Překoná v číslech After Hours? The Weeknd vydal novou desku Dawn FM a útočí na žebříčky

Filip HouskaFilip Houska

The Weeknd vydal novou desku Dawn FM

0Zobrazit komentáře

Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.

Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Na úvod se zaměříme na nové album od The Weeknda.

Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.


The Weeknd vydal novou desku

Kanadský zpěvák The Weeknd znovu potěšil zvukovody všech svých fanoušků i těch, kteří holdují chytlavému R&B v kombinaci s jemným soulem. Nositel letošní ceny Apple Music Award dnes vydal novou desku Dawn FM, se kterou má – dle očekávání – opět vysoké ambice. Do karet mu hraje i fakt, že na ní má několik áčkových hostů z globální hudební scény.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

The Weeknd musí s novým studiovým albem překonat poměrně vysokou laťku. Jeho předchozí dílo After Hours bylo jednou z nejposlouchanějších desek roku 2020 a dařilo se jí také během roku loňského. Dawn FM má v plánu dokázat něco podobného, a to prostřednictvím svých šestnácti skladeb se stopáží 52 minut.

Po stránce hostů novinka nabízí jména jako Lil Wayne, Quincy Jones, Oneohtrix Point Never, Jim Carrey, Swedish House Mafia, Max Martin, Calvin Harris nebo Tyler, the Creator. Jedná se tedy o nadupanou sestavu, která přitáhne i fanoušky rapu nebo EDM. Dost ale bylo řečí – nové album už trenduje na Spotify a Apple Music, go get it.


– Bulletin 

? The Weeknd vydává nový merch: Spolu s releasem nové desky Dawn FM vydává The Weeknd i tematický merch. Od kšiltovek přes mikiny až třeba po kazety. Nechybí ani vinyly.

? Mayweather jde znovu do ringu: Po exhibici s podcasterem a podnikatelem Loganem Paulem oznámil slavný (a stále neporažený) boxer Floyd Mayweather další zápas. Uskuteční se 20. února na střeše luxusního hotelu Burdž al-Arab v Dubaji.

? Hrdinka Hry na oliheň se objevila na obálce Vogue: Jihokorejská herečka Jung Ho-yeon, která měla klíčovou roli v seriálovém hitu Hra na oliheň, se objevila na obálce nového čísla módního časopisu Vogue. Poprvé po 130 letech je tam samostatně někdo, kdo je z východní Asie.

? Kanye West zboří Coachellu: Legendární Kanye West by se měl objevit jako headliner na letošním ročníku proslulého festivalu Coachella, který se uskuteční během dubna v Kalifornii. Významnou roli tam mají mít i Billie Eilish a Swedish House Mafia.


– Streaming culture ?

Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.

***

Mumie (Deluxe) – Hugo Toxxx

Je Hugo Toxxx stále „tisíc let napřed“? Jeden z budovatelů české rapové scény před nedávnem vydal deluxe verzi svého nového alba Mumie, která obsahuje několik nových tracků. A rozhodně stojí za to si je poslechnout, protože Hacker hranice novodobého zvuku neustále posouvá. Že by znovu útočil na Anděla?

***

DS4EVER – Gunna

Out of nowhere. Americký rapper Gunna dnes – spolu The Weekndem – vystřelil do éteru novou desku DS4EVER, která nabízí necelou hodinu pravého newschoolového zvuku a trefných rýmů. Hned druhá skladba pod názvem Pushin P, na které mu hostuje Young Thug, je věcí, jež vás vtáhne do světa tvrdých a nekompromisních beatů.


– Sneakers window ?

Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.

***

Adidas 4DFWD x Parley For the Oceans

Silueta 4DFWD, která byla představena loni, se opět dočkala vylepšení zaměřeného na udržitelnost, a to z rukou dlouholetého partnera Parley For the Oceans. To přináší na konstrukci boty recyklované materiály, aby byla snížena celková uhlíková stopa. Zde tyto recyklované příze tvoří pletený svršek i silnější kabelové potrubí, které obepíná svršek. Z recyklovaných materiálů je vyrobena i samotná podrážka s 4D mřížkou.

adidas-1

Foto: Adidas / SneakerNews

Adidas 4DFWD x Parley For the Oceans


– Cestou tramvají ?

Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.

***

Loop – Nik Tendo

Baví mě sledovat, kam se posouvají interpreti, které jsem zaregistroval v jejich úplných počátcích – a teď dobývají scénu. Zářným příkladem je Nik Tendo, který nyní vydal singl Loop. A já jsem příjemně překvapen. Dýchne na vás svou svěží flow okořeněnou melodickým hlasem. Rovnou přikládám i videoklip.

***

Jake Paul Is The Next Muhammad Ali – Impaulsive

Na Jakea Paula můžeme mít názor, jaký chceme, ale jedno se mu musí nechat – v boxu, do kterého se vrhl teprve před pár lety, má opravdu talent. Potvrdil to i koncem loňského roku, kdy knock-outoval bývalého šampiona UFC Tyrona Woodleyho. V podcastu jeho bratra Logana proto tento zápas rozebírají a řeší i aférku okolo Jakea a ředitele UFC Dany Whitea.


– My fashion story ?

Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.

***

Life Is Porno

Co vznikne, když se do značky promítnou vlivy street artu, graffiti, tattoo artu, hudby a extrémních sportů? Něco jako Life is Porno. Tento československý brand s přesahem do streetwearu je jasnou ukázkou, jak se odlišit od zbytku jiných značek. Jejich kousky jsou založené zpravidla na limitovaných edicích, přičemž většina z nich je ručně malována, tudíž vždy originální.

