Pronikněte s námi do světa hudby, módy a pouliční kultury. Začínáme novou deskou kolumbijské hvězdy J Balvina
Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.
Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. A hned na začátek letíme za hudbou až do daleké Kolumbie.
Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.
Reggaetonový J Balvin opět trhá parkety
Slovíčko reggaeton jsem slyšel poprvé na hodině španělštiny na střední škole – spolužák tehdy prezentoval hudební žánry vycházející ze španělsky mluvících zemí. Ale protože jsem tehdy jako správný maloměšťák poslouchal jen rap a R&B ze států, tak jsem si při slově reggaeton jen odfrkl, sklonil hlavu zpět pod lavici a soustředil se spíš na to, jak pozabíjím všechna zelená prasata. V Angry Birds. Samozřejmě.
Jenže jakmile pustil první ukázku, hned mě tento žánr, pocházející z Portorika, zaujal. Později jsem si začal dělat vlastní rešerši a mezi prvními interprety na mě vyběhl kolumbijský zpěvák J Balvin, který měl vždy šíleně chytlavé písničky. A jinak tomu není ani teď u jeho v pořadí šestého studiového alba, které tento šestatřicetiletý a mnohdy extravagantně vypadají umělec pojmenoval Jose.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Skládá se ze čtyřiadvaceti skladeb, což je na dnešní poměry relativně dost. I díky takto širokému výčtu tam ale J Balvin vměstnal nejen reggaetonové textury, ale dost si v albu pohrává s trapovějšími soundy a zčásti i elektronickou hudbou. Deska sice na mě nepůsobila tolik jako celek, ale o to zajímavější je. Uslyšíte v ní i hluboké, intimní detaily z jeho života.
Mnozí však desku Jose kritizují za to, že nepřináší nic nového. S čímž musím souhlasit. Z novinky jde cítit uvolněnější latinskoamerický nádech, rozhodně bude znít na klubových reprácích, ale že by šlo o nějakou inovaci, to nikoliv. J Balvin nicméně věří, že s ní dokáže uspět – proč by ji ostatně nechal pustit v období, kdy své desky vydali i Kanye West a Drake, jedny z největších hudebních osobností současnosti.
– Bulletin ⚡
? Tenisky, které by James Bond vážně nenosil: Očekávaná bondovka Není čas zemřít do kin vstoupí coby nevidět a Adidas se humbuk okolo Agenta 007 snaží podpořit. Nyní láká na nové tenisky (přesněji řečeno ultraboosty), které svým designem odkazují právě na Jamese Bonda. Jsou poměrně temné, celkem pěkné, ale rozhodně ne pro něj.
? Syn Willa Smithe navázal exkluzivní módní spolupráci: Jaden Smith nejde ve stopách svého otce – namísto herectví se soustředí na hudbu. A jde mu to skvěle. Jadenovi ovšem není cizí ani vysoká móda, což potvrzuje ohlášeným partnerstvím s londýnským shopem Selfridges, který dříve pracoval i s A$AP Rockym či Kim Kardashian. Jakou aktivaci spolu chystají?
? Podzimní hrátky s Footshopem: Ať chcete, nebo ne, podzim se pomalu blíží. Na deprese ale není čas. A pokud vás přece jen budou dohánět, pořád je můžete zahnat nakupováním. Footshop totiž zveřejnil výběr podzimní kolekce oblečení a tenisek. Já sychravý podzim nemám rád, ale už teď vím, co bych si z jeho nabídky vybral.
?️ Sluneční brýle podle Marka Zuckerberga: Šéf Facebooku Mark Zuckerberg už několikrát hlásil, že se jeho firma více pustí do rozšířené reality. No, teď to moc nevyšlo, ale alespoň vyrukovala s chytrými slunečními brýlemi, se kterými dokážete fotit, natáčet i poslouchat. A pozor, je to spolupráce s kultovní značkou Ray-Ban.
?️ Čmáranice za skoro šest milionů: Kryptoměnový trend NFT, kdy si koupíte virtuální sběratelský předmět a jste jeho unikátním vlastníkem, je už natolik obrovský, že lidé neváhají platit miliony korun i za nesmysly. Teď se například prodala primitivní čmáranice se slovem Test za skoro šest milionů korun.
– Streaming culture ?
Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na tři klíčové releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.
***
Jose – J Balvin
J Balvin je tvůrčí sympaťák, který se nebojí experimentovat. U jeho nové desky Jose sice moc kroků do neznámých vod neuslyšíte, ale to je možná dobře – se svým dalším albem Kolumbijec znovu potvrzuje, že je králem moderního reggaetonu. Rovných čtyřiadvacet tracků nabízí pohodu a uvolněnou náladu bez žádného tlaku. Mým favoritem je Pa‘ Guayarte.
