Pro méně dodávek v ulicích. Liftago spojuje desítky dopravců, kteří sdílejí své volné kapacity
Do nové platformy Liftago.network jsou již zapojeny desítky hráčů včetně Alzy, Mallu, Shoptetu či DPD.
Kurýři rozvážející jídlo mohou mezi obědem a večeří svůj čas využít například pro závoz balíčků z e-shopů a zároveň tak snížit množství zásilek přepravovaných v dopravní špičce. Noční taxikáři mohou nad ránem zavézt balíčky do úložných boxů a ulevit ranní dopravě. Podobných případů existuje hodně a přepravní společnost Liftago s novou platformou propojuje firmy, aby efektivněji vytížily vlastní kapacity, zvládly vykrýt jejich nedostatky či naopak pomohly dalším. A to bez zvyšování dopravní zátěže měst.
Liftago se první roky na trhu zaměřovalo na poskytování taxislužeb pro běžné zákazníky, v posledních letech se ale rozkročilo také do oblasti logistiky balíčků. Nyní tento projekt, na němž již spolupracuje s desítkami partnerů jako Alza, Mall, Shoptet, či DPD, posouvá do nové éry.
„Samotná myšlenka na platformu Liftago.network je jednoduchá, její realizace nikoliv. Uplynulé tři čtyři roky jsme strávili testováním a vývojem, aby síť byla společnou výhrou pro partnery, přepravce, řidiče, zákazníka i prostředí,“ popisuje spoluzakladatel a ředitel Liftaga Ondřej Krátký.
Ambicí novinky je postupně budovat přepravní síť, kde mohou spolupracovat všichni ti, kdo přepravují zboží a lidi ve městech. Jde de facto o technologii, která má v každý moment aktuální přehled o volných kapacitách všech zapojených dopravních prostředků v ulicích měst. A v reálném čase ji prostřednictvím API umožňuje využívat tam, kde je jí třeba.
Do Liftago.network zapojené firmy získávají efektivnější vytížení vlastní kapacity nebo mohou vykrýt její nedostatek či uspokojit potřebu speciálních přeprav. Aktuální volnou přepravní kapacitu dopravních prostředků ve městě totiž technologie nabídne v reálném čase tomu, komu chybí. Na konkrétní segment specializované rozvážkové služby tak mohou Liftago.network využít, aby například svým řidičům a kurýrům umožnili vytížení i v časech mimo jejich obvyklé rozvážkové špičky.
Technologie na pozadí infrastruktury pracuje tak, aby nabídla každému řidiči tu nejvhodnější aktuálně dostupnou zakázku z blízkého okolí. Navíc využívá aukční princip. Chytrá technologie v aukcích okamžitě hledá nejvhodnějšího přepravce na tržním principu. Takže v praxi Liftago.network to znamená, že balíček z blízkého e-shopu může putovat zákazníkovi přímo nejefektivnější cestou přes přepravce, který je právě za rohem, i když jde zrovna o kurýra potravin.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Každá nová firma na trhu totiž nebude muset pro uspokojení potřeb svých zákazníků vytvářet svoji vlastní flotilu, ale bude moct využít volnou kapacitu aut, kol, skútrů, či dodávek, které už se v ulicích českých měst pohybují. Liftago.network nabízí budoucnost, kde v ulicích nepřibývají další z poloviny nevytížené přepravní prostředky a kde zároveň zákazníci dostávají zakoupené zboží komfortně a rychle,“ popisuje Krátký.
Do infrastruktury Liftago.network jsou aktuálně zapojeny mimo jiné tyto společnosti: DPD, Datart, PNS, DHL Express, Mall.cz, Cargio, BEVY, Smarty, iStyle, Mobil Pohotovost, SETOS, Megapixel, Benu, Pilulka, BIOOO.CZ, Ambiente, Dáme jídlo, Choice QR, OneMenu, Kolkovna, Zátiší Catering, Alkohol.cz, Winegeek, Lihovárek, Vinograf, Provoní, Loukykvět, Studio 51 i tuzemská e-commerce jednička Alza.
„Snahy jednotlivých hráčů o větší udržitelnost svých služeb nebo snížení své uhlíkové stopy jsou hodné následování. Revoluci pro celý trh ale přineseme společně, díky technologii propojující přepravní kapacity chytře a napříč odvětvími. Partneři sice musí upravit řadu zvyklostí a procesů, ale motivací k inovacím jsou kromě ekologických benefitů i výrazné benefity ekonomické,“ dodává Krátký.