Přepravní startup Taxify, který funguje i v Česku, získává investici ve výši 175 milionů dolarů
Původem estonský přepravní startup Taxify, který na trhu konkuruje Uberu či českému Liftagu, získává novou investici ve výši 175 milionů dolarů, tedy asi 3,9 miliardy korun, která posunuje jeho valuaci na jednu miliardu dolarů, respektive 22,2 miliardy korun. Investice z větší části pocházela od německého giganta Daimler, který vyrábí automobily Mercedes-Benz, Maybach či Smart.
Peníze by měly sloužit pro další vývoj a masivní expanzi na další trhy v Evropě a v Africe, kde se Taxify rozšířilo v druhé polovině minulého roku do jedné z dalších lokalit. Zároveň jde prakticky o první veřejnou investici Taxify v takové výši vůbec, jelikož dříve firma získala pouze 2,4 milionu dolarů v seed fázi a loni osmicifernou, přesněji nespecifikovanou částku od Didi Chuxing.
Startup bratrů Markuse a Martina Villigových má nyní kolem 500 tisíc aktivních řidičů a bezmála 10 milionů zákazníků ve více než 25 zemích. Před necelým rokem mělo Taxify sotva 2,5 milionu uživatelů a dle jeho zakladatele Markuse Villiga je cílem společnosti být druhý nejvyužívanější přepravce hned po Uberu.
Ostatně právě investice a spolupráce s čínským obrem Didi Chuxing je pro Taxify stěžejní. Mimo financí pro rozvoj má startup přístup také k cenným informacím od jiných přepravních společností, jako je například americký Lyft nebo asijský Grab, tedy dva největší konkurenti Uberu na východě a západě.
Foto: Taxify