Vedle oblečení nabízí Life is Porno i různé doplňky – třeba kruhy do vody, pestré pantofle nebo bandany. To vše s použitím netradičních barevných kombinací, které dokážou zaujmout. Svou kolekci nabízí tento pražský label například na Footshopu.

lip

Foto: Footshop

Pantofle značky Life is Porno


Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Podívejte se vzhůru. Satira o konci světa K zemi hleď! je hit a má za sebou nejlepší týden v historii Netflixu

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

DON’T LOOK UP

Foto: Niko Tavernise/Netflix

Hvězdně obsazená satira K zemi hleď!

0Zobrazit komentáře

Že bude černá komedie K zemi hleď! velkým hitem, bylo jasné už při zveřejnění prvních informací a záběrů z filmu. Zprávy o snímku, kde se Leonardo DiCaprio a Jennifer Lawrence pokouší odvrátit apokalypsu, okamžitě zaujaly. Později se navíc přidalo další hvězdné obsazení, trailery slibující nabroušenou satiru dnešní doby a Vánoce na Netflixu se nesly ve jménu konce světa. To teď potvrzují i čísla sledovanosti, podle nichž má K Zemi hleď! za sebou nejsilnější týden v historii streamovací služby.

Komedie režiséra a scenáristy Adama McKaye představuje dva neznámé astronomy, kteří v zásadě náhodou objeví velkou kometu mířící přímo k Zemi. Co nejdříve se pokusí upozornit NASA a vládu Spojených států na blížící se hrozbu, když ale nezodpovědná prezidentka jejich varování ignoruje, vydají se na mediální tour ve snaze zburcovat veřejnost. V době médií zajímajících se jen o čísla sledovanosti a čtenosti a sociálních sítí, které se honí za alternativními fakty, se ale i to ukáže jako téměř nadlidský úkol.

K zemi hleď! mnoho diváků zaujalo svým námětem, stejně tak ale hvězdným obsazením, kde se vedle DiCapria a Lawrence objevují také Meryl Streep, Jonah Hill, Cate Blanchett, Timothée Chalamet, Ariana Grande a další. Takový výčet by diváky přitáhnul nejspíš k jakémukoliv filmu. S výjimkou velice extrémních projektů.

k-zemi-hled-2

Foto: Niko Tavernise/Netflix

Leonardo DiCaprio a Jennifer Lawrence ve filmu K zemi hleď!

McKayova satira je extrémní snad jen v cynickém pohledu na společnost, funguje ale také jako bizarní zábava. Už za první týden jejím sledováním diváci po celém světě strávili 111 milionů hodin – to není rekordní, ale stále velice dobrý výsledek, který postačil k tomu, aby se z něj stal nejsledovanější film týdne. K Zemi hleď! navíc vyšel až v pátek 24.12., takže byl v tomto týdnu divákům „k dispozici“ jen tři dny. Od minulého  týdne je už ve stálé nabídce Netflixu a navíc zafungovalo i to, že lidé o filmu mezi sebou začali mluvit a velmi viditelný byl i na internetu. K zemi hleď! díky tomu podle oficiálních čísel Netflixu nasbíralo přes 152 milionů hodin sledování.

To se znatelným náskokem představuje nejvyšší týdenní sledovanost od doby, co ji streamovací služba začala zveřejňovat. Apokalyptická komedie tak překonala i týdenní sledovanost dobrodružného hitu Red Notice s Dwaynem Johnsonem, Gal Gadot a Ryanem Reynoldsem. Tento film má za sebou prozatím největší první měsíc na Netflixu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Red Notice je přitom asi nejvýraznějším příkladem zvláštního fenoménu na streamovací službě. Zatímco mezi nejsledovanější seriály se dostávají veskrze vysoce ceněné tituly jako Stranger Things, Zaklínač nebo Hra na oliheň, filmové hity jsou o poznání průměrnější. Mnohdy se jedná o akční nebo nebo komediální díla, která mají minimální umělecké ambice a dostává se jim mizerných hodnocení.

Ve spojitosti s K zemi hleď! se naproti tomu brzo začalo mluvit o angažovaném filmu, jehož ambice dalece přesahují pouhou bezduchou zábavu. První reakce dokonce zmiňovaly reálné šance na Oscara hned v několika kategoriích, od herectví pro DiCapria, přes McKayův scénář, po nejlepší píseň Ariany Grande a Kida Cudiho.

Velká očekávání poněkud srazily novinářské recenze, hovořící o nedotaženém vyprávění, příliš ekvilibristické režii nebo velice povrchní společenské kritice, která rezignuje na hlubší pohled na věc. Diváci, a také část odborné kritiky, s tím však spíše nesouhlasí. Přímočaré vyprávění, fungující téměř jako výčet kritizovaných fenoménů, podle mnohých slouží hlavně k univerzální výpovědi, která má zaujmout co nejvíce lidí.

K podobným závěrům jsme došli také v redakci CzechCrunche. K zemi hleď! podle našeho názoru trefně identifikuje mnoho problémů dnešních médií a sociálních sítí, přičemž je spojuje do jednoho celku s až děsivým výsledkem. Možná kdyby filmaři mířili k větší subtilnosti a sofistikovanějšímu dílu, nepodařilo by se jim u tolika lidí vyprovokovat nepříjemný pocit po zhlédnutí, který snad povede k zamyšlení.

Právě pro poselství K zemi hleď! je také významná vysoká sledovanost, po dvou týdnech dosahující už 263 milionů hodin. To snímek řadí na třetí příčku žebříčku nejpopulárnějších filmů v historii Netflixu. Pro to je ovšem určující číslo pro první čtyři týdny. Pokud se tedy děsivé komedii bude dařit stejně dobře jako dosud, má šanci se stát vůbec největším hitem streamovací služby.