Přepravní startup Taxify se rozšiřuje do dalších čtyř českých měst, včetně Ostravy

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

taxify-app-mobile
0Zobrazit komentáře

Aplikace Taxify propojuje řidiče s cestujícími a v České republice svádí souboj s Uberem nebo Liftagem. Dosud fungovala pouze v Praze, ale nově se rozšiřuje také do Ostravy, Olomouce, Českých Budějovic a Plzně. Chce si díky tomu upevnit svou pozici na českém trhu. Ve čtyřech nových městech slibuje jízdy už 25 korun a při prvních cestách nabídne zaváděcí slevy ve výši 50 procent.

„Do Prahy jsme vstoupili v roce 2015. Od té doby se nám podařilo naši zdejší pozici upevnit. Jsme proto velmi rádi, že aplikaci můžeme nabídnout uživatelům také v dalších českých a moravských městech. Věříme, že naše férové ceny zaujmou jak cestující, tak řidiče, pro které se staneme zajímavým doplňkovým zdrojem příjmu,“ říká Roman Sysel, šéf Taxify pro Českou republiku a Slovensko.

Jak se bude Taxify v dalších městech mimo typicky ekonomicky nejsilnější Prahu dařit, bude zajímavé sledovat. Sám Roman Sysel v loňském rozhovoru pro CzechCrunch tvrdil, že například právě v Ostravě musí mít konkurenční Liftago čísla velmi slabá. Taxify si však podle něj všechna města dobře osahalo a věří, že uspěje.

Taxify-fleet-Tallinn1

„Ostrava se nám jeví jako velice perspektivní město. Je to region, který má obrovský potenciál. Umíme být násobně efektivnější než naše konkurence po celém světě. Již jsme mnohokrát dokázali, že umíme uspět i tam, kde jiní selhávají,“ uvedl pro CzechCrunch šéf českého a slovenského Taxify. V Praze se dokázala původem estonská služba dostat do černých čísel už v prosinci loňského roku, a tak chce v Česku dále investovat, mimo jiné právě do rozšiřování působnosti.

Ostatně celé Taxify získalo v květnu investici ve výši 175 milionů dolarů, která má k podobným účelům sloužit. V České republice jakožto moderní mobilní platforma pro sjednání přepravy soupeří s Uberem a Liftagem. Zatímco první jmenovaný po svém konci v Brně funguje jen v Praze a nikam jinam už ani nechce, Liftago jezdí také v Brně, Ostravě, Zlíně a Liberci. S Taxify ale budou po jeho aktuální expanzi vedle Prahy sdílet jen jedno další město. Například v Brně zatím estonský startup perspektivu nevidí.

tomascupr

Přečtěte si takéRohlik.cz začíná rozvážet potraviny do chatových oblastí v okolí Slap, Karlštejna nebo SázavyRohlik.cz začíná rozvážet potraviny do chatových oblastí v okolí Slap, Karlštejna nebo Sázavy

Navíc do budoucna není vyloučeno, že Taxify do českých měst přivede i něco jiného než auta. „Podle potřeby jednotlivých měst postupně spouštíme kromě dopravy klasickými auty i motorky, tuk tuky, elektrokoloběžky a další způsoby přepravy. Rádi bychom některé tyto novinky představili v dohledné době i v České republice,“ dodává pro CzechCrunch Roman Sysel.

taxifytop

Roman Sysel, šéf Taxify pro Českou republiku a Slovensko

Nové chytré oblečení Tommy Hilfiger vás sleduje a odměňuje podle toho, jak často ho nosíte

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

thilfiger
0Zobrazit komentáře

Americká módní značka Tommy Hilfiger představila novou řadu chytrého oblečení. Čipy uvnitř trik, kalhot nebo čepic ovšem neslouží k žádnému ovládání telefonu nebo čemukoliv jinému, co dnes považujeme za chytré. Tommy Hilfiger jen chce sledovat, jak často jeho značkové oblečení zákazníci nosí, a podle toho je bude odměňovat. Čím častěji jeho triko obléknete, tím lépe.

Nová řada oblečení Tommy Jeans Xplore má v sobě zabudovanou miniaturní chytrou visačku, díky níž může populární oděvní značka sledovat, jak často její oblečení zákazníci ve skutečnosti nosí. Technologie pochází od firmy Awear Solutions a přes Bluetooth komunikuje s mobilní aplikací. Jakmile si zákazník nově zakoupené triko, mikinu nebo cokoliv dalšího s chytrým štítkem spáruje, aplikace pak automaticky zaznamená, kdy je oděn do oblečení Tommy Hilfiger.

Americká módní firma chce díky tomu vytvořit mikrokomunitu brand ambassadorů, s nimiž pak bude intenzivně pracovat. Uživatel totiž získá za každé nošení vybraného oblečení body, které pak bude moci směňovat za různé odměny. Tommy Hilfiger naopak získá cenná data ohledně nošení jeho oblečení, která pak může využít například při navrhování nových kolekcí.

tommy-hilfiger-smart1

„Chytrá visačka Awear umožní v reálném čase aktivní a personalizovaný engagement, který zákazníka odmění na základě užívání produktu. Značky dosud nikdy nemohly zjistit, jak zákazník produkt skutečně využívá poté, co opustil obchod,“ cituje magazín WWD Lirona Slonimského, CEO a zakladatele Awear Solutions.

Díky této technologii a mobilní aplikaci se chce Tommy Hilfiger ještě více přiblížit svým zákazníkům a zapojit je. Body budou moci fanoušci sbírat jednak nošením chytrého oblečení a také vyhledáváním skrytých míst, která jim ukáže mapa v aplikaci. Mezi odměnami se pak nacházejí vstupenky na koncerty, módní přehlídky, přístup do archivů módní značky a pochopitelně nechybí ani slevy na další produkty Tommy Hilfiger.

bgggg

Přečtěte si takéČeský řetězec Bageterie Boulevard zavádí ve svých provozovnách samoobslužné kioskyČeský řetězec Bageterie Boulevard zavádí ve svých provozovnách samoobslužné kiosky

Kolekce Tommy Jeans Xplore obsahuje celkem 23 položek v různých barvách, mezi nimiž jsou trika, mikiny, různé druhy džínů, ale i čepice nebo batoh. Na výběr mají jak dámy, tak pánové. Tommy Hilfiger bude chytré oblečení prodávat zatím exkluzivně ve Spojených státech a cena je od 29 dolarů (640 korun) za triko až po 139 dolarů (3 040 korun) za džínovou bundu.

Zda chytré oblečení může uspět, není jasné. Magazín Engadget již nadhodil téma soukromí a zda budou zákazníci ochotní nosit oblečení, jež je může sledovat prakticky na každém kroku. Tommy Hilfiger nicméně ujišťuje, že osobní data jsou uchovávána ve štítku zvlášť a jsou šifrovaná, navíc je může uživatel kdykoliv vymazat.

tommy

Tommy Hilfiger každopádně není první, kdo chytré oblečení zkouší. V roce 2017 se s Googlem spojil Levi’s a z jejich spolupráce vzešla chytrá bunda, která se uměla připojit k telefonu uživatele a například spouštět hudbu nebo navigovat. Nicméně stojí 360 dolarů (7 880 korun) a může být kvůli vestavěné technologii jen desetkrát vyprána. Přesná čísla sice obě firmy nezveřejnily, ale údajně jsou s přijetím jejich inovativního produktu spokojení. Uvidíme, jak spokojený bude Tommy Hilfiger.

Foto: Tommy Hilfiger