Pro plynulou jízdu během předsednictví bez nehod. Česko darovalo švédské ministryni recyklované boby

Boby z použité plachty jsou specialitou české firmy. Resort životního prostředí je daroval švédské ministryni u příležitosti předání předsednictví EU.

Eliška NováEliška Nová

boby

Foto: Navzdory

Boby od společnosti Navzdory jsou český výrobek, který využívá recyklované materiály

0Zobrazit komentáře

České předsednictví v EU se blíží ke konci, otěže přebírá Švédsko a Česko chce skandinávské zemi popřát hladkou a úspěšnou jízdu. Ne nijak ironicky či s nadsázkou, ale doslova. Bývá tradicí, že stát, který předsednictví předává, dává svému nástupci dar. Letos se přitom podařilo vymyslet úplný majstrštyk.

Ministr životního prostředí Marian Jurečka předal své švédské kolegyni z oboru Romině Pourmokhtariové boby. Zvláštností je, že jde o udržitelný výrobek, který využívá recyklaci. Boby jsou totiž vyrobené z použité plachty nebo banneru. Jde navíc o český výrobek, který je dílem společnosti Navzdory. Ta se na up-cycling zaměřuje.

„Kromě tradičního dárku z českého skla jsme paní ministryni chtěli dát něco symbolického na tu jízdu, která je od Nového roku čeká. Unikátní udržitelné boby na sníh české produkce vyrobené z použité plachty a odpadního molitanu, se jí velmi líbily. Popřál jsem jí, aby ta jízda byla plynulá a bez nehod,“ uvedl pro CzechCrunch ministr životního prostředí Marian Jurečka.

jurecka-boby

Foto: MŽP

Švédská ministryně pro životní prostředí dostala od Mariana Jurečky boby

Boby se do Švédska jako dar skvěle hodí i proto, že je to země, která má v zimě bohatou bílou nadílku a je jednou z nejpříkladnějších v nakládání s odpady. Švédská domácnost recykluje klidně i čtrnáct položek.

Bannery a další materiály se k recyklaci používají vcelku běžně. Vyrábí se z nich tašky, batohy, obaly i peněženky. Navzdory je ale patrně jediná firma, která z nich dělá i boby. Jejich výhoda je v tom, že zajišťují na skokáncích či případných nerovnostech na svahu poměrně hladké a nebolestivé přistání. Boby jsou vyrobené z autoplachty, odpadního molitanu a autopásů, v nabídce jsou ale také z použitých kamionových plachet a odpadního molitanu nebo právě z banneru. Každý kus je originál.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Společnost vyrábí z použitých materiálů kreativní reklamní předměty i umělecké objekty. K tomu si bere kromě starých bannerů a autovybavení také tiskoviny nebo hasičské hadice. Vyrábí také sklenice či štamprlata z lahví od vína, kosmetickou tašku z autopásů nebo opasek z cykloduše.

Pourmokhtariová, která je mimochodem nejmladší ministryní v dějinách Švédska, dostala také skleněnou misku s vánočním motivem české výroby. Obdarování na konci předsednictví se zpravidla odehrává v Radě EU, když se takzvaně předává žezlo. V úterý proběhla poslední rada ministrů pod českým předsednictvím. Příští už se odehraje pod vedením Švédska.

Lionel Messi píše rekordy i na Instagramu. Porazil vejce a má nejlajkovanější příspěvek v historii

Král na hřišti, král na Instagramu. Jeho oslavný příspěvek získal za necelé dva dny přes 56,1 milionu lajků. To se nikdy nikomu nepodařilo.

Filip HouskaFilip Houska

messi_1

Foto: CzechCrunch

Lionel Messi stanovil nový rekord Instagramu

0Zobrazit komentáře

Argentinský úspěch ve fenomenálním finále letošního fotbalového mistrovství světa napsal velký příběh, v jehož hlavní roli nestojí nikdo jiný než Lionel Messi. A byť byl obří sportovní hvězdou i předtím, teď jeho jméno nabylo nového rozměru, což se propisuje také na sociálních sítích, konkrétně pak na Instagramu, kde jeden z nejlepších fotbalistů planety překonal rekord v počtu lajků u jednoho příspěvku.

