Vrátný.

koule-app

Foto: Železná koule

Chystaná platforma Online koučink, co má koule

Podle aktuálního vývoje navíc nejde o žádnou utopii. V době psaní článku lidé přispěli Železné kouli už více než 2,3 milionu korun, což je od včerejších 11.00, kdy kampaň začala, pro tvůrce nadmíru uspokojivé a zároveň překvapivé. Navíc je dost možné, že překoná veleúspěšné kampaně výrobce konopných tenisek Bohempia, dokumentu V síti i zmíněné značky Vasky.

„Chceme s našimi studenty pracovat trochu jinak. Proto do naší platformy zahrneme podrobně vysvětlené cviky, aby je zvládl každý, spustíme vylepšený tréninkový program, se kterým máme bohaté zkušenosti, a zajistíme i takzvaného kouče. Ten bude v uzavřené skupině pomáhat všem členům – budete mu moci poslat video, aby zhodnotil, zda daný cvik děláte správně,“ objasňuje Vrátný chystané funkce.

Apple finišuje svůj velký rok. Sluchátka AirPods Max ohromí luxusním designem i závratnou cenou

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

airpods-max

Foto: Apple

Nové AirPods Max v červené barvě

0Zobrazit komentáře

Apple si zvlášť v době pandemie zvykl přicházet s velkými novinkami jakoby mimochodem. Tentokrát jde rovnou o nové AirPods, které mají ještě lepší zvuk, digitální korunku jako z Apple Watch a až překvapivě luxusní designové pojetí. Po měsících spekulací se jako blesk z čistého nebe objevuje náhlavní verze bezdrátových sluchátek Applu pod názvem AirPods Max.

Technologický gigant přitom důležitý hardware tak pozdě v roce dosud neuvedl, potvrzujíc významnost události a samozřejmě také snahu dostat se na vánoční trh. Impulzivní nákup přesto pro mnohé nebude tentokrát jednoduchý. Nový nejvyšší model náhlavních AirPodů totiž v Česku vyjde na 16 490 korun s dodáním nejdříve 5. ledna.

Okamžitě je jasné, že by se mělo jednat o výrazně jiný produkt, než jsou například velmi oblíbené Sony WH-1000XM4 nebo Bose 700, jejichž cena je téměř poloviční. Novinka od Applu by měla oproti nim nabídnout především promyšlenější design, skvělou kvalitu zvuku a také více funkcí přesahujících dobře zpracovaný základ.

airpods-max5

Foto: Apple

AirPody dostávají studiový rozměr

Zásadní je v tomto ohledu spolehlivý čip H1, přítomný ve všech současných AirPods. Ten zajišťuje jak rychlé párování, tak stabilní připojení a dokonale plynulé přecházení mezi zařízeními, alespoň pokud jsou z jablečné rodiny. Nedávno k jeho schopnostem přibyl i prostorový zvuk, kdy je vytvářen vysoce imerzivní efekt přesného umisťování jednotlivých zvuků kolem posluchače a zachování jejich pozice, i když otáčí hlavou.

Ačkoliv je taková funkce pohlcující a v zásadě unikátní pro sluchátka Applu, vynikne spíše při sledování filmů nebo hraní her. Větší vliv na každodenní zkušenost tak má adaptivní ekvalizace a aktivní potlačení zvuku. V prvním případě jde opět o specifickou vlastnost AirPods, automaticky zajišťující co nejlepší naladění charakteru zvuku podle ucha posluchače. Vzhledem k designu obepínajícímu uši by takový systém u AirPods Max mohl vyniknout nejvíce.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Do zcela standardní a zároveň zásadní výbavy náhlavních bezdrátových sluchátek pak patří aktivní potlačení okolního hluku. I zde má Apple poměrně dobrou pověst, ať už díky efektivitě izolace nebo širokým možnostem regulace od kompletního ztišení až po naprostou propustnost, kdy sluchátka ani při konverzaci není nutné sundavat.

Vše dosud popsané ale platí i pro AirPods nebo AirPods Pro, které stojí řádově méně. V čem tedy spočívá jejich nárůst ceny? Podle popisů Applu by se skutečně nemělo jednat o nic konkrétního – spíše jde o fungování sluchátek jako celku. A začíná to zpracováním a ergonomií.

airpods-max4

Foto: Apple

Paměťová pěna a korunka jako z Apple Watch

Od náhlavních AirPodů se do velké míry očekávalo přebrání konstrukce z už existujících sluchátek Beats Studio3. AirPods Max ale mají svým zpracováním mnohem blíže k prestižním značkám jako Bang & Olufsen. Mušle jsou v duchu luxusu vyrobeny z anodizovaného hliníku a k hlavovému mostu z nerezové oceli jsou připojeny zvláštním mechanismem, který má poskytovat dokonalé usazení.

Netradičně v pěti barvách

Perfektní ergonomii mají dále zajistit náušníky s paměťovou pěnou, které jsou k mušlím připojené magnety pro jednoduchou výměnu. Samotný hlavový most je pak potažen prodyšnou tkanou síťovinou, která se spolu s teleskopickými rameny postará o vysokou kompatibilitu a rovnoměrné rozložení váhy sluchátek.

Zvlášť zajímavým prvkem je korunka převzatá z Apple Watch, která stojí k protikladu mnoha konkurenčním řešením z bezdotykovými plochami nebo akcelerometry. Sama má na starost ovládání hlasitosti, přeskakování skladeb, přijímání hovorů nebo aktivaci Siri, přičemž přepínání aktivního potlačení hluku funguje přes vlastní fyzické tlačítko. Netypická je také dostupnost sluchátek rovnou v pěti barvách.

airpods-max6

Foto: Apple

Náhlavní AirPody přichází v pěti barvách

Design završuje pouzdro Smart Case, které AirPods Max automaticky přepne do úsporného režimu pro zachování baterie. Tu pochopitelně v pouzdře jako u menších sluchátek nabíjet nelze, ale najednou má vydržet dvacet hodin přehrávání hudby či hovorů se zapnutým potlačením hluku. Pět minut nabíjení přes Lightning (nikoliv USB-C) pak znamená 1,5 hodiny výdrže.

Podle materiálů Applu by tentokrát měli na své přijít i posluchači s vysokými nároky na kvalitu zvuku. Vlastní 40milimetrový dynamický měnič, sofistikovaný akustický design a budič modelovaný podle sloupových reproduktorů slibují detailní, nezkreslený přednes napříč frekvencemi i hlasitostí. „Sluchátka poskytují bohaté, hluboké basy, přesné středy a čisté výšky, takže je slyšet každá nota,“ tvrdí Apple.

Nejzásadnější vlastnosti, které by AirPods Max měly vystřelit nad konkurenci a obhájit vysokou cenu, půjde ověřit až při přímém používání, ať už je to ergonomie, kvalita přehrávání nebo potlačení hluku díky šesti mikrofonům venku a dvěma uvnitř. Už nyní je nicméně jasné, že si zde Apple ukrojil velmi velký kus koláče a bude zajímavé sledovat, zda ho zvládne i sníst.