Problémy v dodavatelském řetězci? U Bentley to neplatí, v minulém roce zvýšilo své prodeje o více než 30 procent

bentley2-min

Foto: Bentley

Bentley navzdory nepříznivému roku podruhé v řadě navýšilo prodeje o desítky procent

0Zobrazit komentáře

V roce 2020 prodali 11 206 vozů, o rok později již 14 659. Tak si s rokem, který se jinak nese v duchu problémů v dodavatelských řetězcích napříč odvětvími, poradilo Bentley, které tak dokázalo prodeje popohnat vzhůru téměř o třetinu. Za tímto úspěchem stojí podle automobilky nové modely i celkově modernizované produktové portfolio, ale také rostoucí poptávka po hybridních vozech. Ty představují pro slavnou značku cestu, kterak se dobrat k vytyčenému cíli – do roku 2030 nabízet plně elektrifikované portfolio.

Vůbec nejprodávanějším modelem Bentley zůstává i nadále opulentní SUV Bentayga. To tvořilo 40 % celkových prodejů automobilky a byl o něj zájem jak v čistě spalovací, tak i v hybridní verzi. Mimo Bentaygy, která zaznamenala vůbec nejvyšší prodejní čísla od roku 2015, kdy vstoupila na trh, se velké oblibě těšily také modely Flying Spur nebo Continental GT, které v letošním roce dostalo svou vrcholnou verzi Speed.

Největší zájem o vozy z anglického Crewe byl i v roce 2021 ve Spojených státech. Za velkou louží se prodalo 4 212 kusů, což představuje 29 % z celkových prodejů. Pro Bentley se však stává stále významnějším odbytištěm také Čína, kde se v minulém roce prodalo 4 033 vozů, tedy o 40 % více než v roce předchozím. Oba regiony tvořily dohromady 56 % z globálních prodejů značky, která je zastoupena v 67 zemích světa přibližně 240 maloobchodníky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Bentley si meziročně polepšilo také v Evropě, kde došlo k patnáctiprocentnímu růstu prodejů na 2 193 vozidel. Vůbec nejvíce vozů, 1 328, Bentley prodalo v domovském Spojeném království. I zde překonal meziroční růst deset procent, stejně jako v případě Blízkého východu a v asijsko-pacifickém regionu. Kde ovšem Bentley meziročně ztratilo, byla Česká republika, ve které se podle údajů Svazu dovozců automobilů prodalo v předminulém roce 56 vozů, zatímco v loňském roce jen 33 kusů.

Jak v tiskovém prohlášení naznačil Adrian Hallmark, generální ředitel společnosti, ani Bentley se v minulém roce nevyhnulo problémům, které aktuálně svírají celou řadu automobilek. Proto je dle svých slov o to vděčnější, že se jeho podniku podařilo dosáhnout druhého rekordního roku v řadě.

Pro Bentley je zároveň důležitou zprávou, že na sebe roli tahounů prodejů berou hybridní modely. Automobilka má totiž v plánu od roku 2026 montovat do svých vozů pouze plug-in hybridní pohonné systémy a v roce 2030 dá spalovacím pohonným jednotkám sbohem úplně.

Komerčka elektrifikuje flotilu 131 Enyaqy, její vlastník nákupem LeasePlanu upevňuje pozici v operativním leasingu

enyaq-kb

Foto: Škoda Auto

Více než 130 kusů modelu Škoda Enyaq iV vytvoří novou flotilu Komerční banky

0Zobrazit komentáře

Ve světě leasingových společností se formuje nový gigant. Vznikne spojením ALD, což je divize francouzské banky Société Générale zaměřená na tento způsob prodeje aut, a společnosti LeasePlan. ALD za ni zaplatí 4,9 miliardy eur, nová firma bude mít po fúzi k dispozici 3,5 milionu vozidel. A automobilové novinky hlásí i Komerční banka, která pod Société Générale také spadá. Ta do své flotily nakupuje 131 elektrických vozů Škoda Enyaq.

Již posvěcená transakce za v přepočtu přes 120 miliard korun slibuje vznik nové společnosti pojmenované NewALD. Ve sloučeném podniku má Société Générale v plánu držet většinový podíl ve výši 53 procent, přičemž podíl akcionářů LeasePlan by činil 30,75 procenta.

ALD v současné době operuje ve 43 zemích světa a její flotila tvoří přibližně 1,7 milionu vozidel. Po spojení s LeasePlan působícím ve 30 zemích, mimo jiné i v České republice, by se měl počet vozů vyšplhat na 3,5 milionu rozesetých po celém světě. Ve flotile společnosti by přitom neměly chybět ani takové specialitky, jako je model One od Lightyearu, kterých má LeasePlan objednáno na pět tisíc.

Mezi cíle nově vzniklého podniku patří snaha digitalizovat své leasingové služby a nadále zdokonalovat jejich kvalitu v B2B, B2C a i B2E sektorech (pro klienty z řad podniků, koncových zákazníků a zaměstnanců, pozn. red.). Třetím důležitým bodem je snaha o urychlení přechodu na nízkoemisní a udržitelnou mobilitu, tedy nabídka převážně elektrifikovaných automobilů.

enyaq

Foto: Škoda Auto

Elektrická Škoda Enyaq iV

S elektrifikací je spojena také nová iniciativa samotné Komerční banky, která je součástí skupiny Société Générale od roku 2001. Komerčka má v plánu postupně přeměnit flotilu svých vozů na bezemisní, a to nákupem elektromobilů Škoda Enyaq iV, které by měly být zaměstnancům k dispozici nejen k pracovním účelům.

Komerční banka nakoupí celkem 131 kusů tohoto vozu a v Praze a dalších regionech vybuduje 170 míst, kde bude možné elektrické vozy dobíjet. Toto rozhodnutí je v souladu s cílem postupně snižovat uhlíkovou stopu banky a v roce 2026 dosáhnout uhlíkové neutrality.

„Téma udržitelnosti a s ním spojené snižování uhlíkových emisí bereme v KB vážně a postupně ho promítáme do všech oblastí našeho podnikání. Po řadě úspěšně fungujících projektů na podporu snížení spotřeby energie či materiálu v kancelářích a na pobočkách tak nyní nastal ideální čas věnovat pozornost ekologičtější dopravě našich zaměstnanců,“ říká Jan Juchelka, CEO Komerční banky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podle Jiřího Maláčka, vedoucího českého zastoupení automobilky Škoda Auto, která bude Komerční bance elektromobily dodávat, se v České republice jedná o první podobně rozsáhlý tendr na modernizaci vozové flotily v privátním sektoru

Biatlonistka Markéta Davidová

Přečtěte si takéDavidová: Olympiáda teď není cíl, chci hlavně chodit bez bolestiDavidová: Olympiáda teď není cíl, chci hlavně být bez bolesti. Svému koni jsem založila Instagram

V barvách Komerční banky budou jezdit Enyaqy ve verzi iV 60 s baterií o kapacitě 62 kWh a výkonem 132 kW. Modernizace flotily by měla proběhnout ve dvou etapách s přihlédnutím k rychlosti výstavby nových dobíjecích stanic. U nich budou navíc zaměstnanci moci nabíjet i své osobní elektromobily.

Zápůjčky vozidel budou probíhat prostřednictvím speciálně vytvořeného rezervačního systému, který jim bude vozy s bezklíčovým přístupem přidělovat v návaznosti na nabití baterie, délku jízdy a další faktory.