Podobně jako lidé v neděli do posledních vteřin sledovali finálové klání mezi Argentinou a Francií, pozorovali i souboj na dálku mezi třemi nejúspěšnějšími fotkami v historii Instagramu. O přízeň co největšího počtu takzvaných srdíček, jak se lajky na Instagramu označují, soupeřili dva fotbalisté, jmenovitě zmíněný Lionel Messi s neméně slavným Cristianem Ronaldem a … vejce.

Fotka obyčejného slepičího vejce na bílém pozadí byla záměrně vytvořena z toho důvodu, aby se na oblíbené sociální síti stala nejlajkovanější a zapsala se do Guinnessovy knihy rekordů. To se jí podařilo – s počtem okolo 55,9 milionu srdíček byla dlouhé roky tím vůbec nejúspěšnějším příspěvkem v historii Instagramu. A ani ty největší celebrity se s vajíčkem nemohly rovnat. Až do dneška.

Před pár minutami převzal otěže Lionel Messi se svou sérií oslavných fotek, kde se ukazuje s ikonickým pohárem pro fotbalové mistry světa i celým svým týmem. Právě tento příspěvek, začínající slovy „Jsme mistry světa“ ve španělštině, překonal hranici 56 milionů lajků a stanovil nový rekord, další příznivce přitom stále nabírá. Není tak vůbec od věci říct, že mocný Leo nepřepisuje rekordy jen na hřišti.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Leo Messi (@leomessi)

Fotka vajíčka se posunula na druhé místo, přičemž na třetím místě se 42 miliony lajků je unikátní fotografie, kterou sdílel věhlasný portugalský fotbalista Cristiano Ronaldo. A co je zajímavé, je na ní i Lionel Messi. Jde totiž o fotku z kampaně luxusního módního domu Louis Vuitton, kde oba fotbalisté hrají šachy na kufříku, v němž se přenáší trofej pro mistry světa.

O ní se před několika týdny mluvilo tak, že pokud někdo může ohrozit dominanci onoho vajíčka, bude to právě ona. A bylo vlastně jedno, že nejde o skutečnou fotku (úhlavní sokové na společném focení vůbec nebyli). Stejnou fotku sdílel i Lionel Messi, základna fanoušků Cristiana Ronalda na Instagramu je ale mnohem větší, proto měla větší dosah.

Když je řeč o fanoušcích, respektive sledujících, i tam Lionel Messi po strhujícím finále zažil nevídaný nárůst. Jen za neděli u jeho profilu kliklo na tlačítko Sledovat přes 5,1 milionu lidí, přičemž v pondělí se přidaly další necelé čtyři miliony. Za posledních třicet dní se jeho Instagram rozrostl o zhruba 24,5 milionu nových uživatelů – a překonal hranici 400 milionů sledujících.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V ohledu sledujících ovšem Lionel Messi za hvězdným Portugalcem zaostává, a to vcelku výrazně. Cristiano Ronaldo má na svém instagramovém kontě přes 519 milionů fanoušků a je prvním člověkem, který tuto hranici překonal. Argentinec na něj tudíž ztrácí okolo 119 milionů uživatelů, což se bude těžko dohánět, pokud nenastane nějaký další zásadní moment v jeho životě. Možná návrat do španělské Barcelony?

moon-mvp

Přečtěte si takéZávod velmocí o Měsíc: jaderná elektrárna i suroviny za bilionyZávod o Měsíc začíná. Rusko a Čína tam chtějí jadernou elektrárnu, Američané zase suroviny za biliony

Rekord na Instagramu je nicméně pro nového fotbalového boha patrně jen nepodstatným detailem (který mu však může navýšit už tak vysoké příjmy ze sponzorství). Lionel Messi teď řeší především to, že konečně dosáhl na vše, co ve fotbalové kariéře jde. Má ligové tituly, má titul z jihoamerického mistrovství, několik Zlatých míčů, řadu rekordů z hraní a nyní i titul mistra světa. Ten, který mu před osmi lety o fous utekl.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Egg Gang 🌎 (@world_record_egg)