***
Certified Lover Boy – Drake
Uznávám, že v pořadí šestá studiová deska kanadského rappera Drakea už je pár dní venku, ale byl by hřích ji nezmínit. Pokud zvládnete přehlédnout nevzhledný přebal alba s emoji těhotných žen, který ve mně nejprve evokoval nějakou chybu od Applu, dostanete velmi kvalitní a ucelený balík skladeb. Drake zkrátka umí. Certified Lover Boy vám nabídne moderní beaty, rýmy na úrovni (byť s trochou romantické melancholie) a nadčasový poslech.
***
Anarchia – Samey
Když tento rodák ze slovenských Košic vydal spolu se svou hudební partou Haha Crew před osmi lety track Rap & Móda, jeho stylu rozuměla asi dvě procenta česko-slovenské scény. Teď je ale Samey úplně jinde a potvrzuje to svým dalším sólovým albem Anarchia. Z desky jde cítit ten správný zápach z ulice, ale lze slyšet, že jde o špičkově provedené dílo. A to nejen technicky, ale i lyricky. Obzvlášť doporučuji Farebnou preliezku.
– Sneakers window ?
Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.
***
Adidas 4DFWD
I když nejsou určeny na každodenní nošení, není od věci je navnímat. Adidas totiž přišel s novou běžeckou teniskou 4DFWD, která je zčásti vyrobena na 3D tiskárně a díky své dírkované mezipodešvi má zaručit co nejtlumenější dopady i na horších cestách. A protože mám tu čest je nosit, musím tato slova potvrdit. Nejsem sice aktivní běžec, ale když běžím na nákup, nebolí mě nohy. A nemyslím, že by bolely i vás. Jen ta cena je o něco vyšší.
– Cestou tramvají ?
Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.
***
Bad Vibe – P T K
Nevím, jestli se ještě sluší poslouchat český rap, ale pravidelnou společnost mi poslední dny dělá nové album chebského interpreta P T K. Dlouho jsem ho míjel, ale algoritmus YouTube si pořád myslel, že by neměl chybět v mém playlistu. Až ale jeho Bad Vibe mě dostal. Skvělé dílo. Decentně mnoho použitých vulgarit, úderné beaty a trefné sloky proložené celkově temnou atmosférou. Takhle to zní v Chebu, jo?
***
Sean O’Malley is the Future of the UFC – Impaulsive
Už delší dobu sleduji, jak se z Logana Paula (ano, toho kontroverzního youtubera) stává fakt zábavný podcaster. Nedávno si do své show pozval Seana O’Malleyho, vycházející hvězdu fighterské organizace UFC. Řeší tam nejen jeho „obsesi“ alkoholovými parties, ale spoustu zajímavých témat a postojů. Sean je navíc z podstaty velmi zajímavý týpek, za což – přiznám se – může i jeho vizáž.
– My fashion story ?
Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.
***
Ellesse
Kdo mě zná, tak ví, že mám Ellesse až nezdravě rád. Původně italský symbol sportovní módy za poslední roky vstal z popela a díky velkým evropským e-shopům se těší velké oblibě. Její příběh se začal psát v 50. letech, kdy se ambiciózní Leonardo Servadio rozhodl zužitkovat, co pochytil od svých rodičů.
Jelikož vyrůstal v rodině, která podnikala v textilním průmyslu, měl jedinečný přístup k novým módním trendům a dokázal se vyznat v šití. A protože se o módu jako takovou zajímal od útlého věku, bylo vcelku pochopitelné, že bude pokračovat v rodinném řemeslu.
Během 60. let pak na trh uvedl lyžařské kalhoty, se kterými kompletně změnil tehdejší módu. I když působily vcelku normálně, měly oproti konkurenci jeden zásadní rozdíl – viditelné logo. Tehdy značky svůj branding skrývaly na vnitřních lemech oblečení, Ellesse na to šlo jinak. A vyplatilo se to.
Postupem času se Ellesse začalo více zapojovat do sportovního odvětví. Zkoušelo to například v tenise, podporu značce vyjadřoval i legendární boxer Muhammad Ali. Ze sportu se pak lépe integrovala ve streetwearu a byť nemá takový hype jako Adidas nebo Nike, nabízí širokou kolekci líbivých kousků. Od triček přes bundy až po shoulder bagy.
Jak se vám úvodní díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@czechcrunch.cz!
Související témata:CC StreetsPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.