Pražský analytický startup Socialbakers opouští Josef Šlerka

redakceredakce

slerka
0Zobrazit komentáře

V českém startupu Socialbakers, který se věnuje podrobné analýze dat ze sociálních sítí, konkrétně pak z Facebooku, Twitteru či Instagramu, se dějí další zásadní změny. Po přechodu zakladatele a CEO, Jana Řežába, na pozici Executive Chairmana a soustředění se na svůj nový post v čínském Goodbaby, končí v Socialbakers analytik Josef Šlerka.

Šlerka je nejen uznávaným expertem na analýzu dat, které se věnoval v pražském startupu, ale zároveň také žurnalistou. S tím souvisí i jeho nový post v Nadačním fondu nezávislé žurnalistiky, kterému by měl od 15. srpna šéfovat. Jedním z důvodů, proč se Šlerka rozhodl právě pro tento fond je i to, že není podporován státem, ale pouze českými podnikateli.

v1_nanitsmaskot_te_cz

Přečtěte si takéČeský startup Nanits Universe, který inovuje čtení komiksů, chce na Fundliftu vybrat 3,5 milionu KčČeský startup Nanits Universe, který inovuje čtení komiksů, chce na Fundliftu vybrat 3,5 milionu Kč

V minulosti se tak v rámci fondu podařilo podpořit i nezávislá média jako Hlídací pes či Neovlivni, do kterých investoval dohromady již takřka 2,2 milionu korun. Šlerka, který se do Socialbakers dostal v roce 2014 díky akvizici vlastního projektu Social Insider, chce v rámci fondu mimo jiné zavést speciální druh nefinančního dárcovství na bázi předávání zkušeností.

Foto: Wikimedia Commons