Problémy v dodavatelském řetězci? U Bentley to neplatí, v minulém roce zvýšilo své prodeje o více než 30 procent
V roce 2020 prodali 11 206 vozů, o rok později již 14 659. Tak si s rokem, který se jinak nese v duchu problémů v dodavatelských řetězcích napříč odvětvími, poradilo Bentley, které tak dokázalo prodeje popohnat vzhůru téměř o třetinu. Za tímto úspěchem stojí podle automobilky nové modely i celkově modernizované produktové portfolio, ale také rostoucí poptávka po hybridních vozech. Ty představují pro slavnou značku cestu, kterak se dobrat k vytyčenému cíli – do roku 2030 nabízet plně elektrifikované portfolio.
Vůbec nejprodávanějším modelem Bentley zůstává i nadále opulentní SUV Bentayga. To tvořilo 40 % celkových prodejů automobilky a byl o něj zájem jak v čistě spalovací, tak i v hybridní verzi. Mimo Bentaygy, která zaznamenala vůbec nejvyšší prodejní čísla od roku 2015, kdy vstoupila na trh, se velké oblibě těšily také modely Flying Spur nebo Continental GT, které v letošním roce dostalo svou vrcholnou verzi Speed.
Největší zájem o vozy z anglického Crewe byl i v roce 2021 ve Spojených státech. Za velkou louží se prodalo 4 212 kusů, což představuje 29 % z celkových prodejů. Pro Bentley se však stává stále významnějším odbytištěm také Čína, kde se v minulém roce prodalo 4 033 vozů, tedy o 40 % více než v roce předchozím. Oba regiony tvořily dohromady 56 % z globálních prodejů značky, která je zastoupena v 67 zemích světa přibližně 240 maloobchodníky.