Při nákupu od několika obchodníků už zaplatíte jen jedno poštovné. Mall řeší část problému svého tržiště

mall-cz-holesovice

Foto: Mall

Sídlo Mall.cz v pražských Holešovicích

Internetová tržiště zákazníkům umožňují nakupovat od stovek až tisíců různých prodejců. S tím se ale vážou některé problémy, kdy sice uživatel udělá jen jednu objednávku, avšak od několika obchodníků – a musí tak očekávat vícero zásilek, s čímž souvisí nutnost zaplatit za doručení několika dopravcům.

Alespoň částečně se teď tento problém rozhodl vyřešit Mall.cz, který svým zákazníkům nabízí možnost nákupu za jediné poštovné. Pokud tedy nakoupí od několika různých prodejců na tržišti, doručení zaplatí jen jednou a zbylou dopravu doplatí samotný Mall, i když balíčky přijdou od vícero dopravců.

„Právě opakované placení poštovného je faktorem, který zákazníkům nákup na tržišti znepříjemňuje. Abychom tedy uživatelský komfort a s ním i celé tržiště posunuli zase o úroveň výše, rozhodli jsme se, že zákazník zaplatí poštovné jen jednomu obchodníkovi v rámci objednávky a těm ostatním zaplatíme dopravu my,“ popisuje Jan Hanuš, ředitel Mall Group.

Novinku si Mall zatím vyzkoušel v rámci pilotního testování, podle výsledků možnost jedné platby za dopravu výrazně odbourává neochotu zákazníků kombinovat nákup od různých obchodníků. Počet takových objednávek vzrostl podle vyjádření firmy o 75 procent, znatelně se zvýšila průměrná hodnota objednávky i průměrný počet položek v nákupním košíku.

jan-hanus_ceo-mall-group

Foto: Mall Group

Jan Hanuš, výkonný ředitel Mall Group

O jaké konkrétní náklady navíc při placení dopravy ze strany Mallu jde, firma odmítla prozradit. Podle odhadu CzechCrunche však může jít o desítky milionů korun. Zvýšené náklady ale mohou být pokryté právě nárůstem počtu i hodnoty objednávek. „Celou cenu poštovného uhradí partnerovi Mall. Není to ovšem věc ‚dotace‘, ale spíše reakce na zpětnou vazbu ze strany zákazníků,“ doplňuje Hanuš.

Pro samotný Mall, který vedle e-shopů jako CZC nebo Vivantis spadá do skupiny Mall Group, je rozvoj partnerského prodeje jednou z priorit a projektem pro posilování pozic na domácím trhu i v dalších osmi zemích střední a východní Evropy, kde působí. Aktuálně svým zákazníkům Mall i díky dvěma tisícům partnerů nabízí celkem přes dva miliony produktů a spolupracuje přitom s malými obchodníky a živnostníky i velkými značkami jako Marks & Spencer nebo Zoot.

Logickým a prozákaznickým krokem navazujícím na jednotnou platbu za dopravu by ze strany Mallu mohla být také snaha doručovat zásilky od několika různých prodejců v rámci jednoho balíčku, což zatím možné není. Konkrétní plány v oblasti tzv. fullfilmentu, tedy outsourcingu skladů a logistiky, však Mall neprozrazuje. „Na tomto poli máme své plány, ale zatím je brzy na to, abychom je mohli blíže komentovat,“ reaguje Hanuš, který Mall Group vede od ledna letošního roku.

Partnerským prodejcům nicméně firma nabízí možnost vlastní dopravy Mall Delivery, kdy obchodník musí zboží doručit Mallu, jenž se postará o všechny navazující procesy a administrativu. Tato služba aktuálně funguje v České republice a na Slovensku, podle Hanuše je ale v plánu rozšíření i do jiných zemí. K dalšímu rozvoji však už může přijít pod křídly jiného majitele.

Mall Group, jež loni utržila 20 miliard korun a dostala se do černých čísel, z pětiny vlastní investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta a po 40 procentech drží PPF a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Současní majitelé v posledních měsících vyjednávají o možném prodeji celé skupiny, kdy se nejčastěji jako zájemce zmiňuje polské Allegro, nebo i o vstupu na burzu. Z toho důvodu dochází také k odčleňování několika částí Mall Group, například supermarketu Košík nebo Mall.tv. Skupina však žádné aktivity nekomentuje.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.