Přes český Balíkobot loni prošlo 8 milionů zásilek. Nově je expeduje do celého světa a jde na Slovensko
Balíky hýbou světem. Při pohledu do ulic, kde se to jen hemží naplněnými dodávkami, frontami na poště a ve všech dalších místech, kde se zásilky vydávají nebo přijímají, člověk takový pocit snadno nabude. Pro mnoho firem, které zásilky rozesílají, je důležitým kolečkem v celém expedičním procesu česká služba Balíkobot, která v loňském roce pomohla přepravit 8,4 milionu balíků.
Balíkobot pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit celý systém expedice a sledování zásilek. Využít ji mohou e-shopy pro zasílání balíků i výrobní firmy pro posílání palet s tím, že Balíkobot je přímo napojen do 22 přepravních služeb, přes něž expedici zásilek automaticky zajistí. Nově se navíc napojil také na globální přepravce TNT a UPS, díky kterým lze posílat zásilky do celého světa.
„To, že čas jsou peníze, platí v oblasti expedice zásilek snad ještě více než kdekoli jinde. Máme radost, že naši klienti nyní mohou zefektivnit systém expedice do zahraničí vedle přepravce DHL Express také u zásilek přes globální přepravce TNT a UPS a šetřit tak svůj drahocenný čas a peníze,“ říká Martin Šauer, jednatel Balíkobotu. Nově navíc mohou jeho služeb využít také firmy na Slovensku, kde Balíkobot podporuje napojení na Slovenskou poštu a DHL Parcel Slovensko.
V Česku mezi podporované přepravní služby patří například Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zásilkovna, Uloženka, Toptrans či DHL Express a právě v možnosti sloučení více přepravců do jednotného systému přináší podle Martina Šauera jednu z největších výhod. Samotný Balíkobot přepravní služba není, zajišťuje pouze technologii potřebnou pro automatickou expedici, tisk štítků a sledování zásilek, kterou lze snadno napojit do různých e-shopových a dalších systémů.
Podle svých dat Balíkobot ušetří při expedici zásilek průměrně 36 % času zaměstnanců a každý měsíc pomáhá vyexpedovat přes 750 tisíc zásilek a více než 180 tisíc palet. Na trhu funguje již od roku 2014 a zatímco v roce 2017 celkový počet zajištěných zásilek činil 4,2 milionu, loni to už byl dvojnásobek. O několik stovek na současných 1 100 meziročně vyrostl i počet klientů, mezi kterými jsou například e-shopy Queens, Footshop, Aktin, oBag či 4Camping.