Pražský analytický startup Socialbakers opouští Josef Šlerka
V českém startupu Socialbakers, který se věnuje podrobné analýze dat ze sociálních sítí, konkrétně pak z Facebooku, Twitteru či Instagramu, se dějí další zásadní změny. Po přechodu zakladatele a CEO, Jana Řežába, na pozici Executive Chairmana a soustředění se na svůj nový post v čínském Goodbaby, končí v Socialbakers analytik Josef Šlerka.
Šlerka je nejen uznávaným expertem na analýzu dat, které se věnoval v pražském startupu, ale zároveň také žurnalistou. S tím souvisí i jeho nový post v Nadačním fondu nezávislé žurnalistiky, kterému by měl od 15. srpna šéfovat. Jedním z důvodů, proč se Šlerka rozhodl právě pro tento fond je i to, že není podporován státem, ale pouze českými podnikateli.
V minulosti se tak v rámci fondu podařilo podpořit i nezávislá média jako Hlídací pes či Neovlivni, do kterých investoval dohromady již takřka 2,2 milionu korun. Šlerka, který se do Socialbakers dostal v roce 2014 díky akvizici vlastního projektu Social Insider, chce v rámci fondu mimo jiné zavést speciální druh nefinančního dárcovství na bázi předávání zkušeností.
Foto: Wikimedia Commons