Přes BaseLinker proteče 400 miliard korun. Na akci v Česku e-shopům ukáže, jak využít tržiště

Dubnový Marketplace summit – BaseLinker Expo’24 se bude věnovat online tržištím, která se v Evropě podílí zhruba na polovině všech online prodejů.

high-res-baselinker-expo-2023-0403-mza02795-min-scaled

Foto: BaseLinker

Integrační e-commerce platforma BaseLinker plánuje v česku uspořádat Marketplace summit – BaseLinker Expo’24

Provozovat úspěšný e-shop je neodmyslitelně propojeno s technologiemi. Neobejde se to bez napojení na systémy dopravců, na velká online tržiště, na velkoobchody, ERP systémy a fulfillment partnery. Prodejcům život ulehčují integrační platformy, tedy systémy tvořící centrální velín, ze kterého mohou snadno rozhodovat o vystavení jejich produktů na zvolených online tržištích třetích stran, řešit objednávky, sklady nebo sledovat přepravní informace od všech dopravních společností.

Již třetím rokem s tím českým e-shopům pomáhá i polská integrační platforma BaseLinker. V roce 2022, kdy BaseLinker vstoupil na český a slovenský trh, se firma teprve rozkoukávala. „Bylo to o získávání zpětné vazby od prvních uživatelů, dokončování lokalizace a napojení na nejpoužívanější služby, abychom našli způsob, jakým BaseLinker užitečně zapojit do lokální e-commerce,“ vysvětluje Radek Klouda, šéf pobočky BaseLinker pro Česko a Slovensko. O rok později už BaseLinker začal rychle růst.

Většina prodejců v roce 2023 hledala nové prodejní kanály a byli otevřeni experimentování s nástroji, které jim umožňují své zboží vystavit na českých i zahraničních tržištích s přístupem k násobně větší základně kupujících. „V Česku poptávka zákazníků slábla, proto e-shopy hledaly cesty na nové trhy a způsoby, jak vyprodat své sklady nebo se vyrovnat s přílivem zahraničních prodejců typu Temu nebo Shein, ale i Allegro nebo Kaufland, kteří na český trh vstoupili,“ dodává Klouda.

BaseLinkeru se podařilo vyrůst čtyřnásobně a jeho platformu dnes využívá přes dva a půl tisíce českých a slovenských e-shopů. V Česku se zaměřuje především na edukaci trhu a český tým v rámci této snahy pro prodejce uspořádal pět desítek webinářů, zdvojnásobil nabídku integrací na online tržiště, kterých je nyní přes 160, a vytvořil i bezplatně dostupný e-book Kompletní průvodce na Marketplaces. Tímto směrem chce BaseLinker pokračovat i letos a přidává k tomu evropský summit.

radek-klouda-ceo-baselinker-cz-sk-1-1

Šéf české pobočky BaseLinkeru Radek Klouda

Před lety to byl hlavně Amazon, dnes se s online tržišti roztrhl pytel. Českým světem e-commerce rezonují nedávné vstupy velkých hráčů jako Allegro nebo Kaufland. „O oblíbenosti Allegra svědčí fakt, že v Polsku na tomto tržišti proběhne polovina všech online nákupů. Stojí za tím především výhodné ceny na určité typy zboží. A s touto strategií se snaží získat i české zákazníky, kterým nabízí řádově vyšší počet produktů než třeba Alza,“ vysvětluje český šéf BaseLinkeru, který celosvětově funguje ve 180 zemích a globálně přes tuto platformu loni proteklo více než 400 miliard korun.

Rok 2024 se podle Radka Kloudy nese v duchu optimalizací, kdy většina online obchodů hledá způsoby pro efektivnější a levnější fungování. Snahy o expanzi do zahraničí zůstávají, ale provozovatelé e-shopů řeší, kde ušetřit, automatizovat a zkvalitňovat. BaseLinker kromě integrací na tisícovku systémů třetích stran nabízí i systém pro kompletní správu a automatizaci objednávek a skladů, fakturaci nebo úpravu produktů pomocí AI.

„Nejčastěji poptávaných oblastí pro úspory je u nás zhruba deset. Někomu pomůže zlepšit centralizaci několika e-shopů do jednoho místa, velkým tématem je také automatizace procesů spojených s prodejem i dopravou nebo B2B2C prodeje. Spousta e-shopů musí přijmout, že jejich ERP není všemocné a pro úspěch v online prodeji musí sáhnout po dobře škálovatelné integrační platformě,“ vyjmenovává Klouda několik příkladů z poslední doby.

České zákazníky se snaží získat výhodnými cenami na určité typy zboží.

BaseLinker se snaží e-commerce komunitu informovat o vývoji ve světě online tržišť, aby prodejci měli dostatek informací pro správná rozhodnutí o vstupu. Malým a začínajícím e-shopům nabízí bezplatné vyzkoušení platformy ve verzi freemium, takže si mohou otestovat, které nové prodejní kanály by jejich podnikání dávaly smysl.

„Vyvrcholením naší snahy o edukaci trhu v oblasti online tržišť je BaseLinker Expo’24 – Marketplace Summit plánovaný na letošní rok. Na jedno místo chceme koncentrovat nejoblíbenější tržiště, služby, produkty a řešení, které jsou součástí e-commerce ekosystému. Mimo to se e-shopaři mohou inspirovat řadou zajímavých příběhů úspěšných online prodejců. Rozšíření do zahraničí může být v době přílivu zahraničních hráčů na domácí scénu dobře fungující strategií,“ popisuje novinku Klouda.

BaseLinker Expo’24 se uskuteční 4. dubna v Praze a naváže na podobný loňský summit, který proběhl v polském Krakově. Akce se zúčastní tržiště jako Amazon, Allegro, Kaufland, Heureka, Aukro, eBay, WeWell nebo Dr. Max či doplňkové e-commerce služby jako Mailstep, Pošta bez hranic a další. Akce je možné zúčastnit se bezplatně, stačí se zaregistrovat na webu.

CC Native

Partnerem článku je BaseLinker